Gå til innhold

Er dette nok mat å ta med?

Anbefalte innlegg

Skrevet

På fredag skal sønnen min sin klasse ha piknik å på lappen står det at vi skal ta med god mat vi kan dele med andre som for eksempel brød,pålegg,salat,ost,boller,kake osv. Hvis jeg skal ta med brød,sender jeg med ett helt brød da? Å holder det at jeg tar med en tube med skinkeost og brunost som pålegg? Er det sønnen min vil ha på skiven.Itellegg tenkte jeg å sende med en pose med 8 boller i.Men holder det?

Det står også at det kan være lurt å ta med en god korg å ha alt oppi men det har vi ikke,å har heller ikke økonomi til å kjøpe det må. Hva annet kan jeg ha alt maten oppi? Vi skal ha med ett teppe å sitte på,drikke og mat

Anonymkode: 8d478...ad4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skal alle ha med noe til spleisebordet, eller er det f.eks bare guttene mens jentene har med drikke?

Om alle skal ha med noe er det mer enn nok å ta med så mye som dere spiser, for alle vil ha med mer enn de spiser og det blir mat i massevis...

Jeg ville hatt maten i noe som kan settes frem, f.eks en ildfast form, kakefat e.l. Om alle skal sette frem maten sin og alle skal kunne forsyne seg av det er det sikkert greit å ha det i et slags fat.

Anonymkode: 86bd9...932

Skrevet

Skal du være med på pikniken? Da tar du med så mye som du og gutten ville spist, og kanskje litt ekstra. Ett pålegg er flott. Hvis alle tar med masse mat blir det jo veldig mye til overs. 

Vi pleier å pakke i store papirposer eller tøynett når vi er på piknikk, det de mer praktisk enn korg. Og korg er vanskelig å bære for et barn. 

Skrevet
18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Skal alle ha med noe til spleisebordet, eller er det f.eks bare guttene mens jentene har med drikke?

Om alle skal ha med noe er det mer enn nok å ta med så mye som dere spiser, for alle vil ha med mer enn de spiser og det blir mat i massevis...

Jeg ville hatt maten i noe som kan settes frem, f.eks en ildfast form, kakefat e.l. Om alle skal sette frem maten sin og alle skal kunne forsyne seg av det er det sikkert greit å ha det i et slags fat.

Anonymkode: 86bd9...932

alle tar med egen drikke å alle skal ta med mat til å dele med de andre,ifølge lappen vi har fått.

Skrevet

Det er i skoletiden så foreldrene er ikke med.Tøynett var lurt ja takk! :)

Skrevet

Å ta med 8 boller når det skal deles med en hel klasse, synes jeg kanskje ikke var så god ide, med mindre de ikke er så mange i klassen da.

Anonymkode: 906d7...ed8

Skrevet

Merkelig måte å gjøre det på. Har vært med på slikt mange ganger og da har ungene fått beskjed hva de skal ta med. Ville sendt med en hel loff og sjokoladepålegg i dette tilfelle, tror jeg :)

Skrevet

Liker gutten din Pizzaboller? Det er enkelt, godt å billig 🙂 trenger bare å lage me tomatsaus og ost 🙂 lag bunnen selv eller kjøp eldorado sin til 15 kr. Jeg pleier å få ca 14/16 boller av en slik eldorado langpannenbunn 

Anonymkode: 33ed2...554

Skrevet
12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Å ta med 8 boller når det skal deles med en hel klasse, synes jeg kanskje ikke var så god ide, med mindre de ikke er så mange i klassen da.

De er 20 i klassen.Men skal jeg bruke din tankegang så må jeg jo sende med nok til 20 av alt da.

Skrevet
16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

De er 20 i klassen.Men skal jeg bruke din tankegang så må jeg jo sende med nok til 20 av alt da.

Etter min mening så er det stor forskjell på brødskiver med tubeost, og boller.

Skrevet

Vi har gjort det slik mange ganger og da er det meningen at man sender med så mye mat som barnet selv kommer til å spise, pluss beregn litt ekstra. 8 boller på 20 barn er f.eks. helt ok. Ev. 20 boller og ikke brød. Alle setter fram på langbord e.l. og noe blir selvfølgelig tomt først, sånn er det bare.

Anonymkode: 75a25...5bb

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vi har gjort det slik mange ganger og da er det meningen at man sender med så mye mat som barnet selv kommer til å spise, pluss beregn litt ekstra. 8 boller på 20 barn er f.eks. helt ok. Ev. 20 boller og ikke brød. Alle setter fram på langbord e.l. og noe blir selvfølgelig tomt først, sånn er det bare.

Anonymkode: 75a25...5bb

Ja er sånn jeg tenker også,men ble veldig usikker når anonym påpekte at jeg burde ha nok boller til alle. Kan jo kjøpe 24 boller istedet men regner med det blir altfor mye.

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Ja er sånn jeg tenker også,men ble veldig usikker når anonym påpekte at jeg burde ha nok boller til alle. Kan jo kjøpe 24 boller istedet men regner med det blir altfor mye.

Nå påpekte ikke jeg i det hele tatt at du burde ha 24 boller

Skrevet
18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Poenget er vel at kanskje ingen andre har med boller. Hvilke 8 barn får da boller? 

Anonymkode: 579e6...3f4

Skrevet
12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Poenget er vel at kanskje ingen andre har med boller. Hvilke 8 barn får da boller? 

Okey tar poenget ditt,skal se om jeg kommer på noe annet :)

Skrevet

Pizzaboller liker han godt når de er varme,men etter mange timer i sekken så vil han ikke spise de ettersom han ikke syns de er gode da. Jeg har prøvd det samme å hadde de med på jobb,klokken 12 når jeg skulle spise de så var de ikke noe gode lenger. Så derfor jeg er skeptisk til å lage det.

Skrevet
11 timer siden, Anonym bruker skrev:

De som ikke får boller er de som kanskje liker sjokoladekake eller melon best. 

Ellers kan det være lurt å dele opp ting slik at barna kan spise litt av mye forskjellig. Del bollene i 2 eller 4 så blir det litt på flere og de slipper å kaste så mange halvspist boller..

Anonymkode: 6f33b...6b9

Skrevet
33 minutter siden, Anonym bruker skrev:

De som ikke får boller er de som kanskje liker sjokoladekake eller melon best. 

Ellers kan det være lurt å dele opp ting slik at barna kan spise litt av mye forskjellig. Del bollene i 2 eller 4 så blir det litt på flere og de slipper å kaste så mange halvspist boller..

Blir de ikke mye fortere tørr da?

Skrevet
51 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Pakk dem i en pose så går det bra.

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Det blir de

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...