Gå til innhold

Kan jeg ringe politiet for å hente min ungdom som nekter å bli med hjem?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har en 15årig sønn som har gått helt i lås og nekter å bli med hjem.

Han ønsker å overnatte hos kompisen, noe vi foreldre nekter. Kompisen røyker hasj og er et dårlig selskap. Mor har prøvd å prate med min sønn men til ingen nytte. Jeg vet ikke hvordan jeg skal gripe inn. Jeg kan jo ikke fysisk bære ut han, selv om jeg hadde prøvd og fått han med så hadde han nok dratt ut med første anledning. 

Vi har ikke møtt så mye motgang med han før. Han er stort sett grei å ha med å gjør, litt uenigeter og vi er verdens " teite " foreldre som nekter han ditt å datt.

Nå oppfører han seg som en 3åring som tester grensene mine.

Hvordan muligheter har jeg?

Anonymkode: 6bfc6...8a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du får ta han med på ferie til Grønland i 2 mnd. Få han til å voksne opp. 

Eller Bali. En plass dokke kan bånde.

Anonymkode: 34bd6...b7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Politiet er ikke til tjeneste for å bedrive barneoppdragelse! 

...og folk lurer på hvor politiet er når det er alvor?🤦🏻‍♀️ « pågående Voldtekt sier du? Beklager, den patruljen vi har er desverre å henter en 15-åring hjem fordi mammaen og pappaen ikke har lært han å respektere de, skjønner du...» 

 

Anonymkode: cdf74...d2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville satt meg sammen med han til han ga opp og ble med hjem. 

Anonymkode: 0b507...155

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Politiet er ikke til tjeneste for å bedrive barneoppdragelse! 

...og folk lurer på hvor politiet er når det er alvor?🤦🏻‍♀️ « pågående Voldtekt sier du? Beklager, den patruljen vi har er desverre å henter en 15-åring hjem fordi mammaen og pappaen ikke har lært han å respektere de, skjønner du...» 

 

Anonymkode: cdf74...d2a

Har du gått livets harde skole? Dvs null utdanning?

Anonymkode: 6bd4e...c62

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Politiet er ikke til tjeneste for å bedrive barneoppdragelse! 

...og folk lurer på hvor politiet er når det er alvor?🤦🏻‍♀️ « pågående Voldtekt sier du? Beklager, den patruljen vi har er desverre å henter en 15-åring hjem fordi mammaen og pappaen ikke har lært han å respektere de, skjønner du...» 

 

Anonymkode: cdf74...d2a

Enig. Man ringer ikke politiet for sånt

Anonymkode: ed22f...420

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis du ikke får tak i kameratene foreldre så bare nekt å gå hvis han ikke blir med. 

Anonymkode: f786d...3be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Besøk kompisen du også. Om mor dukker opp med sovepose under armen tenker jeg det tar ca 5 minutter før han er villig til å komme hjem.

Anonymkode: d36ff...bf3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Besøk kompisen du også. Om mor dukker opp med sovepose under armen tenker jeg det tar ca 5 minutter før han er villig til å komme hjem.

Anonymkode: d36ff...bf3

Dette! 😂 men seriøst, regner med at dette faktisk er en god ide. 

Anonymkode: 54d93...f00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du hva alle dere som sier at hun ikke kan ringe politiet.. dette er helt feil. Jeg har vært hos politiet to ganger med min 14 åring. De har en egen avdelig som jobber med ungdom .. den heter forebyggende.. ring å spør etter de.. min ungsom var på feil vei.. vi tok kontakt med barnevernstjenesten.. og har nå fått god hjelp av MST(google det). Opplegget er snart slutt.. men på et år har det skjedd myyye. I fjord på denne tiden hadde jeg en 13 åring som skulka, hang med feil folk og stakk av.. var veldig slitsomt. De har denne forebyggende avd. Jeg dro med meg tenåringen dit.. der ble vi møtt av en politimann som hadde alvorsprat med min tenåring i nesten to timer.. de forklarer ting på en veldig fin måte. Kan anbefales! Lykke til.

Anonymkode: e18e5...a81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Har du gått livets harde skole? Dvs null utdanning?

Anonymkode: 6bd4e...c62

Nei, jeg studerte desverre ikke med deg 

Anonymkode: cdf74...d2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

21 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vet du hva alle dere som sier at hun ikke kan ringe politiet.. dette er helt feil. Jeg har vært hos politiet to ganger med min 14 åring. De har en egen avdelig som jobber med ungdom .. den heter forebyggende.. ring å spør etter de.. min ungsom var på feil vei.. vi tok kontakt med barnevernstjenesten.. og har nå fått god hjelp av MST(google det). Opplegget er snart slutt.. men på et år har det skjedd myyye. I fjord på denne tiden hadde jeg en 13 åring som skulka, hang med feil folk og stakk av.. var veldig slitsomt. De har denne forebyggende avd. Jeg dro med meg tenåringen dit.. der ble vi møtt av en politimann som hadde alvorsprat med min tenåring i nesten to timer.. de forklarer ting på en veldig fin måte. Kan anbefales! Lykke til.

Anonymkode: e18e5...a81

Enig i dette!

Dette er jo ikke et engangstilfelle, det er tydelige faresignal om potensielt store og større problemer. Da må man som foreldre forebygge, og det kan faktisk politiet hjelpe til med.

Anonymkode: dcebf...941

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Enig i dette!

Dette er jo ikke et engangstilfelle, det er tydelige faresignal om potensielt store og større problemer. Da må man som foreldre forebygge, og det kan faktisk politiet hjelpe til med.

