Anonym bruker Skrevet 20. juni 2018 #1 Skrevet 20. juni 2018 Oppdaget nettopp at jeg ikke har fått barnehageregning for hverken mai eller juni. Jeg har den på autogiro så den pleier bare å trekkes hver måned uten at jeg trenger å gjøre noe, men oppdaget som sagt at den aldri har kommet inn i nettbanken... har heller ikke fått noen purringer eller påmindelser. Hva skjer nå? Jeg varsler barnehagen om dette, men får jeg da regning for både mai og juni kræsjende inn? Eller har det noe å si at de ikke har sendt ut regning? Det er jo ikke min feil.... Anonymkode: fcb11...ea1
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2018 #2 Skrevet 20. juni 2018 Du må betale de ja, du har jo ansvar for å passe på det selv og. Men om du får de kræsjende inn, er det vel bare barnehagen som kan svare på Anonymkode: 9a926...e9f
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2018 #3 Skrevet 20. juni 2018 Er du 9 år? Selvsagt må du betale.. Anonymkode: 0d6b4...214
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2018 #4 Skrevet 20. juni 2018 Du har vel pengene? For det er jo ikke sånn at du må betale dobbelt, du må jo bare betale det du allerede skulle ha betalt og burde hatt penger til. Og hvis du har avtalegiro og ikke har penger på kontoen, så blir ingenting trukket. Anonymkode: 14590...b9c
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2018 #5 Skrevet 20. juni 2018 Jeg jobber på et sted der vi sender automatiske sms med påminnelse av time. Du minner meg om de som mener at de ikke skal betale for glemt time! Du må skjønne at det kan skje svikt i de elektroniske tjenestene, og dette kan ha skjedd i din nettbank. Selvfølgelig må du betale, du mener vel ikke at bankem skal måtte betale for deg? Eller tenker du at en av de ansatte ikke skal få full lønn? For noen må jo betale! Anonymkode: 6b8c0...ab4
Himmel og hav Skrevet 20. juni 2018 #6 Skrevet 20. juni 2018 De har vel noen år på seg før kravet forfaller, så selvfølgelig må du betale selv om regningene kommer seinere enn forventa. Tror du virkelig at du skal slippe å betale fordi en av regningene er ca en måned for sein?
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2018 #7 Skrevet 20. juni 2018 10 minutter siden, Himmel og hav skrev: De har vel noen år på seg før kravet forfaller, så selvfølgelig må du betale selv om regningene kommer seinere enn forventa. Tror du virkelig at du skal slippe å betale fordi en av regningene er ca en måned for sein? Før kravet foreldes (ikke meningen å være pirkete eller noe, men å forfalle er noe helt annet enn foreldet;-)) HI, selvsagt hefter du for dette, det er ingenting som skulle tilsi noe annet. Sender barnehagen ut faktura selv eller har de noen som gjør det for de? Ta i så fall kontakt med det selskapet, og ikke direkte med barnehagen. Anonymkode: 0699e...607
Himmel og hav Skrevet 20. juni 2018 #8 Skrevet 20. juni 2018 13 minutter siden, Anonym bruker skrev: Før kravet foreldes (ikke meningen å være pirkete eller noe, men å forfalle er noe helt annet enn foreldet;-)) HI, selvsagt hefter du for dette, det er ingenting som skulle tilsi noe annet. Sender barnehagen ut faktura selv eller har de noen som gjør det for de? Ta i så fall kontakt med det selskapet, og ikke direkte med barnehagen. Anonymkode: 0699e...607 Takk for korreksjon Det var det jeg trodde jeg hadde skrevet, men autokorrekt gjør som den selv vil
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2018 #9 Skrevet 20. juni 2018 Herregud da. Har ikke sagt noe om at jeg ikke vil betale. Lurer bare på om jeg vil måtte betale begge regningene med forsinket gebyr og diverse i morgen den dag... Kan de kreve ekstra gebyrer når de ikke har sendt ut regningen? Vet de har byttet system på regningene (stor kjede) og antakelig har vi falt ut på en eller annen måte. Håper bare ikke jeg straffes med gebyrer o.l. når det er de som har gjort en feil. har snakket med banken og der er ingen spor av regningene. Har sendt mail til barnehagen som styrer videresender til den det gjelder. Vi reiser på ferie i morgen. Kjekt å ha litt peiling på hva som kommer til å fyke ut av kontoen de neste dagene. Anonymkode: fcb11...ea1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå