Gå til innhold

Alenemødre - hvordan ser feriebudsjettet ut?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har to barn i småskolealder. Vi skal til Danmark i år, blir borte i ni netter og har prøvd å gjøre ting så billig som mulig. Men likevel ikke for dårlig standard eller for lange avstander fra bosted til de parkene og slikt vi skal besøke.

Ferger, overnatting og billett til broen kommer på 13 500. En middag og to frokoster inkludert, samt inngang for et av barna i Legoland. Er heldig og får låne bil med full tank, så slipper utgifter til drivstoff. Vi skal reise litt rundt og sove på tre ulike steder da barna har noen spesifikke ønsker om steder de vil besøke.

Parkering, mat og inngang til parkene kommer i tillegg. Har satt av 8500 til dette. Og da begynner jeg å nærme meg en månedslønn. Syns egentlig at det er for mye penger å bruke, men ønsker å gi barna en opplevelse de kan «leve på» til neste gang vi kan ta oss råd til det. Jeg sparer litt gjennom hele året.

Hva bruker du? Hvor mange barn? Hvor skal dere?

Anonymkode: df939...46f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har et barn og her blir det lavbudsjett. Men det er fordi jeg sitter med hus, bil og husdyr, så vi inkluderer hundene og reiser på en billig fjellferie. Leier billig hytte og går på fjellvandring i Norge.  Har ca 10-15000 i feriebudsjettet. De andre årene har vi vært på Kreta, da har det gått omtrent 20-25000kr for 2 uker inkl  lommepenger.

i år har jeg hatt litt utgifter på den ene hunden vår, så derfor ble feriebudsjettet vårt litt lavere enn den andre årene. 

Anonymkode: d8a30...223

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke regnet noe på det eller tenkt noe på det. Vi drar nok på hytta, så da blir det mat som vanlig og ser ikke for mmeg at det blir de store tingene vi gjør. Ungene vil på hytta, de har sjeldent tid til å finne på noe annet så må nok lure de med på en tur til byen, sykkeltur osv. Vi er heldige som har familie rett ved vannet, masse å finne på rett uten for døren og masse venner der hele tiden. 

Vi får tur med Magic av naboen om vi vil, så vi må se om vi kan lure det inn. Ungene er litt usikkre, for tenk om de går glipp av noe gøy på hytta. De er sure pga at faren og onkelen deres har bestilt en tur til utlandet med de en helg i sommer. De vil nemlig ikke det. Så vi får se hva som skjer. 

Ungene har mulighet til å væer med farmor og farfar til utlandet støtt og stadig, men de syns ikke det er så gøy sommerstid. De var litt med frem til faren deres plutselig dukket opp og skulle leke far engang. Han har kun samvær under oppsyn etter ungenes ønske. Det er vist ikke bra nok så han gidder ikke møte de før han plutselig får noen glupe ideer.

Anonymkode: 773f1...b90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I år så blir det bare noen dager i Polen, på meg og sønnen min. 17 åringen ønsker ikke å være med.

For noen år siden, så var vi 4 uker i Italia og Frankrike, tok toget rundt og bodde i 5 forskjellige byer, startet i Roma og endte i Paris, så det ble jo både badeferie på den italienske riviera og 5 dager i Euro Disney. Dette ble en dyr ferie, men det var for å ha en skikkelig ferie med barna, før største ikke ville være med på ferie mer. 

Og til neste år skal vi 2 uker til Spania, så da blir det billig ferie i år.

Anonymkode: b172d...15d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden vi kun lever av sosialhjelp i sommer så blir det noen netter i telt på campingplass i samme kommune som vi bor i. Bedre enn ingenting å sønnen min gleder seg til å ligge i telt :)

Anonymkode: 8c136...0c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det er dyrt å ligge på campingplass også,210 kr natten i telt er ikke akkurat billig om en skal ligge der flere netter.

Anonymkode: 8c136...0c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

To barn. Skal til Danmark. Båt og hus kommer på 17 000,- regner rundt 10 000,-  å bruke på mat og parker. 

Anonymkode: 7852a...7ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal bare være hjemme. Har aldri hatt penger til noe ferietur, så ungen vet heldigvis ikke hva han går glipp av enda. 

Anonymkode: 01f90...010

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kjører til mormor og morfar i nordnorge. Bensin og bom mest. Sover hos venner og familie på turen opp.

Anonymkode: 5058b...530

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bruker ikke særlig mye penger på ferie. Er hjemme og finner på hyggelige ting i området, og tar et par turer til familie (så da blir det bare utgifter til reise)

Anonymkode: ac0aa...c5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...