Gå til innhold

Så utrolig glad!!! Ang vektnedgang


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

I fjor høsten veide jeg 87 kg fordelt på 174 cm. Jeg er dessverre av typen som legger ekstremt på meg under svangerskapet og etter fire relativt tette barn, var vekten mye høyere enn det jeg er komfortabel med. Så i oktober tok jeg grep og begynte med trening og periodisk faste kombinert med lavkarbo. Har hatt tre pauser for å stabilisere vekten og nå i dag er jeg endelig under 70 😄😄😄.  Skal ned noen kilo til, men denne kroppen kan jeg absolutt leve med. Er så utrolig deilig å kunne ta på meg hva jeg vil uten å tenke på bilringer. 

Anonymkode: f8808...8a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

skryte er tragisk

Anonymkode: 2691a...062

Tydelig at du er tilbake og har en dårlig dag ...

Å være stolt av egne prestasjoner og å være fornøyd med seg selv, det er ikke å skryte. Hi er positiv og viser at man med å være målrettet kan oppnå resultater. Anbefaler deg å forsøke det.

Anonymkode: 408ee...1b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bra jobba! Så flink du har vært :)

Både periodisk faste og lavkarbo er jo veldig bra for helsa også. 

Anonymkode: 2e9c5...c39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

skryte er tragisk

Anonymkode: 2691a...062

Tenker at du trenger en klem jeg ❤️

Anonymkode: 2e9c5...c39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.6.2018 den 12.47, Anonym bruker skrev:

I fjor høsten veide jeg 87 kg fordelt på 174 cm. Jeg er dessverre av typen som legger ekstremt på meg under svangerskapet og etter fire relativt tette barn, var vekten mye høyere enn det jeg er komfortabel med. Så i oktober tok jeg grep og begynte med trening og periodisk faste kombinert med lavkarbo. Har hatt tre pauser for å stabilisere vekten og nå i dag er jeg endelig under 70 😄😄😄.  Skal ned noen kilo til, men denne kroppen kan jeg absolutt leve med. Er så utrolig deilig å kunne ta på meg hva jeg vil uten å tenke på bilringer. 

Anonymkode: f8808...8a9

Gratulerer, godt jobbet! 

Hvordan har du lagt opp fasten? Skulle gått ned en 6-7 kg selv, er litt nysgjerrig på fasting.

Anonymkode: d50a1...c73

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Bra jobba! Så flink du har vært :)

Både periodisk faste og lavkarbo er jo veldig bra for helsa også. 

Anonymkode: 2e9c5...c39

Nå ble jeg veldig nysgjerrig på hvorfor du mener at periodisk faste og lavkarbo er bra for helsa?

Anonymkode: 7528e...f33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nå ble jeg veldig nysgjerrig på hvorfor du mener at periodisk faste og lavkarbo er bra for helsa?

Anonymkode: 7528e...f33

Enig. Link til seriøs forskning.

Anonymkode: d97f5...f92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20. juni 2018 den 12.47, Anonym bruker skrev:

I fjor høsten veide jeg 87 kg fordelt på 174 cm. Jeg er dessverre av typen som legger ekstremt på meg under svangerskapet og etter fire relativt tette barn, var vekten mye høyere enn det jeg er komfortabel med. Så i oktober tok jeg grep og begynte med trening og periodisk faste kombinert med lavkarbo. Har hatt tre pauser for å stabilisere vekten og nå i dag er jeg endelig under 70 😄😄😄.  Skal ned noen kilo til, men denne kroppen kan jeg absolutt leve med. Er så utrolig deilig å kunne ta på meg hva jeg vil uten å tenke på bilringer. 

Anonymkode: f8808...8a9

Inspirerende. Jeg er 90 kg og 172 høy, så jeg trenger samme kurs. Har startet med trening for 2 uker siden, og elsker det! 

Med periodisk faste, mener du da 16 timer i døgnet, eller en såkalt 5:2-kur? 

Anonymkode: 2fb56...9d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Anonym bruker skrev:

skryte er tragisk

Anonymkode: 2691a...062

Nei, det er absolutt ikke det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du har vært utrolig flink :)! La om til lavkarbokosthold og periodisk faste jeg også og fikk utrolig bra resultater, men så ble jeg gravid 😅 Spiser nå moderat lavkarbo. Gleder meg til å begynne ketogent/pf igjen :) 

Anonymkode: e2845...463

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Anonym bruker skrev:

Enig. Link til seriøs forskning.

Anonymkode: d97f5...f92

Jeg har fått råd om dette fra ernæringsfysiolog. Jeg har gått ned 20 kg, og har fått normalisert blodtrykket, som var for høyt i fjor. I tillegg til å starte med medisiner, la jeg om livsstilen, og nå trenger jeg ikke medisinene lenger. 

Dette er ikke seriøs forskning, det vet jeg, men det er min historie. 

Jeg lever veldig godt med dette! 

Anonymkode: aed29...405

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har fått råd om dette fra ernæringsfysiolog. Jeg har gått ned 20 kg, og har fått normalisert blodtrykket, som var for høyt i fjor. I tillegg til å starte med medisiner, la jeg om livsstilen, og nå trenger jeg ikke medisinene lenger. 

Dette er ikke seriøs forskning, det vet jeg, men det er min historie. 

Jeg lever veldig godt med dette! 

Anonymkode: aed29...405

Jeg tror absolutt at det er bra for noen, for meg var det motsatt, mitt kolestrol ble skyhøyt etter å ha gått på lavkarbo. Derfor reagerte jeg når du skrev det som om det var bra for alle.

Anonymkode: 7528e...f33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg tror absolutt at det er bra for noen, for meg var det motsatt, mitt kolestrol ble skyhøyt etter å ha gått på lavkarbo. Derfor reagerte jeg når du skrev det som om det var bra for alle.

Anonymkode: 7528e...f33

Hvor lenge holdt du på? Lavkarbo øker kolesterolet i første året faktisk for så å senke det drastisk.

Anonymkode: d856b...d3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvor lenge holdt du på? Lavkarbo øker kolesterolet i første året faktisk for så å senke det drastisk.

Anonymkode: d856b...d3b

Det visste jeg faktisk ikke. Jeg gkk på det i over 2 år. Kolestrolet mitt var helt fint før jeg begynte på lavkarbo.

Anonymkode: 7528e...f33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nå ble jeg veldig nysgjerrig på hvorfor du mener at periodisk faste og lavkarbo er bra for helsa?

Anonymkode: 7528e...f33

Når du sier det lyser det av deg at du er uenig.

Du kan jo begynne å se dokumentaren av Michael Mosley om 5:2-dietten. Den lå vel ute på NRK nett-TV i minst ett år. Det finnes også mange andre dokumentarer, artikler og ikke minst forskning på periodisk faste.

Det er bare å google. Men du gidder vel ikke.

Men for andre her inne sin del, de som faktisk lurer, så er det vist at periodisk faste fører til at kroppen bremser opp aldring. Og produserer mindre veksthormoner. Veksthormoner gjør at man lettere får kreft og hjerte og karsykdommer. Når vi spiser jevnlig hele dagen får kroppen aldri en pause. Det gjelder også magen og tarmene.

Når det gjelder lavkarbo er det også flust av ting å finne på nettet om du virkelig gidder. Men kort sagt så hjelper det en å holde blodsukkeret på et jevnere nivå. Det fører til mindre magefett, og bedre hormonbalanse. Jeg kurerte min PCOS og infertilitet med delvis lavkarbo, fikk normalisert hormonene mine, eggløsningene og ble gravid.

Man må ikke leve på Atkins-dietten, men ved å kutte ut skolebrød, potetgull og store mengder pasta og ris vil man allerede komme langt.

Å spørre om hvorfor «jeg mener» slike ting er bra for helsa er litt som å spørre hvorfor det er skadelig for helsa å røyke eller hvorfor det er bra for klimaet å slippe ut mindre CO2. Det ligger enorme mengder bevis der ute, men man kan jo alltids ignorere det og stikke strutsehodet sitt i sanda

Anonymkode: 2e9c5...c39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Når du sier det lyser det av deg at du er uenig.

Du kan jo begynne å se dokumentaren av Michael Mosley om 5:2-dietten. Den lå vel ute på NRK nett-TV i minst ett år. Det finnes også mange andre dokumentarer, artikler og ikke minst forskning på periodisk faste.

