Anonym bruker Skrevet 19. juni 2018 #1 Skrevet 19. juni 2018 I vår barnehage tar de ansatte bilder av barna i mange sammenhenger. Nå har jeg fått permen som barnet mitt får med seg når hun slutter, og der er det kun noen få bilder. Kan jeg be om å få noen av bildene som er tatt av mitt barn på en minnepinne ? Eller ville dere synes det var frekt? Hører flere andre barnehager gir ut minnepinner med bilder, skulle gjerne hatt det jeg også, men vil ikke mase eller virke kravstor. Anonymkode: 37352...4d2
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2018 #2 Skrevet 19. juni 2018 Du kan jo spørre, evt tilby å komme med egen minnepenn som du kan få bildene på. Anonymkode: c8cff...cd2
skjotta Skrevet 19. juni 2018 #3 Skrevet 19. juni 2018 I følge ny personvern lov som kom i mai har vi ikke lengre lov til å oppbevare, dele, henge opp eller sende hjem bilder av barn som kan gjenkjennes på bildene.
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2018 #4 Skrevet 19. juni 2018 5 minutter siden, skjotta skrev: I følge ny personvern lov som kom i mai har vi ikke lengre lov til å oppbevare, dele, henge opp eller sende hjem bilder av barn som kan gjenkjennes på bildene. Dette har jeg ikke hørt noe som helst om. Hva med pedagogisk dokumentasjon? Uansett. .. Det er litt av en jobb å gå gjennom bilder og sortere ut til enkeltbarn. Så hvis ikke dette er en del av tilbudet, så er det frekt å spørre om ja. Anonymkode: 68bf3...ca3
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2018 #5 Skrevet 19. juni 2018 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Dette har jeg ikke hørt noe som helst om. Hva med pedagogisk dokumentasjon? Uansett. .. Det er litt av en jobb å gå gjennom bilder og sortere ut til enkeltbarn. Så hvis ikke dette er en del av tilbudet, så er det frekt å spørre om ja. Anonymkode: 68bf3...ca3 Vi tar bilder av barna fra en vinkel sånn at du ikke ser hvem barna er,for da er det lov å bruke bildene. Anonymkode: b09f6...380
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2018 #6 Skrevet 19. juni 2018 2 timer siden, skjotta skrev: I følge ny personvern lov som kom i mai har vi ikke lengre lov til å oppbevare, dele, henge opp eller sende hjem bilder av barn som kan gjenkjennes på bildene. Med samtykke fra foreldrene er ikke det ulovlig. Anonymkode: ca448...870
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2018 #7 Skrevet 20. juni 2018 Det er mye jobb, så det hadde jeg ikke gjort nei. Bare permene tar en evighet å få ferdig. Kan jo selvsagt gi tilbakemelding på det og tipse om at det går an å heller fikse minnepenn enn perm ved en senere anledning. Hilsen pedagogisk leder med ansvar for tosifret antall barn, og 4 timer plantid i uka. Anonymkode: 34458...2d2
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2018 #8 Skrevet 20. juni 2018 Legger de dem ikke ut på internett? Du kan printe dem ut selv? Anonymkode: b2b44...c0d
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2018 #9 Skrevet 20. juni 2018 Jeg lagrer alle bildene av mitt barn som blir lagt ut på den interne nettsiden selv. Må være fryktelig mye jobb for de ansatte om de skal gjøre det for alle barna. Anonymkode: 407c2...876
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2018 #10 Skrevet 20. juni 2018 Vi fikk mappe med bilder og beskjed om å si fra om vi ville ha dem på Mail også. En erfaren ped leder lagrer nok mapper på hvert barn og da er det kjapt gjort å sende den videre. Det er bare å spør, har hun ikke laget til noe får du jo et nei. Anonymkode: f4663...838
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2018 #11 Skrevet 20. juni 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Legger de dem ikke ut på internett? Du kan printe dem ut selv? Anonymkode: b2b44...c0d Det er vel få barnehager som legger ut sånt på internett!? Anonymkode: 92a7b...c2e
Mamma_til_2 Skrevet 20. juni 2018 #12 Skrevet 20. juni 2018 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Det er vel få barnehager som legger ut sånt på internett!? Anonymkode: 92a7b...c2e Håper hun mener noe ala my kid etc.
Mamma_til_2 Skrevet 20. juni 2018 #13 Skrevet 20. juni 2018 31 minutter siden, Anonym bruker skrev: Vi fikk mappe med bilder og beskjed om å si fra om vi ville ha dem på Mail også. En erfaren ped leder lagrer nok mapper på hvert barn og da er det kjapt gjort å sende den videre. Det er bare å spør, har hun ikke laget til noe får du jo et nei. Anonymkode: f4663...838 En erfaren ped? Du vet at det ta mange bilder i bhg og det og sitte og sortere bilder tar tid og det har vi ikke flust av.
