Gå til innhold

Bryllup


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vi skal gifte oss, men jeg aner ikke hvor jeg skal begynne eller når jeg skal begynne? Hvor lang tid i forveien begynner man å tenke på lokalet, kirke, antall gjester, fotograf, musikk, mat, kjole? Å er det noe jeg må tenke på i forkant av kjoleprøving? Må jeg har undertøy og sko klart på forhånd? 

Anonymkode: 2857f...a21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Leie av lokale og bestille seremoni ca ett år i forveien. Hvis kjolen du ønsker må bestilles i din str kan det ta 6 mnd, så start så tidlig som mulig 😊 Lykke til 😊

Anonymkode: baffb...410

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det bare å finne dato å ordne lokalet og seremoni med en gang da😅 vi er enige om neste sommer, men har ikke satt noen dato enda.

Anonymkode: 2857f...a21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lokale og kirke må på plass først, de stedene med lengst ventetid er det opptil 2 år å vente om du skal ha det i den mest populære sesongen...

Anonymkode: c0702...0ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det spørs vel hvor i landet du skal gifte deg. Jeg fridde 5,5 mnd før vi giftet oss. Bestilte kirke 4-5 mnd før, bestemte gjester, fant lokale og sendte invitasjoner 4 mnd før. Husker ikke når vi bestemte menyen, men det var kanskje 1 mnd før. Skulle ikke lage den selv, men tok maten der vi hadde lokale, en restaurang.

Bestilte kjole 5 mnd før. Den ble ferdig på 2 mnd. Fikk den akkurat slik jeg ville ha den, tok utgangspunkt i en annen kjole jeg fant på nettet. Fikk velge farger og fikk den nøyaktig slik jeg ville. Når du tar mål har du det på deg det samme som du skal ha på deg under kjolen. Legger ved link til siden. De var utrolig profesjonelle, og sendt meg hele tiden oppdateringer om hvor langt de var kommet med kjolen. Bilder og slikt.

https://www.matildasfest.com/sv/

Fikk selvfølgelig ikke prøvd kjolen før den kom, men den satt perfekt. Måtte justere litt på stroppene, men det var ingen problem. Mulig de ikke var festet engang, husker ikke helt.
Kjolen jeg valgte var i utgangspunktet stroppløs, men jeg ville ha stropper.

Når tenkte jeg på musikk? dagen før omtrent, eller var vel egentlig ikke jeg/vi som tenkte på det engang, men en av gjestene. Fotograf: Hadde avtale det med en av gjestene.

Anonymkode: 4c0a9...b5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar😊 jeg vet at det ikke er 2 års ventetid her hvor vi bor, men vi får vel begynne å snakke hvilken kirke vi ønsker,  antall gjester og hvilket lokalet som passer. Jeg er litt stresset over alt som må gjøres, men godt å se at ikke alt trenger å planlegges så lang tid i forveien og trengs å stresses med. 

Takk for link, skal sjekke den ut. 

Svarfrist for gjester, hvor lang tid før bryllupet setter man den? Antall gjester påvirker jo også dekor på bord ol.

HI

Anonymkode: 2857f...a21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er virkelig ikke noe å stresse over, synes jeg. Omtrent som å planlegge en navnefest eller rundt tall-bursdag.

  1. Bestem dato.
  2. Bestill kirken/seremonien.
  3. Bestill lokale og bestem angående matservering.
  4. Bestill fotograf.

Resten haster ikke. Jeg kjøpte brudekjolen min brukt på Finn, lokalet ordnet med mat og bryllupskake, blomster ble bestilt litt tid i forveien osv.

Kos deg og ikke stress!

Og gratulerer!

Anonymkode: 71146...012

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi begynte med kirka for å spikre datoen. Deretter lokalet. Så var det invitasjoner og klær, catering og fotograf sånn ca likt. Til slutt gjenstod pynt og blomster. Vi skulle ikke ha mye blomster så den ble tatt den siste uka faktisk 🙈

Om det skal bestilles/lages bordkort, innbydelser, program og sanger husk å gjøre det kanskje 4mnd før (mest for da gjør dere alltid litt, og slipper stress mot slutten). Dekorasjon er en slitsom beslutningsprosess dersom dere ikke er glødende interessert i det.

Anonymkode: dded6...4fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Hvis du trenger solist til vielsen eller band/trubadur/leie pa så kan du bruke siden www.fest123.no Den er gratis og du kan velge og vrake i tilbud, den virker litt sånn som «Finn småjobber» men er laget kun for musikere;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som flere sier, kirke og lokale først.

Det er uansett lurt å være tidlig ute med kjole og planlegging av eventuelle temaer, blomster underholdning.

Ringer skal velges ut, morgengaver planlegges. Mange drar på brudeshow og kanskje på en tur for å se på kjoler eller i utdrikningslag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.6.2018 den 21.33, Anonym bruker skrev:

Takk for svar😊 jeg vet at det ikke er 2 års ventetid her hvor vi bor, men vi får vel begynne å snakke hvilken kirke vi ønsker,  antall gjester og hvilket lokalet som passer. Jeg er litt stresset over alt som må gjøres, men godt å se at ikke alt trenger å planlegges så lang tid i forveien og trengs å stresses med. 

Takk for link, skal sjekke den ut. 

Svarfrist for gjester, hvor lang tid før bryllupet setter man den? Antall gjester påvirker jo også dekor på bord ol.

HI

Anonymkode: 2857f...a21

Svarfristen setter du så du har en bufferperiode før de som lager maten skal ha endelig beskjed, for det er alltid noen du må mase på for å få svar.

Anonymkode: 42303...e60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...