Anonym bruker Skrevet 18. juni 2018 #1 Skrevet 18. juni 2018 1) er det lett å få servert mat uten allergener for en allergiker? (mye jeg ikke tåler for å si det mildt) 2) noen hoteller å anbefale i Paris? 3) er det sant at franskmenn er mer medgjørlige og slår over til engelsk hvis man prøver å si noe på fransk først? 4) hvordan komme seg fra flyplassen til hotellet, har kun vært i Spania (øyer) og da gikk det busser direkte til hotellet Anonymkode: 8dc68...486
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2018 #2 Skrevet 18. juni 2018 1. Jeg er ikke allergisk så vet jeg ikke noe om 2. Vi reiste med to tenåringer så vi valgte å bo litt utenfor sentrum så de kunne få litt mer frihet til å vandre rundt. Veldig fornøyd med det. 3. Opplevde at i Paris snakker alle engelsk, det er både fransk og engelsk på alle menyer osv. 4. Det er enkelt å finne både taxi, buss og tog på flyplassen, men det er lurt å vite hvilken du skal ta for å komme til hotellet. Det er et evig kaos av baner og tok i Paris, men når du først skjønner hvordan det fungerer er det enkelt å ta. Anonymkode: 5d4ad...c44
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2018 #3 Skrevet 18. juni 2018 Jeg har vært i Frankrike to ganger. 1. Jeg er hyperallergisk selv, og det var ingen problem med å få allergifri mat. Faktisk var det lettere enn i Norge. 2. Dessverre kan jeg ikke huske hvor vi bodde da vi var i Paris. 3. De aller fleste snakker engelsk veldig bra. Jeg prøvde meg da litt på min skolefransk, som jeg forsto fort ikke fungerte så bra. Fikk litt rare blikk og litt latter. 4. Litt research før avreise vil ordne det. Er da ikke så vanskelig å finne ut av . Anonymkode: 126b0...c6e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå