tante grusom master of law Skrevet 19. juni 2018 #1 Skrevet 19. juni 2018 Jeg har flere potter med slike små stemorsblomster. De var fine lenge, men nå har de blitt store som busker. Etter regnet har de falt fullstendig sammen og blomstene er nesten borte. Tror ikke de tålte regn så godt... Noe jeg kan gjøre?
koro51 Skrevet 19. juni 2018 #2 Skrevet 19. juni 2018 2 minutter siden, tante grusom master of law skrev: Jeg har flere potter med slike små stemorsblomster. De var fine lenge, men nå har de blitt store som busker. Etter regnet har de falt fullstendig sammen og blomstene er nesten borte. Tror ikke de tålte regn så godt... Noe jeg kan gjøre? Hei, Har du fjernet det som er vissent? Jeg tror den kommer seg. Synes selv at de er vanskelige å bli kvitt
tante grusom master of law Skrevet 19. juni 2018 Forfatter #3 Skrevet 19. juni 2018 32 minutter siden, koro51 skrev: Hei, Har du fjernet det som er vissent? Jeg tror den kommer seg. Synes selv at de er vanskelige å bli kvitt Jeg har plukket vissne blomster i ny og ne. Men resten er ikke vissent, grenene har bare lagt seg flate av høljeregnet. Kanskje man kan klippe de litt ned?
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2018 #4 Skrevet 20. juni 2018 Tynn den ut ved å nappe bort visne blomster og de stilkene du vil ha bort. Stemorsblomster tåler masse, og blomstringen går i bølgedaler. Om et par uker er den i full blomst igjen. Anonymkode: 550fc...cdd
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2018 #5 Skrevet 20. juni 2018 Stemor må knipes hver dag om du vil holde dem pene. De lever jo for å sette frø og bruker kreftene på det. Men du kan klippe ned og se om du får en runde to. Anonymkode: b7a16...fa9
prekæs Skrevet 20. juni 2018 #6 Skrevet 20. juni 2018 Ville klippet ned til det sto en jevn tue igjen. Etter noen få uker blir de flotte som aldri før. Da blir de jevne og ikke "slengete" som de blir ved forsiktig kniping.
tante grusom master of law Skrevet 20. juni 2018 Forfatter #7 Skrevet 20. juni 2018 Flott dere! Takker for tips!
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2018 #8 Skrevet 20. juni 2018 55 minutter siden, prekæs skrev: Ville klippet ned til det sto en jevn tue igjen. Etter noen få uker blir de flotte som aldri før. Da blir de jevne og ikke "slengete" som de blir ved forsiktig kniping. Der lærte jeg og noe nytt Anonymkode: 0ab77...0ab
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2018 #9 Skrevet 20. juni 2018 1 time siden, prekæs skrev: Ville klippet ned til det sto en jevn tue igjen. Etter noen få uker blir de flotte som aldri før. Da blir de jevne og ikke "slengete" som de blir ved forsiktig kniping. Jeg vurderte dette da min tidligere i sommer plutselig så ut som en tue forvokst ugress. Men tok bare bort det verste og vannet "ugresset". En til to uker senere, rett før jeg holdt på å kaste den, eksploderte den og ble stor fin og jevn med masse blomster. Anonymkode: 550fc...cdd
Glitrerose Skrevet 20. juni 2018 #10 Skrevet 20. juni 2018 Husk at de gjerne vil ha litt gjødsel etter at du har klippet de ned 🙂 De trenger mat for å bli fine.
tante grusom master of law Skrevet 20. juni 2018 Forfatter #11 Skrevet 20. juni 2018 Takker for flere tips! Skal gjøre alt dere sier:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå