Gå til innhold

Narkose under ks


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har lenge tenkt på å knyte tubene pga graviditet og fødsels FOBI (ikke skrekk, fobi).

Men etter å ha vært med min kjæreste i en stund har jeg begynt å nyte ideen av å være en mor, spesielt til barnet til en så utrolig kar ( Han aksepterte det at jeg ikke ville ha barn selv pga fobiene, siden starten )

Men jeg vet jeg aldri i livet kunne klart å få epidural. klarer så vidt blod prøver, klarer ikke bedøvelse hos tannlege så må inn i narkose, og selv da får jeg altid panikk anfall, selv når jeg får beroligende. 

Så jeg lurer på, er det helt idiotisk å spørre lege personel om narkose hos planlagt ks og å få planlagt ks pga fobiene mine?

Jeg er redd for at fobien vil bli så forferdelig igjennom hele graviditeten om jeg vet jeg må ha en vaginal fødsel, at det kan skade barnet eller forusjaker en spontan Abort. 

Selvfølgelig skal jeg ikke bli gravid akuratt nå, så fobi behandling kan hjelpe, men desverre så har det vist seg ueffektivt i tidligere forsøk mot sprøyte fobi. Vil ikke gi opp mamma drømmen.

Anonymkode: 9126f...643

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Å er det noen som har erfaring med det? 

Er ikke akuratt det mest normaliste, Men håper at jeg skal klare dette.

Anonymkode: 9126f...643

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel min søster tok keisersnitt med narkose og det var hvist ingen problemer med det 😊 ungen lå dog i tverrleie og dem foreslo å gi henne narkose..men det var ikke i norge da. Du burde egentlig bare trampe hælen i gulvet fra første stund i d norske helseapparatet om  du ønsker narkose og keisersnitt! ☺

Anonymkode: 51562...4c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, Anonym bruker said:

Vel min søster tok keisersnitt med narkose og det var hvist ingen problemer med det 😊 ungen lå dog i tverrleie og dem foreslo å gi henne narkose..men det var ikke i norge da. Du burde egentlig bare trampe hælen i gulvet fra første stund i d norske helseapparatet om  du ønsker narkose og keisersnitt! ☺

Anonymkode: 51562...4c2

Det er veldig forskjellig fra å be om et keisersnitt fordi man har fobier. Der sto det faktisk om liv å død.  Og det at det ikke var i Norge gir og meninga. Da helse systemet i Norge basicly består av at " om det kan gjøres på en bedre måte,så vil vi ikke gi deg valget " 

Kvalitet over komfort. 

Anonymkode: 9126f...643

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...