Anonym bruker Skrevet 19. juni 2018 #1 Skrevet 19. juni 2018 Jeg har en gutt som blir ni år til høsten. Vi har meldt han på Sommerles på biblioteket, og leselysten har nådd nye høyder i regnværet😀 Har eldre søsken, så har rikelig å ta av i hyllene, men ønsker boktips fra dere. Gjerne serier! Han leser fint selv når det er på nivå Pingles dagbok, Gutta i trehuset, Supertruse, Verdens kuleste gjeng osv... Anonymkode: cdd7a...b78
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2018 #2 Skrevet 19. juni 2018 Min snart 9-åring (jente) har lest alle LasseMaja og Detektivbyrå nr 2. Nå holder hun på med Harry Potter, har lest de fire første selv, og vi hjelper litt med nummer fem. De tre første er illustrert. Anonymkode: 4fd60...da2
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2018 #3 Skrevet 19. juni 2018 Takk☺ Så flink hun er da, som leser Harry Potter selv👍 Har ikke sett etter de, for har tenkt at det er for vanskelig.. hvordan er den illustrerte varianten? Detektivbyrå- bøkene har han lest, men hva handler LasseMaja om? Anonymkode: cdd7a...b78
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2018 #4 Skrevet 19. juni 2018 Amuletten. Det er tegneserieog mulig litt lettere, men både 8- og 11- åringen her leser de nå. Rampete robin har også 8- åringen lest mye av. De tror jeg finnes på forskjellig lesenivå. Alt av Roald Dahl slukes, med unntak av Danny og den store fasanjakten, der ble det for trist at moren var død og at han våknet opp om natta og ikke fant faren. Anonymkode: c204c...0fa
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2018 #5 Skrevet 19. juni 2018 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Takk☺ Så flink hun er da, som leser Harry Potter selv👍 Har ikke sett etter de, for har tenkt at det er for vanskelig.. hvordan er den illustrerte varianten? Detektivbyrå- bøkene har han lest, men hva handler LasseMaja om? Anonymkode: cdd7a...b78 LasseMaja tror jeg også er detektivbøker. Anonymkode: c204c...0fa
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2018 #6 Skrevet 19. juni 2018 Denne er topp for gutter i den alderen: https://www.ark.no/boker/David-Walliams-Verdens-verste-barn-9788203262289 Ellers bøkene om Purriot av Bjørn Rørvik. Og det meste av Roald Dahl. Anonymkode: bef6d...b10
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2018 #7 Skrevet 19. juni 2018 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Denne er topp for gutter i den alderen: https://www.ark.no/boker/David-Walliams-Verdens-verste-barn-9788203262289 Ellers bøkene om Purriot av Bjørn Rørvik. Og det meste av Roald Dahl. Anonymkode: bef6d...b10 David Walliams har skrevet flere bra bøker også Anonymkode: c204c...0fa
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2018 #8 Skrevet 19. juni 2018 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: David Walliams har skrevet flere bra bøker også Anonymkode: c204c...0fa Ja, de er kjempebra. Jeg har en niåring selv, og vi har lest andre Walliams-bøker høyt. Mulig de hadde fungert å lese selv, men vi har istedet brukt dem til høytlesing. Kom på flere: bøkene om Kurt av Erlend Loe. De er enkle og morsomme. 9-åringen her raste gjennom flere av dem. Anonymkode: bef6d...b10
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2018 #9 Skrevet 19. juni 2018 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ja, de er kjempebra. Jeg har en niåring selv, og vi har lest andre Walliams-bøker høyt. Mulig de hadde fungert å lese selv, men vi har istedet brukt dem til høytlesing. Kom på flere: bøkene om Kurt av Erlend Loe. De er enkle og morsomme. 9-åringen her raste gjennom flere av dem. Anonymkode: bef6d...b10 8- åring min har lest de selv, men det er fint å ha noen bøker å lese høyt også. Vi har lest Anne-Cath. Vestly høyt, men det vet jeg ikke om alle 8-9- åringer liker like godt som min. Anonymkode: c204c...0fa
Admin Skrevet 19. juni 2018 #10 Skrevet 19. juni 2018 Kirkegårdsboken av Neil Gailman ble godt motatt av jentungen jeg var assitent for, passer for begge kjønn så vil jo passe en gutt og
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2018 #11 Skrevet 19. juni 2018 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Takk☺ Så flink hun er da, som leser Harry Potter selv👍 Har ikke sett etter de, for har tenkt at det er for vanskelig.. hvordan er den illustrerte varianten? Detektivbyrå- bøkene har han lest, men hva handler LasseMaja om? Anonymkode: cdd7a...b78 LasseMaja er detektivbøker det også, veldig greie. De illustrerte Harry Potter bøkene er utrolig flotte, syns jeg, og med bildene blir det litt enklere å følge med. Teksten er jo den samme. Hvis han er glad i å lese klarer han lett de tre første. Senere blir det litt skummelt, og kanskje litt vanskelig også, ja. Vi veksler mellom høytlesning og egenlesing. Kom på at Svein og Rotta kanskje kan være gøy? Og Doktor Proktorbøkene? Og de om Tzatziki? Anonymkode: 4fd60...da2
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2018 #13 Skrevet 20. juni 2018 Sønnen min fyller snart ni og er veldig glad i Astrid Lindgren, særlig Brødrene Løvehjerte og Ronja Røverdatter, men også Marikken og Rasmus på loffen. Disse leser jeg høyt for ham, han leser fremdeles mest billedbøker selv. "Den hvite stenen" av Gunnel Linde likte han også veldig godt (jeg leste høyt), det var min yndlingsbok i den alderen. Ellers tenker jeg at vi kanskje begynner på Narnia-bøkene snart (alle mammas yndlingsbøker her, med andre ord:) Anonymkode: c9431...57e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå