Anonym bruker Skrevet 18. juni 2018 #1 Skrevet 18. juni 2018 Leste nettopp denne artikkelen: https://propr.no/l/derfor-bør-du-stå-på-visningen-selv. Propr er jo en tjeneste for dem som ønsker å selge boligen selv, så ikke akkurat en nøytral part. Men de henviser til en stor spørreundersøkelse der 9 av 10 ønsker å møte selger på visning. Personlig har alle selgerne jeg har møtt på visning vært sosialt rare og pågående, fotfulgt oss fra rom til rom osv., så fra meg ville det blitt et rungende NEI. Men interessant å høre hva dere synes! Anonymkode: de16f...f06
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2018 #2 Skrevet 18. juni 2018 Absolutt ikke. Det er superkleint! Har vært både i selger- og i kjøpersituasjonen i slike tilfeller, og begge deler føles like klaustrofobisk. Som kjøper følte jeg at jeg trådte på selgers territorium, og var redd for å såre selger ved å være kritisk til hans hjem. Som selger var jeg redd for å være påtrengende, og slet med balansen mellom å være tilstede for å gi nødvendig informasjon, og gi rom for dem til å orientere seg på egenhånd. Anonymkode: 9e13b...72a
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2018 #3 Skrevet 18. juni 2018 Jeg vil gjerne det. Man kan lese prospektet opp og ned, men ingen kjenner stedet like godt som selger. Har dessverre vært borti uærlige selgere, men det merker jeg rimelig raskt. Så i stor grad ja fra meg Anonymkode: 2ddb1...78f
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2018 #5 Skrevet 18. juni 2018 Min erfaring er som din, HI, så det blir et rungende NEI fra meg også. Anonymkode: ed87a...8c8
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2018 #6 Skrevet 18. juni 2018 Da mamma solgte fikk hun beskjed av megler om å ikke være der. Mamma var over 70, ikke helt med dessverre. Megler ville beskytte henne. En helt fantastisk megler forresten! Jeg tok meg av all papir arbeidet (jeg var mi mors verge. Jeg hadde ingen ide hva jeg gjorde. Jeg hadde da aldri solgt ett hus før!), med hjelp fra han. Anonymkode: 91533...79e
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2018 #7 Skrevet 18. juni 2018 Ja definitivt. Ingen vet mer om boligen enn selger. Har opplevd de aller fleste ganger at megler ikke kan svare på spørsmålene mine. Megler gidder ikke sette seg inn i ting ved boligen. Selger kunne lett gitt meg all info jeg ønsket. Anonymkode: 9f222...bae
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2018 #8 Skrevet 18. juni 2018 Ja. Men det er ikke nødvendigvis i selgers favør. Jeg vil se hva slags folk som bor der, hvorfor de flytter og stille ganske inngående spørsmål. Da vi solgte ganske nylig fikk vi tilbakemelding på at det var negativt når bare megler var der. Han «kunne ikke svare på noe». Mannen min Holdt et par privatvisninger. Det ble oppfattet positivt. Og det var en av de som endte med å kjøpe. Men, ikke for å skryte, mannen gir stort sett et ganske sympatisk inntrykk. Anonymkode: 4388c...bda
Himmel og hav Skrevet 19. juni 2018 #9 Skrevet 19. juni 2018 Jeg har vært på mange visninger, og jeg foretrekker helt klart at selger er der. Meglere opplever jeg at svarer litt i hytt og pine om det meste, bl.a. solforhold, "Dette er en deilig plass å spise frokost i morgensolen", og så vender plassen mot nord. De gjetter om tilhørighet til barneskoler og avstander til busser og butikker, vet ingenting om hvorvidt det blåser mye på framsida av huset eller er mye mygg eller om hvorvidt det er kneloft eller ikke. Jeg stoler ikke på meglere. Som selger opplevde jeg også at megler svarte folk som kom på visning helt feil om de mest grunnleggende ting, så jeg måtte bryte inn hele tida og si at vi har tre kjellerboder, ikke én, vi sogner til den skolen og ikke den, og sola kommer på verandaen fra klokka sånn.
sug lut Skrevet 19. juni 2018 #10 Skrevet 19. juni 2018 Egentlig ikke. Men gjerne på en annengangsvisning om vi virkelig er interessert. Vanlig visning vik jeg kunne snakke fritt om den gyselig fargen på veggene eller at vi vil måtte slå ned en vegg, uten å ta hensyn til at eier er tilstede.
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2018 #11 Skrevet 19. juni 2018 Gjerne, men ikke gående rundt for å se an de i kjøperens og overvåke hva de gjør og ser på. Sett selger på et anonymt rom som et ev. kontor eller ute i sola slik at en kan få svar på spørsmål som kun den som har bodd der kan vite. Anonymkode: bb913...378
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2018 #12 Skrevet 19. juni 2018 14 minutter siden, Himmel og hav skrev: Jeg har vært på mange visninger, og jeg foretrekker helt klart at selger er der. Meglere opplever jeg at svarer litt i hytt og pine om det meste, bl.a. solforhold, "Dette er en deilig plass å spise frokost i morgensolen", og så vender plassen mot nord. De gjetter om tilhørighet til barneskoler og avstander til busser og butikker, vet ingenting om hvorvidt det blåser mye på framsida av huset eller er mye mygg eller om hvorvidt det er kneloft eller ikke. Jeg stoler ikke på meglere. Som selger opplevde jeg også at megler svarte folk som kom på visning helt feil om de mest grunnleggende ting, så jeg måtte bryte inn hele tida og si at vi har tre kjellerboder, ikke én, vi sogner til den skolen og ikke den, og sola kommer på verandaen fra klokka sånn. Da har man jo valgt feil megler (ikke så lett å vite på forhånd selvfølgelig). Jeg hater at selger er tilstede, føles slemt å kommentere ev. negative ting foran dem, men jeg må stole på at megler har gjort leksa si (som regel har jeg gjort ganske grundig research selv også). Som selger har jeg best erfaring med å gå for den megleren som har solgt mest i området (og som har godt rykte selvfølgelig). Flott å spare noen tusenlapper på å velge en rimeligere megler, men om det gjør at det tar lengre tid og huset går for en lavere pris så er det jo ikke verdt det. Jeg har gått på en smell én gang, valgte en megler jeg likte godt, men så viste det seg at han skulle ut i permisjon og en kollega skulle ta seg av salget. Denne kollegaen hadde jeg aldri valgt selv, og jeg skulle sagt i fra med en gang at det ikke var aktuelt, jeg har alltid brukt magefølelsen på slike ting. Han ga skikkelige "sleip bilselger" vibber, litt småsjuskete i for stor dress, kom for sent til første visning osv. Vi fikk ikke i nærheten av det vi ønsket og endte opp med å trekke boligen fra markedet. Kostet oss 50.000, men vi fikk over 1 mill. mer igjen for boligen halvannet år senere. Brukte et helt annet firma, da gikk vi for den litt dyrere megleren som solgte masse i området, så det var hell i uhell. Brukte samme firma neste gang, veldig fornøyd da også. Anonymkode: ea29b...1a2
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2018 #13 Skrevet 19. juni 2018 Nei, jeg liker ikke det. Anonymkode: 4d086...8f3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå