Gå til innhold

Sønnen min vil flytte til pappan sin. Sosiale problemer. ADHD

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal på familievernkontoret å snakke om dette. Jeg vil ikke at han flytter. Han har en diagnose som gjør at ting har vært litt vanskelig sosialt.. han vil derfor bytte skole ,men sier han egentlig ikke vil bo hos pappa. Han sier at hvis han ikke får bytte skole vil han heller ikke flytte. Har snakket med lærere..de er enig med meg om at det ikke vil være hensiktsmessig å bytte nå midt på ungdomsskolen. Jeg merker det er sårt for meg.. er litt rådvill.. vil jo høre på han hva han vil. Han skal starte med medisiner, jeg føler at det ville vært lurest å vente å se hvordan det blir etter oppstart på medisiner.. så mange år vi har slitt.. så har han fått diagnosen nå og skal starte med medisiner.. da føler jeg at det er veldig feil tidspunkt .. slik at han flytter til far når kanskje alt blir mye lettere.. synspunkter mottas med takk: )

Anonymkode: 6b3d7...7f4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor langt bor dere fra hverandre? 

Skjønner deg godt - det der er min angst også;-) Men vil han flytte så må du akseptere det med mindre det er særlige grunner som gjør at det er uforsvarlig/upraktisk etc. 

Anonymkode: 6da26...b7f

Skrevet

Få skriftlig råd fra BUP, ppt, skole. Ta med dette. Lite hensiktsmessig å bytte før han har testet medisiner. Han trenger dessuten tett oppfølging når han skal starte på disse. Krev at han venter til han er ferdig med utprøving. 

Anonymkode: 700e4...f2a

Skrevet

Ja synes det jeg å: ( skal han liksom flytte å begynner med medisiner samtidig får ikke vi oppleve å ha et "normalt" barn i hus.. vi har hatt vanskeligheter lenge pga disgnosen.. 

Skrevet

Hva er avstanden mellom dere og skal han bo hos far 100%? Har dere noe uoppgjort, du og din sønn? 

Anonymkode: 6da26...b7f

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Få skriftlig råd fra BUP, ppt, skole. Ta med dette. Lite hensiktsmessig å bytte før han har testet medisiner. Han trenger dessuten tett oppfølging når han skal starte på disse. Krev at han venter til han er ferdig med utprøving. 

Han kan vel få tett oppfølging selv om han bor hos far??

Anonymkode: bb88a...981

Skrevet

ADHD er ikke en fysisk sykdom, men symptomer som ofte skyldes utrygg/ambivalent tilknytning til de nærmeste omsorgspersonene.

Google adhd attachment så finner du masse om det.

Å medisinere er bare å dølje symptomene. Han bør få hjelp til å føle seg trygg.

Anonymkode: daf2b...1b1

Skrevet
10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

ADHD er ikke en fysisk sykdom, men symptomer som ofte skyldes utrygg/ambivalent tilknytning til de nærmeste omsorgspersonene.

Sprøyt! Dette har du tydeligvis ikke peiling på.

Skrevet
19 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Haha.. adhd er en nevrospykiatrisk funksjonshemming..hjernen fungerer annerledes enn de som ikke har adhd.. da bør du lese om det. Jeg har vært på kurs. 

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Han kan vel få tett oppfølging selv om han bor hos far??

Anonymkode: bb88a...981

Selvfølgelig.. men alikevel..

Skrevet
26 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du er jo helt på bærtur...

Anonymkode: 0d8c4...b5a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...