Anonym bruker Skrevet 18. juni 2018 #1 Skrevet 18. juni 2018 Akkurat i knekken på hoften mot mage. Smerter når jeg går, skal reise meg. I perioder mer vondt. Hva kan det være? Har to barn. hatt dette siden litt etter 6mnd etter andre fødsel. Anonymkode: ad71c...03a
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2018 #2 Skrevet 18. juni 2018 Sjekket deg for hofteleddsdysplasi? Her ble det nylig oppdaget på meg. Jeg er snart 40 år, og har ikke ant at det er det som har plaget meg i 10 år. Et enkelt røntgenbilde kan avdekke det. Anonymkode: f4fb8...e76
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2018 #3 Skrevet 18. juni 2018 Nei har ikke nevnt dette til legen. Føler jeg har hatt klippekort dette året😅 kan jeg gå til kiropraktor? Anonymkode: ad71c...03a
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2018 #4 Skrevet 18. juni 2018 Men hva gjør de for deg? Anonymkode: ad71c...03a
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2018 #5 Skrevet 18. juni 2018 Kan også være så enkelt som en veldig stram hoftebøyermuskel (iliopsoas). Forsøk å tøye den (søk tøyning og hoftebøyer) og se om det bedrer seg. Tøy også setemusklene. Blir det ikke bedre, da er det lurt med en sjekk. En kiropraktor kan hjelpe deg med å sjekke om det er dette, om du har låsninger i bekken/rygg som også kan spille inn. Hofteleddsdysplasi kan selvfølgelig også være en årsak, men da ville du mest trolig hatt problemer lenger enn det du har hatt. Det at du kjenner smerten der du gjør når du reiser deg er et veldig tydelig tegn på at hoftebøyeren er veldig stram, uavhengig om det er bare det eller om det er andre ting i tillegg. Anonymkode: e1ef9...9c8
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2018 #6 Skrevet 18. juni 2018 Jeg har så lenge jeg kan huske hatt en slags knekk i hoften. Som om noe går ut av stille og det er veldig vondt til d liksom «klikker» på plass. Mest i venstre hoften. Anonymkode: ad71c...03a
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2018 #7 Skrevet 18. juni 2018 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg har så lenge jeg kan huske hatt en slags knekk i hoften. Som om noe går ut av stille og det er veldig vondt til d liksom «klikker» på plass. Mest i venstre hoften. Anonymkode: ad71c...03a Det kan som sagt bare være stram muskulatur, den kan kjennes slik når den blir veldig stram. Men siden du har disse klikkene så er det greit å få kiropraktoren til å sjekke det og ev. henvise deg til røntgen av hoften om det er indikasjoner for det. Anonymkode: e1ef9...9c8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå