Anonym bruker Skrevet 21. juni 2018 #1 Skrevet 21. juni 2018 Datteren min elsker disse figurene. I går hadde hun bursdag, og fikk noen. Så leser jeg nå, at de er farlige. Har dere hørt om det? Har dere evnt kastet de? Anonymkode: e2910...8e6
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2018 #2 Skrevet 21. juni 2018 Vi skal levere alle tilbake til lekebutikken, det var greit for datteren min. Håper de destruerer de på en trygg måte. Når det er slike funn av giftige stoffer og myndighetene vil stoppe salget av de så tenker jeg at dette er leker man ikke trenger. Sjelden man opplever en advarsel på dette nivået når det gjelder leker altså. Anonymkode: aaaff...93e
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2018 #3 Skrevet 21. juni 2018 Nei, squishy er ikke farlig. Det er bare en leke for barn som de kan klemme på. Hvis datteren din er et lite barn som kunne funnet på å putte den i munnen å tygge den, ville jeg nok ha tatt den fra hennne. Men så lenge hun er stor nok til å skjønne at det ikke skal puttes i munn er det helt trygt. Anonymkode: 19ead...85c
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2018 #4 Skrevet 21. juni 2018 27 minutter siden, Anonym bruker skrev: Nei, squishy er ikke farlig. Det er bare en leke for barn som de kan klemme på. Hvis datteren din er et lite barn som kunne funnet på å putte den i munnen å tygge den, ville jeg nok ha tatt den fra hennne. Men så lenge hun er stor nok til å skjønne at det ikke skal puttes i munn er det helt trygt. Anonymkode: 19ead...85c https://www.nrk.no/norge/populaere-barneleker-fjernes-fra-butikkhyller-1.14092916 Foreslår at du sjekker opp litt før du gir råd! Anonymkode: b499e...afd
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2018 #5 Skrevet 21. juni 2018 45 minutter siden, Anonym bruker skrev: Nei, squishy er ikke farlig. Det er bare en leke for barn som de kan klemme på. Hvis datteren din er et lite barn som kunne funnet på å putte den i munnen å tygge den, ville jeg nok ha tatt den fra hennne. Men så lenge hun er stor nok til å skjønne at det ikke skal puttes i munn er det helt trygt. Anonymkode: 19ead...85c De er ikke trekt tilbake grunnet kvelningsfare... Greit å være uopplyst, men da bør du avstå fra å gi noen som helst råd. Anonymkode: 5be0e...b56
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2018 #6 Skrevet 21. juni 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Datteren min elsker disse figurene. I går hadde hun bursdag, og fikk noen. Så leser jeg nå, at de er farlige. Har dere hørt om det? Har dere evnt kastet de? Anonymkode: e2910...8e6 Ja, jeg hadde kastet de eller levert de tilbake til butikken. Når de sier at de er så giftige at de kan være skadelige av å ha de på rommet, da ville ikke jeg hatt de ihus, uansett om barnet mitt elsket figurene. Anonymkode: 8e868...5e3
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2018 #7 Skrevet 21. juni 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Nei, squishy er ikke farlig. Det er bare en leke for barn som de kan klemme på. Hvis datteren din er et lite barn som kunne funnet på å putte den i munnen å tygge den, ville jeg nok ha tatt den fra hennne. Men så lenge hun er stor nok til å skjønne at det ikke skal puttes i munn er det helt trygt. Anonymkode: 19ead...85c Så da vet du bedre enn forbrukerrådet da? Hva bygger du dine skråsikre uttalelser på? Hvordan kan du si at squisy er helt trygt? Anonymkode: 8e868...5e3
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2018 #8 Skrevet 21. juni 2018 Såpass?! Min datter samler på dem og har sikkert 15 stk!😱De står langs kanten på sengen hennes, men nå må de ut av huset! Anonymkode: 5cac0...90b
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2018 #9 Skrevet 21. juni 2018 En leke som er enda verre er disse pikmipops. De er så sterkt parfymert at di får hodepine av de. Uaktuelt å oppbevare de på et rom noen sover. Anonymkode: aaaff...93e
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2018 #10 Skrevet 21. juni 2018 Er det noen her som velger å beholde disse, tross i hva det står på nett? Og, hvis man ikke tilfeldigvis kommer over disse artiklene på nett, hvordan kan man vite om dette da? Anonymkode: e2910...8e6
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2018 #11 Skrevet 21. juni 2018 18 minutter siden, Anonym bruker skrev: Er det noen her som velger å beholde disse, tross i hva det står på nett? Og, hvis man ikke tilfeldigvis kommer over disse artiklene på nett, hvordan kan man vite om dette da? Anonymkode: e2910...8e6 Slik er samfunnet vårt. Man må søke informasjon for å holde seg oppdatert. Det er jo ikke slik at man har register over hvem som har kjøpt hva av hver minste lille ting i Norge. Det oppfordres til å levere inn. Om man ikke gjør det så dør man neppe, tester på en av de viser jo at giftstoffene forringes kraftig etter tid. Den største skaden har vel uansett skjedd når de er åpnet og tatt i bruk. Likevel trenger man ikke omgi ungene sine med noe man vet KAN være giftig. Personlig stresser jeg ikke med dette, men de skal ut av huset. Anonymkode: aaaff...93e
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2018 #12 Skrevet 21. juni 2018 Det er vel ikke myndighetene som har trekt de tilbake? Er vel leketøyskjedene som har fått tilbakemeldinger på at de kan være giftige og derfor stoppet salget. Og at man får tilbake pengene om man returnerer de. De skulle vel teste disse squishiene bedre? Anonymkode: ab62b...a70
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2018 #13 Skrevet 21. juni 2018 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er vel ikke myndighetene som har trekt de tilbake? Er vel leketøyskjedene som har fått tilbakemeldinger på at de kan være giftige og derfor stoppet salget. Og at man får tilbake pengene om man returnerer de. De skulle vel teste disse squishiene bedre? Anonymkode: ab62b...a70 Det er de Danske miljømyndigheter som har kommet med advarselen, leketøyskjeden har valgt å lytte til de. Anonymkode: aaaff...93e
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2018 #14 Skrevet 21. juni 2018 Vi har kastet våre, etter den artikkelen. Anonymkode: 39673...aca
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2018 #15 Skrevet 21. juni 2018 Syns det er rart at de fortsatt selges? Anonymkode: e2910...8e6
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2018 #16 Skrevet 21. juni 2018 Slik jeg tolker artikkelen, synker giftstoffinholdet etter ååning. Etter tre dager var det mye mindre giftstoffer? Har ikke slike, så har ikke lest mer enn den ene artikkelen! Anonymkode: f5d84...f30
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2018 #17 Skrevet 21. juni 2018 Jeg ville bare kastet/leverte de tilbake til leketøysbutikken. Mest sannsynlig levert pga at jeg ikke vet hvor de skal kastes. Farlig avfall? 😝 Anonymkode: 58080...569
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå