Gå til innhold

Taco smaker ingenting lenger

Anbefalte innlegg

Skrevet

Old El Paso og Santa Maria sitt krydder smaker ingenting lenger. Såvidt litt salt. Skjer?

Anonymkode: 4c17b...d57

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det smaker grusomt. Lag dine egne krydder:)

Anonymkode: f26a6...5f5

Skrevet

Myndighetene vil ha ned saltforbruket og det er en del produsenter som har kuttet mengde salt. Det er jo bare å salte med om du absolutt trenger det.

Ellers er det mye bedre og like enkelt å krydre selv.

Anonymkode: e3a32...735

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Old El Paso og Santa Maria sitt krydder smaker ingenting lenger. Såvidt litt salt. Skjer?

ikke rart du synes det, for det var enorme mengder salt i det før

Anonymkode: 9324d...7fd

Skrevet

Problemet er ikke at det ikke er SALT.. Men at det ikke smaker noe 😂😂Ikke sant. SMAK.. krydder. Comprendes?

Skrevet

De har vel kuttet ned på både natriumglutamat (smaksforsterker) og salt. Like greit å bare kutte ut dritten og krydre selv, det er ikke vanskelig.

Anonymkode: b1211...b6d

Skrevet

Jeg har blitt skikkelig lei tacosmak, syns det smaker fryktelig kjedelig. Så jeg har valgt å marinere kyllingkjøtt i strimler istede. Heldigvis for meg så liker også ungene dette bedre. Lager kun med kjøttdeig og tacokrydde når det er mange gjester her. Ingen unger som har vært på besøk som har klaget på at det ikke er riktig kjøtt eller smak, selv ikke de ungene som er veldig kresene.

Anonymkode: 17194...d05

Skrevet

Lag heller meksikansk mat enn texmex. Smaker mye bedre :)

Anonymkode: 2b4d1...b6b

Skrevet

Hjemmelaget krydder!

Det man ofte blir lei er ensporetheten, det blir likt hver gang. Jeg slumper med krydder og tar det jeg har. Da blir det ikke likt hver gang. 

Anonymkode: 2afb9...3d3

Skrevet
5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Problemet er ikke at det ikke er SALT.. Men at det ikke smaker noe 😂😂Ikke sant. SMAK.. krydder. Comprendes?

Men når de kutter ned på saltet så virker også smaken fra de andre krydderene svakere. Salt forsterker smaken på krydder.

Men løsningen er uansett å lage det selv - da styrer du jo akkurat hvor mye det skal smake. Det er billigere, tar ikke lenger tid (ev. få sekund lenger, men det regner jeg med du har tid til...) og du får større variasjon.

Anonymkode: e3a32...735

Skrevet

Kjøp coop sitt. Det er bedre, eller lag selv som de andre sier. 

Anonymkode: bbdde...965

Skrevet

Noen som har 'oppskrift' på hjemmelaget? Aner ikke hva tacokrydder består av jeg...

Anonymkode: e906f...2cd

Skrevet
10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er jo fordi at salt er en smaksforsterker

Anonymkode: 9324d...7fd

Skrevet

Aha, er det derfor jeg nå har begynt å like det 😅

Anonymkode: 443ca...40f

Skrevet

elsker det og vil alltid gjøre det, men varierer mellom biff, kylling og kjøttdeig

Anonymkode: 3fd17...7f3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...