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2018 #14 Skrevet 20. juni 2018 32 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er vel få barnehager som legger ut sånt på internett!? Anonymkode: 92a7b...c2e Det er veldig vanlig å legge ut bilder på lukkede nettsider med tilgang kun for foreldre og ansatte Anonymkode: 17b2f...19b
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2018 #15 Skrevet 20. juni 2018 2 timer siden, Mamma_til_2 skrev: En erfaren ped? Du vet at det ta mange bilder i bhg og det og sitte og sortere bilder tar tid og det har vi ikke flust av. Hva brukes egentlig alle de bildene til? Anonymkode: 1db85...737
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2018 #16 Skrevet 20. juni 2018 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Legger de dem ikke ut på internett? Du kan printe dem ut selv? Anonymkode: b2b44...c0d Nei dessverre. Da hadde det jo ikke vært noe problem. Anonymkode: 37352...4d2
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2018 #17 Skrevet 20. juni 2018 Det tørr vel ikke legge de ut på intranett etter denne saken! https://www.barnehage.no/artikler/barnehage-mistet-kontroll-pa-bilder-av-lettkledde-barn/440150 Anonymkode: 9fef3...bf1
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2018 #18 Skrevet 20. juni 2018 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det tørr vel ikke legge de ut på intranett etter denne saken! https://www.barnehage.no/artikler/barnehage-mistet-kontroll-pa-bilder-av-lettkledde-barn/440150 Anonymkode: 9fef3...bf1 Herregud, det burde virkelig være et minstekrav at man vet, at man ikke legger ut bilder av lettkledde barn, selv på lukkede sider. Anonymkode: 17b2f...19b
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2018 #19 Skrevet 20. juni 2018 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Herregud, det burde virkelig være et minstekrav at man vet, at man ikke legger ut bilder av lettkledde barn, selv på lukkede sider. Anonymkode: 17b2f...19b Og klarer man ikke legge de ut, uten å gi alle tilgang, må man la være å legge ut Anonymkode: 17b2f...19b
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2018 #20 Skrevet 20. juni 2018 Jeg synes det er mye å be om. Det er mye jobb for allerede overarbeidede ansatte. Anonymkode: 36dcc...bd1
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2018 #21 Skrevet 20. juni 2018 11 timer siden, Anonym bruker skrev: I vår barnehage tar de ansatte bilder av barna i mange sammenhenger. Nå har jeg fått permen som barnet mitt får med seg når hun slutter, og der er det kun noen få bilder. Kan jeg be om å få noen av bildene som er tatt av mitt barn på en minnepinne ? Eller ville dere synes det var frekt? Hører flere andre barnehager gir ut minnepinner med bilder, skulle gjerne hatt det jeg også, men vil ikke mase eller virke kravstor. Anonymkode: 37352...4d2 Nei, det synes jeg ikke du skal be om. Hadde det vært noe de hadde gjort, så hadde du fått det sammen med permen Anonymkode: 17b2f...19b
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2018 #22 Skrevet 20. juni 2018 4 timer siden, Anonym bruker skrev: Vi fikk mappe med bilder og beskjed om å si fra om vi ville ha dem på Mail også. En erfaren ped leder lagrer nok mapper på hvert barn og da er det kjapt gjort å sende den videre. Det er bare å spør, har hun ikke laget til noe får du jo et nei. Anonymkode: f4663...838 Jeg regnet kanskje med at de hadde en mappe for hvert barn og at det var enkelt å kopiere over mine bilder til meg, men det vet jeg ikke. Anonymkode: 37352...4d2
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2018 #23 Skrevet 20. juni 2018 13 timer siden, Anonym bruker skrev: Du kan jo spørre, evt tilby å komme med egen minnepenn som du kan få bildene på. Anonymkode: c8cff...cd2 Jeg ser jeg har fått mange forskjellige svar. Men jeg tenker jeg tar med en minnepenn og spør pent, så får de si nei om de ikke har mulighet eller ikke vil gjøre det. HI Anonymkode: 37352...4d2
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2018 #24 Skrevet 20. juni 2018 32 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg ser jeg har fått mange forskjellige svar. Men jeg tenker jeg tar med en minnepenn og spør pent, så får de si nei om de ikke har mulighet eller ikke vil gjøre det. HI Anonymkode: 37352...4d2 Jeg ville absolutt ikke gjort det. Hadde dette vært en mulighet, hadde du fått tilbud om det. Jeg er en erfaren barnehagelærer og sorterer IKKE bildene etter barn. De blir sortert etter prosjekt, i forhold til dokumentasjon. Å lage en slik mappe på et barn vil ta timevis og hadde en forelder spurt meg om det, hadde jeg avslått på en hyggelig måte, men samtidig blitt lettere oppgitt over dennes manglende innsikt i hva som er en barnehagelærer sin jobb og barnehagens mandat. Anonymkode: 68bf3...ca3
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2018 #25 Skrevet 20. juni 2018 57 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg ville absolutt ikke gjort det. Hadde dette vært en mulighet, hadde du fått tilbud om det. Jeg er en erfaren barnehagelærer og sorterer IKKE bildene etter barn. De blir sortert etter prosjekt, i forhold til dokumentasjon. Å lage en slik mappe på et barn vil ta timevis og hadde en forelder spurt meg om det, hadde jeg avslått på en hyggelig måte, men samtidig blitt lettere oppgitt over dennes manglende innsikt i hva som er en barnehagelærer sin jobb og barnehagens mandat. Anonymkode: 68bf3...ca3 100 % enig med deg. Hilsen en annen barnehagelærer Anonymkode: 17b2f...19b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå