Gå til innhold

HJelp! kan noen hjelpe med å regne.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei, jeg er gravid, men har selvfølgelig glemt når jeg hadde mensen mai. Siste loggførte menstruasjon var 7-11 april. Min syklus pleier å være mellom 23 og 28 dager. Jeg klarer ikke huske når jeg hadde mensen i mai og da kommer problemet.

Jeg har hatt sex med en person både 23 mai og 31 mai,men hadde sex med en annen 28 mai. Han kom utenfor og mente han pleide å kjenne om har har precum, men han mente han ikke hadde det. (vetman aldri er 100 % sikker på det)

ukeindikatoren på testen sier i dag 2-3 uker.

I miitthode vil det være sansynlig at jeg da hadde mensen 23-28 dager etter 11 april som da blir typ 5-11 mai engang. Da burde veleggløsningen være engang mellom 19 og 25 mai? Er det ikke da veldig usansnynlig at jeg kan ha blitt gravid den 28 mai? I følge ukeindikatoren er det mest sansynlig 31 mai, så jeg blir veldig forvirret, men det er ganske vesentlig å vite hvem som er faren.

Hva er oddsen uansett for at han som ikke kom inni meg kan være faren? Virker det ikke veldig usannsynlig?

 

kan noen vær så snill å hjelpe meg??

Anonymkode: 84bd2...632

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når du sier at syklusen din pleier å være 23-28 dager, regner du da fra 1. dag i siste mens? eller siste dag? slik det ser ut utfra det du spør om.

Hvis du pleier å ha en normalsyklus på 28 dager, så vil det si at dersom du har hatt mens 7-11 april, så er første dag 7. april, og neste mens er fra 5. mai. el er da ca 20 mai, og det er i mitt hode sannsynlig at du har blitt gravid 23. mai.

Dersom du har en syklus på 23 dager med 1 dag 7 april, så neste mens 30 april, så el. ca 9 mai. Så el har sannsynligvis vært mellom 9 og 20 mai. Lite sannsynlig at du har blitt gravid 28 eller 31 mai.

Men hvis du regner syklusen på 28 dager fra du er ferdig med mens og til neste mens, så kan jo verden se litt annerledes ut.
Må nesten vite litt hvordan syklusene dine ser ut i den perioden du har registrert. Man teller 1 dag som mens dag, og bruker kun den datoen når man regner.

Det høres jo litt rart ut at ukesindikatoren sier 2-3 uker, men det kan jo hende at du har litt for lavt hcg nivå i urin. Tok du test på morgenurin?

Anonymkode: 3dcd3...c95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen. Tusen takk for svar, det betyr veldig mye for meg! Når jeg teller, teller jeg dagene fra siste mensdag. Hvordan teller man ellers?🙈 jeg tok morgenurin, så syns også det er rart. Er det noen som faktisk kan fastslå hvilken uke jeg ble gravid? Takk for all hjelp!

Anonymkode: 84bd2...632

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Anonym bruker skrev:

Når du sier at syklusen din pleier å være 23-28 dager, regner du da fra 1. dag i siste mens? eller siste dag? slik det ser ut utfra det du spør om.

Hvis du pleier å ha en normalsyklus på 28 dager, så vil det si at dersom du har hatt mens 7-11 april, så er første dag 7. april, og neste mens er fra 5. mai. el er da ca 20 mai, og det er i mitt hode sannsynlig at du har blitt gravid 23. mai.

Dersom du har en syklus på 23 dager med 1 dag 7 april, så neste mens 30 april, så el. ca 9 mai. Så el har sannsynligvis vært mellom 9 og 20 mai. Lite sannsynlig at du har blitt gravid 28 eller 31 mai.

Men hvis du regner syklusen på 28 dager fra du er ferdig med mens og til neste mens, så kan jo verden se litt annerledes ut.
Må nesten vite litt hvordan syklusene dine ser ut i den perioden du har registrert. Man teller 1 dag som mens dag, og bruker kun den datoen når man regner.

Det høres jo litt rart ut at ukesindikatoren sier 2-3 uker, men det kan jo hende at du har litt for lavt hcg nivå i urin. Tok du test på morgenurin?

Anonymkode: 3dcd3...c95

Litt usikker på om du så jeg hadde svart:)? Men hvis jeg teller dagene mellom 11.-april som siste mensdag og 23-27 dager til første dag i neste mens, stemmer det ikke da at EL er rundt 20:)? Takk for svar!

Anonymkode: 84bd2...632

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres jo da ut som du har en syklus på 27-31 dager. Man regner sykluslengde fra 1 dag i mens. Jo, stemmer vel at el har vært omtrent 20-25 mai dersom du har så lange sykluser.

Anonymkode: 3dcd3...c95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå til legen dit og si at du er gravid men at du ikke aner hvor langt du er på vei. Da får du ultralyd :)

Anonymkode: 760a0...6a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anbefaler tidlig UL slik at du får mer nøyaktig termindato.

Når du har sex med to personer så tett er det umulig å vite sikkert hvem som er faren, så da burde du nok ta en farskapstest når babyen er født.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...