Gå til innhold

Tenker dere at dette blir for mye for en 7-åring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mandag: skole og fotballkamp på ettermiddagen

Tirsdag: skole +  SFO og skal være med venninne hjem fra SFO, være med et søsken og oss på skoleavslutning etter besøket

Onsdag: skole + SFO og ha med ei venninne hjem fra SFO

Torsdag: skole + SFO og ei venninne som blir med hjem en times tid før de skal på fotballtrening

Fredag: kun skole

Anonymkode: 9ba24...9ed

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En gang i blant; nei. Hver uke; ja

Anonymkode: 8f6fe...e35

Skrevet

Det kommer jo an på ungen...

Mine jenter er sammen med venner nesten hver eneste dag, det er ikke noe de blir slitne av

Anonymkode: dff28...8d9

Skrevet

Er dette et "fast" program hver uke kan det vel kanskje bli litt mye. Om det er en uke, la oss si denne, så er det vel helt greit. Både SFO og besøk er vel noe barnet trives med.

Skrevet
17 minutter siden, Nyttårs barn skrev:

Er dette et "fast" program hver uke kan det vel kanskje bli litt mye. Om det er en uke, la oss si denne, så er det vel helt greit. Både SFO og besøk er vel noe barnet trives med.

Selv om trives med det så vil det ikke si at barnet ikke blir sliten av det. Sønnen min kunne aldri hatt så tett program,han er mere nok sliten en dag på SFO med mange barn og voksne å forholde seg til,mye bråk osv.

Anonymkode: 03f18...b7f

Skrevet

Det er vel en ganske vanlig uke? Med unntak av avslutning da. Her har sønnen 2 treninger + en kamp + leker med venner hver dag. Hver vår er det avslutninger både på skole og fotball. Men sånn er det jo,noen uker skjer det mye, andre mindre. 

Om det blir for mye for din sønn er jo umulig å svare på for oss. 

Anonymkode: 645b7...e22

Skrevet

Curlingmamma.no

Anonymkode: f0439...fa1

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Selv om trives med det så vil det ikke si at barnet ikke blir sliten av det. Sønnen min kunne aldri hatt så tett program,han er mere nok sliten en dag på SFO med mange barn og voksne å forholde seg til,mye bråk osv.

Anonymkode: 03f18...b7f

Jeg ser den. Mine barn har ikke hatt lange dager i barnehage og SFO og trives i grunn med at det skjer ting på ettermiddagen. Som jeg sier, om det er slik på fast basis så blir det fort mye, men at en enkelt uke er slik er vel ikke noe problem.

Kommer også litt an på årstiden- sommer er gjerne en tid hvor de fleste har mer energi og kveldene er lysere og lengre.

Skrevet

Nei, ikke i utgangspunktet, men hvis det er en veldig "vár" syvåring kan det sikkert bli for mye.

Anonymkode: 60326...eed

Skrevet

Det kommer jo an på barnet det. Jeg har fire av dem. Hun ene klarer maks en ting i uken - hun blir forferdelig sliten av sfo. Hun tåler mer i helger. De andre tåler mer.

Selv gikk jeg et tidspunkt på leikaring, speider, jazzballet, fotball, frimerkeklubb, musikkskole, svømming, turn, samt løpskarusell. Fantes ikke noe sfo der jeg bodde da jeg var barn, så vi ble nok mindre sliten.Barna i gaten lekte jeg sammen med hver dag. Jeg fikk energi av å holde på med mye og ble veldig rastløs og sliten av å ikke gjøre noe.

Anonymkode: 1cf75...24d

Skrevet

Jeg synes det er mye hvis det er ukentlig. Barn skal få lov å komme hjem å slappe av etter «endt arbeidsdag». 

Anonymkode: e0ac3...7ec

Skrevet

Om det er slik fast så et det mye. Jo mer fastlagte planer og avtaler dere har, jo mer stress blir det. Tar dere ting på sparket og hva dere har lyst til der og da blir det noe annet. 

Anonymkode: 3e75c...b6c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...