Gå til innhold

Ang brødre og bursdagsfeiringer. Hva hadde dere gjort?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vet at dette er et i-landsproblem og ikke noe jeg bruker veldig mye energi på men kom bare til å tenke på det og greit å høre andres synspunkt.

Jeg har to gutter på 13 og 15 år. De har begge nettopp hatt bursdag. Han på 13 syns det er vanskelig å invitere inn til bursdagsselskap fordi han har ikke noen veldig nære kamerater og føler seg nok litt på siden og droppet derfor vennebursdag.

Han på 15 skal feire i helgen og inviterer 10-12 kamerater. Jeg vet at det er vanlig å gi rundt 200 kr i bursdagsgave (og det er penger som blir gitt) så det er jo faktisk en del penger han får til bursdagen. 

Jeg har alltid sagt at de må bruke sine egne penger som de får til bursdager o.l når de skal kjøpe seg ting som de ønsker seg i løpet av året og som jeg tenker at de må betale selv.

men så føler jeg litt på det når minsten ikke syns det er så lett å invitere venner til bursdag og velger å droppe feiringen. 

hva hadde dere gjort? 

Jeg ser 3 alternativ men fint å få andre synspunkter:

1. Tenkt at det er slik livet er og at det er helt greit at eldstemann får mer å "rutte" med i løpet av året?

2. Gitt tilsvarende beløp til minstemann slik at de "stiller likt".

3. Betalt litt mer for minstemann i løpet av året på de unødvendige tingene slik at han også av og til kan få kjøpe seg noe og latt eldste betale selv. 

 

Anonymkode: 32052...3e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Et selskap koster penger, så jeg ville gitt yngste litt penger fordi jeg "slapp" utgiften til selskap.

Anonymkode: 7912e...bb9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Et selskap koster penger, så jeg ville gitt yngste litt penger fordi jeg "slapp" utgiften til selskap.

Anonymkode: 7912e...bb9

Enig i denne. Da føler han heller ikke så mye på at han får dette ekstra, men at han får penger fordi bursdagen og all jobben er verdt litt penger også. Da føler han ikke så mye på det med denne begrunnelsen. 

Anonymkode: c7528...556

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med de andre. Det viktigste er vel likevel å jobbe med å hjelpe ham til å få nye venner, få ham med på aktiviteter utenom skolen hvor han kan treffe andre osv.

Anonymkode: c9132...e3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...