Anonymkode: dcebf...941

Er det ikke et engangstilfelle? 

" Vi har ikke møtt så mye motgang med han før. Han er stort sett grei å ha med å gjør, litt uenigeter og vi er verdens " teite " foreldre som nekter han ditt å datt."

Anonymkode: ed22f...420

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Politiet er noe av det sterkeste virkemiddelet dere har. Bruker dere dette virkemiddelet nå, hva gjør dere neste gang?

Å signalisere at dere har indisert og at politiet nå har autoriteten, er ikke så lurt. 

Forebyggende enhet er for å forebygge MER kriminal atferd. Dvs for ungdom som allerede har vansker

Anonymkode: 1489f...750

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Har du gått livets harde skole? Dvs null utdanning?

Anonymkode: 6bd4e...c62

Hva baserer du det på? Hun har da et utmerket poeng. 

Anonymkode: c5ef2...9c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, dette kan du ikke ringd politiet for. 

Jeg hadde tatt med meg sovepose dit og sagt at om han ikke kommer hjem sover du der. Marsjer inn, rull den ut og sett deg sammen med dem. Vil tro det går fort før han blir men,  men hvis ikke, hold ut. Ikke gi deg, om du så må overnatte.  Han kommer til å huske det neste gang 

Anonymkode: 9e13f...cd1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gjort det med ungdom som har vært i beredskapshjem hos oss, men vet ikke om det er mulig med egne barn. 

Anonymkode: 0c677...232

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Anonym bruker skrev:

Politiet er noe av det sterkeste virkemiddelet dere har. Bruker dere dette virkemiddelet nå, hva gjør dere neste gang?

Å signalisere at dere har indisert og at politiet nå har autoriteten, er ikke så lurt. 

Forebyggende enhet er for å forebygge MER kriminal atferd. Dvs for ungdom som allerede har vansker

Anonymkode: 1489f...750

Det er feil.. forebyggende forebygger at ungdom henger med feil folk.. har de allerede begynt å henge med folka som røyker hasj kan det i mange tilfeller være litt sent å koble inn forebyggende.. iallefall det han fra politiet sa til oss..han som snakket med vår tenåring sa at hvis du ikke hører på foreldrene dine må de ringe til oss.. hvis en tenåring blir borte å må letes etter, kobler de inn 100 mann og de tar en dagspris på 180 000 .. det kan du jo få noen til å fortelle han.. så kanskje han forstår at dumskapen har konsekvenser

Anonymkode: e18e5...a81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hva baserer du det på? Hun har da et utmerket poeng. 

Anonymkode: c5ef2...9c8

At man ikke evner å forstå at man kan få «problembarn» selv om man har gjort det meste riktig som foreldre. Da har man ett snevert syn på livet som passer veldig godt med de som har gått « livets harde skole» som eneste utdanning. 

Anonymkode: 6bd4e...c62

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke gitt meg.  Jeg har selv kjørt og hentet, blitt avvist men gitt beskjed om at enten kommer ungdommen ut ellers kommer illsint mamma inn. En gang måtte truende smørblid ( illsint) mamma inn på fest da jentungen ikke kom ut og ikke tok telefonen.  Man ignorerer ikke illsinte mammaer. Man vil heller ikke ha dem med på fest, da kommer man heller ut. Det trengs ikke mange repetisjoner tror jeg, før den lærdommen synker inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kontakt barnevernet så får de hjelp av politiet om det blir nødvendig.

Dere trenger hjelp til å få gutten på rett kjøl igjen og da er barnevernet rett innstans.

Til de av dere som nå hyler ut om at barnevernet stjeler unger og er korrupte pedofile osv vær vennlig og ikke dele deres vrangforestillinger i denne tråden.

Anonymkode: 113af...7ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barnevern blir mer rett en politi. Evt kontakt forebyggende enhet hos politiet, men det er ikke «politiet, 112» -Forebyggende er en annen enhet en operativ enhet.

-Detfor skrev jeg innledningsvis at dette er ikke noe for politiet. Et lovbrudd er nemlig ikke begått, og en enhet blir ikke sendt ut fordi en mamma ikke får gutten til å høre på henne. Å ringe politiet 112 er noe man gjør når det er nød...(bare prøv, de forteller deg det)...dette er ikke akutt nød. Det er kipt, og kan potensielt bli verre, men han overlever nok natten av å sove over der hvis mor ikke evner å dra han ut selv.

Anonymkode: cdf74...d2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Anonym bruker skrev:

Vet du hva alle dere som sier at hun ikke kan ringe politiet.. dette er helt feil. Jeg har vært hos politiet to ganger med min 14 åring. De har en egen avdelig som jobber med ungdom .. den heter forebyggende.. ring å spør etter de.. min ungsom var på feil vei.. vi tok kontakt med barnevernstjenesten.. og har nå fått god hjelp av MST(google det). Opplegget er snart slutt.. men på et år har det skjedd myyye. I fjord på denne tiden hadde jeg en 13 åring som skulka, hang med feil folk og stakk av.. var veldig slitsomt. De har denne forebyggende avd. Jeg dro med meg tenåringen dit.. der ble vi møtt av en politimann som hadde alvorsprat med min tenåring i nesten to timer.. de forklarer ting på en veldig fin måte. Kan anbefales! Lykke til.

Anonymkode: e18e5...a81

Enig! Jeg jobber i MST og vi samarbeider ofte med forebyggende enhet hos politiet. I dette tilfellet er både kameratens foreldre og det å dra dit selv, gode forslag. Hvis det ikke fungerer, er det helt OK å be om bistand fra politiet.

Anonymkode: d374a...de1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...