Gå til innhold

Skal, skal ikke få nr tre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sitter nå her gravid sånn plutselig. Ikkje helt etter planen men.

Bpde jeg og mannen er veldig i tvil hva vi ønsker, har to fra før som begynner å vokse til, en straks i skolen og en tett på. 

Dere som har fått tredjemann sånn utenom plsnen, hvordan går det?

Er redd dette kan "velte lasset". Travel hverdag med mye og gjøre, aktiv innenfor hundemiljøet (hobby som tar tid), plassmangel på sikt og lignende. Kjenner at det er det praktiske som holder meg igjen på noen områder, men samtidig det at nå er livet så greit med unger som vokser til og det er så enkelt på en måte, og veldig fleksibelt. 

Kom gjerne med råd både for og imot. Hvorfor endte dere på valget dere tok? 

Anonymkode: fb9d1...8cf

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi var i samme situasjon, bekymret over det praktiske osv. Begge var i tvil om hva vi ønsket og mannen syns det lureste var abort. Etter som tiden gikk så kjente jeg på at jeg kom til å angre om jeg tok abort, sa det til mannen som sa det var opp til meg. Vi begge var allikevel litt i tvil gjennom svangerskapet, men vi har ikke angret ett sekund etter at vi fikk nr 3. Mannen mener det er den beste avgjørelsen jeg noen gang har tatt å ingen av oss kunne sett for oss hvordan livet hadde vært uten den lille solstråla vår❤️ Nå er vi faktisk i tenkeboksen på å få nr 4 også.

Anonymkode: 8ebe1...ebe

Skrevet

Om du er gravid så er det vel ikke noe mer å tenke på, jeg synes personlig du skal ha mer argumenter enn at de andre vokser til og at du har en tidkrevende hobby.

Skrevet

Vi valgte å ikke få flere barn enn to selv om vi lurte lenge. Det var et aktivt valg, og argumentene du fremsetter er endel av de samme som gjorde at valget falt på å la være. Hadde jeg derimot blitt gravid, hadde jeg ikke vurdert abort. 

Anonymkode: a3590...8f7

Skrevet

Her er nummer tre alles solstråle og gullunge, hun ble akkurat et år nå. De store får ikke nok av henne, de passer henne og leker med henne, og avlaster mye. Barnas venner elsker henne de også, og ber om å få hjelpe med pass, mat og skift. 

Vi er rutinerte foreldre, har ingen problemer med å være alene med tre når den andre voksne trener eller driver med andre fritidsaktiviteter. 

Minste henger med på det resten av familien driver med, innen rimelighetens grenser, selvsagt. Er med på trening og FAU, «hjelper» med lekser og er med på svømming. 

Det er selvsagt hektisk, lite søvn og lite tid til oss som par (eldste er ni, kan passe minste på lekeplassen, men ikke være alene hjemme). Vi har litt lite plass, og egentlig litt lite penger. Er selvsagt takknemlig for at alle er friske og uten spesielle behov. 

Jeg ville ikke nølt igjen med å velge nummer tre, hun er kun en berikelse! 

Anonymkode: 33b88...7a7

Skrevet

Synes ærlig talt ikke det er opp til noen av oss å vurdere. :)

Det er bare du og mannen din som kan finne ut av det. Uansett hva dere velger er DET det riktige for dere! Lykke til! ❤️

Anonymkode: ec5fb...309

Skrevet

Du er jo allerede gravid, da er det vel bare å brette opp ermene?

Vi har fire barn da, og fjerde var ikke planlagt. Jeg gråt litt, for jeg skjønte ikke helt hvordan jeg skulle orke, men abort ble aldri nevnt.

Det har gått helt fint for vår del, yngste er nå 9 år og verdens største solstråle :)

Anonymkode: a6e50...784

Skrevet

jeg har aldri angret, mine 2 andre var da 13 og 15, fikk de tidlig, 19 når elsde kom, Lillebror er familien stolthet og brødrene er stolte

Anonymkode: a9286...e42

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...