Gå til innhold

13 reasons why...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg er enig! Eneste minuset syns jeg var siste episode i sesong 2. SPOILER! Om du ikke har sett det, ikke les videre..

 

 

Igjen: SPOILER

 

 

 

Å vise, i en serie som ellers har taklet virkelige problemer ganske realistisk, en slik taktikk som å snakke med noen som står med semi-automatisk våpen, med planer om å skyte en hel skole, er i beste fall korttenkt! Jeg forstår tanken bak, men igjen: litt skummelt å fremstille det som at det er et lurt valg å prøve seg på det..

Anonymkode: f5ecc...e55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er enig! Eneste minuset syns jeg var siste episode i sesong 2. SPOILER! Om du ikke har sett det, ikke les videre..

 

 

Igjen: SPOILER

 

 

 

Å vise, i en serie som ellers har taklet virkelige problemer ganske realistisk, en slik taktikk som å snakke med noen som står med semi-automatisk våpen, med planer om å skyte en hel skole, er i beste fall korttenkt! Jeg forstår tanken bak, men igjen: litt skummelt å fremstille det som at det er et lurt valg å prøve seg på det..

Anonymkode: f5ecc...e55

Enig med deg der, men at skole skyting kom opp er ikke overraskende. Har ventet på det. Men, enig med deg at det ble litt dumt med snakkingen på slutten der. 

Uansett en flott serie, som tar opp mange viktige temaer, der jeg syntes det viktigste er at om alle gjør bare litt, kan det få katastofale følger. 

Anonymkode: f3684...2d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er enig! Eneste minuset syns jeg var siste episode i sesong 2. SPOILER! Om du ikke har sett det, ikke les videre..

 

 

Igjen: SPOILER

 

 

 

Å vise, i en serie som ellers har taklet virkelige problemer ganske realistisk, en slik taktikk som å snakke med noen som står med semi-automatisk våpen, med planer om å skyte en hel skole, er i beste fall korttenkt! Jeg forstår tanken bak, men igjen: litt skummelt å fremstille det som at det er et lurt valg å prøve seg på det..

Anonymkode: f5ecc...e55

Samtidig viser den også hvor viktig det er å ikke oppføre seg som en dritt mot andre, da klarer man faktisk å snu en skoleskyter =)))))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Eliseflisa skrev:

Samtidig viser den også hvor viktig det er å ikke oppføre seg som en dritt mot andre, da klarer man faktisk å snu en skoleskyter =)))))

Helt enig! Man trenger ikke være bestevenn med alle, men å si hei, smile, kanskje til og med spørre en gang i blant «hvordan går det» er verdt så utrolig mye for noen. Men den snakkingen skulle vært gjort FØR han stod der med maskingevær, det skulle vært gjort da han «kompisen» skjønte at noe var på ferde. Ikke at det heller ville vært helt realistisk, men mindre farlig å vise for et sårbart og mottakelig publikum enn det de valgte å gå for.

Det er som sagt eneste «problemet» jeg har hatt med serien, da :)

Anonymkode: f5ecc...e55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du seriøs? Den er grusom. Promoterer hevn via selvmord. Fysj!

Anonymkode: 75f64...426

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Helt enig! Man trenger ikke være bestevenn med alle, men å si hei, smile, kanskje til og med spørre en gang i blant «hvordan går det» er verdt så utrolig mye for noen. Men den snakkingen skulle vært gjort FØR han stod der med maskingevær, det skulle vært gjort da han «kompisen» skjønte at noe var på ferde. Ikke at det heller ville vært helt realistisk, men mindre farlig å vise for et sårbart og mottakelig publikum enn det de valgte å gå for.

Det er som sagt eneste «problemet» jeg har hatt med serien, da :)

Anonymkode: f5ecc...e55

skoleskytere velger jo også ut offer, så den som smiler og sier hei vil vel kanskje bli spart. Husker den siste i USA, der han gikk etter jenter som hadde ignorert han, eller gutter som ikke var hyggelige mot han. Og lot de som ikke hadde gjort noe bare passere.

:) så hele sesong to i går jeg. Det har vært en bra serie. Og får deg til å tenke deg litt om.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Er du seriøs? Den er grusom. Promoterer hevn via selvmord. Fysj!

Anonymkode: 75f64...426

Det er  ment for at vi seere skal se hvordan "små" og store hendelser kan påvirke og ødelegge et liv. At hver lille ting jeg gjør mot en annen, bare kan være en av mange. 

For å få driv og liv i serien var det med kassettene en fin måte å få frem disse "små" og store hendelsene på

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er du seriøs? Den er grusom. Promoterer hevn via selvmord. Fysj!

Anonymkode: 75f64...426

Har du faktisk sett serien? For det virker ikke sånn... 

Anonymkode: 22040...ca7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Anonym bruker skrev:

dårlig, mye hevn, og at en blir voldtatt, iKKE BRA

Anonymkode: 56625...4ad

Flere ble voldtatt. Mennesker blir faktisk voldtatt hver dag. Også ungdommer, så denne argumentasjonen forstår jeg ikke.

Anonymkode: 9a87e...610

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne skulle vært obligatorisk på ungdomsskolen, mange ville lært viktige ting, og kanskje tenkt seg om 2 ganger før de oppfører seg dårlig mot andre! 

Fantastisk serie, mye lærdom.

mitt barn på 14 år, sa at hun lærte utrolig mye og hadde mange tanker etterpå. Såg sine medelever med nye øyner!

Anonymkode: ea8d3...313

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.6.2018 den 16.16, Anonym bruker skrev:

For en fantastisk god og viktig serie. 

Alle bør se den. 

Anonymkode: f3684...2d2

Totalt uenig! Forferdelig serie og hovedpersonen var forferdelig usympatisk! Hun oppførte seg jo helt merkelig og alle andre hadde selvsagt skylden for alt. Tafatt og hjelpesløs og uten snev av ansvarsfølelse. I blame society. Idiotisk! 

Anonymkode: 1104e...f21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Totalt uenig! Forferdelig serie og hovedpersonen var forferdelig usympatisk! Hun oppførte seg jo helt merkelig og alle andre hadde selvsagt skylden for alt. Tafatt og hjelpesløs og uten snev av ansvarsfølelse. I blame society. Idiotisk! 

Anonymkode: 1104e...f21

Ehm... så du mer enn to episoder av serien? 

Anonymkode: 22040...ca7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Ehm... så du mer enn to episoder av serien? 

Anonymkode: 22040...ca7

Så hele sesong en. Tenkte det måtte jo bli bedre, men neida. Søppel fra ende til annen. 

Anonymkode: 1104e...f21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Så hele sesong en. Tenkte det måtte jo bli bedre, men neida. Søppel fra ende til annen. 

Anonymkode: 1104e...f21

Og likevel mener du hovedperson la skylden på alle andre? Mulig du har sett hele sesongen, men du har i alle fall ikke fulgt med, det er bra sikkert. 

Anonymkode: 22040...ca7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hovedpersonen la jo skylden på alle andre,det er jo det hele serien handler om. Men jeg likte hun godt likevel jeg. 

Anonymkode: a089a...ac8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Og likevel mener du hovedperson la skylden på alle andre? Mulig du har sett hele sesongen, men du har i alle fall ikke fulgt med, det er bra sikkert. 

Anonymkode: 22040...ca7

Det ER jo tross alt poenget med serien, så ja. 

Anonymkode: 1104e...f21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det ER jo tross alt poenget med serien, så ja. 

Anonymkode: 1104e...f21

Nei, det er ikke poenget med serien. Jeg anbefaler deg å se episoden hvor alle skuespillerne snakker om serien... 

Anonymkode: 22040...ca7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hovedpersonen la jo skylden på alle andre,det er jo det hele serien handler om. Men jeg likte hun godt likevel jeg. 

Anonymkode: a089a...ac8

Nei, serien handler ikke om at hun la skylden på alle andre. Skremmende at det er flere voksne mennesker (jeg går ut fra at dere er voksne) her seriøst ikke har fått med seg budskapet i filmen. 

Anonymkode: 22040...ca7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, serien handler ikke om at hun la skylden på alle andre. Skremmende at det er flere voksne mennesker (jeg går ut fra at dere er voksne) her seriøst ikke har fått med seg budskapet i filmen. 

Anonymkode: 22040...ca7

Du akk så vise for opplyse oss da? Eller greier du ikke det? Fordi vi har rett?

Anonymkode: 1104e...f21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Budskapet i serien er jo st mange små hendelser (som folk ikke tenker over at de gjør) kan føre til katastrofe for et menneske.

Mange av de som tar selvmord, er jo etter mange hendelser i livet som gjør at de til slutt ikke orker mer. 

En viktig serie! 

Anonymkode: f3684...2d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...