Det er bare å google. Men du gidder vel ikke.

Men for andre her inne sin del, de som faktisk lurer, så er det vist at periodisk faste fører til at kroppen bremser opp aldring. Og produserer mindre veksthormoner. Veksthormoner gjør at man lettere får kreft og hjerte og karsykdommer. Når vi spiser jevnlig hele dagen får kroppen aldri en pause. Det gjelder også magen og tarmene.

Når det gjelder lavkarbo er det også flust av ting å finne på nettet om du virkelig gidder. Men kort sagt så hjelper det en å holde blodsukkeret på et jevnere nivå. Det fører til mindre magefett, og bedre hormonbalanse. Jeg kurerte min PCOS og infertilitet med delvis lavkarbo, fikk normalisert hormonene mine, eggløsningene og ble gravid.

Man må ikke leve på Atkins-dietten, men ved å kutte ut skolebrød, potetgull og store mengder pasta og ris vil man allerede komme langt.

Å spørre om hvorfor «jeg mener» slike ting er bra for helsa er litt som å spørre hvorfor det er skadelig for helsa å røyke eller hvorfor det er bra for klimaet å slippe ut mindre CO2. Det ligger enorme mengder bevis der ute, men man kan jo alltids ignorere det og stikke strutsehodet sitt i sanda

Anonymkode: 2e9c5...c39

Oi, skal si du var defensiv og aggressiv. Jeg spurte fordi jeg har helt motsatt opplevelse enn deg, ikke fordi jeg er ute etter å ta deg.  jeg er ikke i tvil om at det fungerer bra for noen, men jeg vet og at det ikke gjør det for alle. Holdningen din til meg er ganske ufin, du tillegger meg veldig mange ting som ikke er riktig. Hvorfor ikke svare på en skikkelig måte i stedet for sånn du gjør. Og hvor har du det fra at jeg stikker hodet i sanden? Forresten ikke svar meg, er ikke interessert i mer ufinheter fra deg.

Ha en fin dag

Anonymkode: 7528e...f33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Oi, skal si du var defensiv og aggressiv. Jeg spurte fordi jeg har helt motsatt opplevelse enn deg, ikke fordi jeg er ute etter å ta deg.  jeg er ikke i tvil om at det fungerer bra for noen, men jeg vet og at det ikke gjør det for alle. Holdningen din til meg er ganske ufin, du tillegger meg veldig mange ting som ikke er riktig. Hvorfor ikke svare på en skikkelig måte i stedet for sånn du gjør. Og hvor har du det fra at jeg stikker hodet i sanden? Forresten ikke svar meg, er ikke interessert i mer ufinheter fra deg.

Ha en fin dag

Anonymkode: 7528e...f33

Beklager. Misforsto. Har en dårlig dag i dag. 

Anonymkode: 2e9c5...c39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om dette er bra for helsa eller ikke, strives de lærde om. Det jeg vet, er at jeg har gått ned masse og spesielt rundt midjen og føler meg i strålende form. Til deg som lurte hvordan jeg har lagt opp fasten, så har jeg i hovedsak holdt meg til 5:2 men med modifikasjoner.  Jeg har stort sett spist ingenting på fastedagene og de andre 5 dagene i uka, har jeg spist lavkarbo med spisevindu fra 12.00 til 20.00. Jeg har også hatt tre opphold på tre uker der jeg har spist normalt for å stabilisere vekta. 

 

Hi

Anonymkode: f8808...8a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Om dette er bra for helsa eller ikke, strives de lærde om. Det jeg vet, er at jeg har gått ned masse og spesielt rundt midjen og føler meg i strålende form. Til deg som lurte hvordan jeg har lagt opp fasten, så har jeg i hovedsak holdt meg til 5:2 men med modifikasjoner.  Jeg har stort sett spist ingenting på fastedagene og de andre 5 dagene i uka, har jeg spist lavkarbo med spisevindu fra 12.00 til 20.00. Jeg har også hatt tre opphold på tre uker der jeg har spist normalt for å stabilisere vekta. 

 

Hi

Anonymkode: f8808...8a9

Men vil det ikke skje en masse rart i de treukersperiodene? Med forbrenning osv? 

Anonymkode: 2fb56...9d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...