Gå til innhold

reise alene med baby 3 mnd. tips tas imot :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal reise alene med babyen, vi har 1 flybytte, blir da ca 2 timer til neste flyet går. Skal være borte i 1 mnd..så trenger å ha med barnevogn,koffert,og bilstol siden det er dårlig med bilstoler i taxiene i landet vi skal til 😯 hvordan i hærrens navn skal jeg få drasset med meg alt dette samtidig som jeg må bære babyen i bæreselle 😯 tips til komfortabel reise? Babyen er 3 mnd 

Anonymkode: 233e7...5e3

Videoannonse
Annonse
Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg skal reise alene med babyen, vi har 1 flybytte, blir da ca 2 timer til neste flyet går. Skal være borte i 1 mnd..så trenger å ha med barnevogn,koffert,og bilstol siden det er dårlig med bilstoler i taxiene i landet vi skal til 😯 hvordan i hærrens navn skal jeg få drasset med meg alt dette samtidig som jeg må bære babyen i bæreselle 😯 tips til komfortabel reise? Babyen er 3 mnd 

Og handbagasje må jeg ha med også

Skrevet

Her har jeg god erfaring, har reist både hit og dit men min siden hun var nyfødt. Hvis du kan kjøre til flyplassen er jo det et stort pluss. Jeg har reist kollektivt og det er litt mye styr, men det går. Vogna foran med baby i, dra koffert med andre hånda og sekk på ryggen. Får du lagt bilstolen under vogna? Eventuelt hekte den på kofferten. Lever fra deg kofferten før du leverer fra deg barnevogna på spesialbagasje. På Gardermoen er det sånne bilstoler du kan sette babyen i mens du pakker ned barnevogna og bilstolen, bruk dem. Deretter bruker du bæresele og sklir lett og pent gjennom sikkerhetskontrollen. 

På flybytte sendes vel vogna, bilstolen og kofferten automatisk videre uten at du må hente? I så fall er det jo megaenkelt å bevege seg fra et fly til et annet, med babyen i bæresele. 

Husk å beregne god tid, ha med skift til både deg og baby, amme ved letting og landing, gjerne spør om du kan få to seter dersom flyet ikke er fult slik at du kan legge fra deg baby i setet litt, ha med mat og drikke til deg selv og senk skuldrene. Det som virker vanskelig med reisen er all bagasjen, men den kvitter du deg med ganske fort inne på flyplassen. 

Når du lander henter du vogna først og deretter kofferten. 

Kan jo også si at folk syns nok det ser grusomt vanskelig ut det her, så du får veldig mange "stakkars deg" blikk, og mange som tilbyr hjelp. Ta i mot hjelp når de spør, det er ikke jeg så flink til😄

Anonymkode: 243f5...865

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...