Anonym bruker Skrevet 16. juni 2018 #1 Skrevet 16. juni 2018 Jeg vet at dette er et vanskelig tema, men min samboer er lei av mine barn, er det parterapi en god løsning. for å finne ut? skal jeg foreslår det? fortivelet meg :-/ Anonymkode: da2d1...707
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2018 #2 Skrevet 16. juni 2018 Men i himmelens navn, ungene dine eller samboeren? Hiv mannebeinet ut. Anonymkode: 949ef...238
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2018 #3 Skrevet 16. juni 2018 Les det du selv skriver, HI - hva ville du svart en venninne som fortalte deg dette? Din samboer er lei av barna dine, men vil ikke miste deg. Hva har han foreslått at han (for dette er hans problem) for å endre sin holdning? Han visste at du hadde barn da dere ble sammen, når han likevel valgte deg, da valgte han også barna dine. Vil han ikke lenger ha barna dine, da bør ikke du ønske å beholde ham. Eneste unntaket jeg kan tenke meg er hvis du aldri prioriterer også kjærestetid, da er det et problem dere må finne ut av, hvordan dere kan få kjæresteforholdet til å fungere i en familie med barn. Anonymkode: 25c80...6f1
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2018 #4 Skrevet 16. juni 2018 Er det noe du har gjort, som gjør at han tenker at han er lei barna? Hvis ikke du sviktet relativt grovt som kjæreste, så er det bare å kvitte seg med han. Veldig leit for barna å måtte bo sammen med en som er lei/ikke liker dem. Anonymkode: dabde...080
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2018 #5 Skrevet 16. juni 2018 Hvis dere absolutt ikke vil gjøre det slutt så kan dere være særboere da. Anonymkode: b36c2...358
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2018 #6 Skrevet 17. juni 2018 Vil du bo med en som ikke liker barna dine? Vil du daglig utsette barna for noen som er lei dem? Jeg kunne ikke gjort det Anonymkode: e520c...0cf
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2018 #7 Skrevet 17. juni 2018 Jeg skjønner personlig ikke hvorfor man skal gå inn i forhold med noen som har barn fra før. Men når man velger det så velger man jo det. Anonymkode: 2b99f...3ff
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2018 #8 Skrevet 17. juni 2018 27 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg skjønner personlig ikke hvorfor man skal gå inn i forhold med noen som har barn fra før. Men når man velger det så velger man jo det. Anonymkode: 2b99f...3ff Trist holdning!!! Så alle som har barn og har opplevd et brudd burde være single resten av livet? Jeg hadde et barn på to år da jeg ble sammen med min mann, ingen samvær eller kontakt med biologisk far. Det er ti år siden, vi har fått to barn til, og han har adoptert den eldste. Det er overhodet ingen forskjell i følelser eller handlinger mellom barna. Anonymkode: e29d7...384
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2018 #9 Skrevet 17. juni 2018 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Trist holdning!!! Så alle som har barn og har opplevd et brudd burde være single resten av livet? Jeg hadde et barn på to år da jeg ble sammen med min mann, ingen samvær eller kontakt med biologisk far. Det er ti år siden, vi har fått to barn til, og han har adoptert den eldste. Det er overhodet ingen forskjell i følelser eller handlinger mellom barna. Anonymkode: e29d7...384 Jeg mener vel heller at man bør være sikker på at man kommer til å holde sammen og jobbe for det før man får barn med noen. Synes at 19 av 20 blandede familier jeg hører om har problemer, men jeg blir oppriktig glad av å høre om unntak, som det du beskriver. Det kan jo hende det er fordi det ikke er noen kontakt med biologisk far også, for da har dere kunnet lage dere en kjernefamilie. Det høres bedre ut. Mindre konflikter enn om dere hadde hatt med biologisk far å gjøre Anonymkode: 2b99f...3ff
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2018 #11 Skrevet 17. juni 2018 Han visste jo at du kom med bagasje og enten må han ta hele pakka eller la være. Når han nå i etterkan oppdager at han ikke liker A4-livet (for det får han jo om han vil eller ei når ny samboer har barn fra før) må han ta konsekvensen. Du kan ikke velge mellom han og barna med utfall han, så enten blir det slutt eller dere fortsetter forhold som særboere. Jeg har ei venninne som hadde kjæreste i over 5 år og han møtte aldri barna. Hun så ham bare i de ukene barna var hos faren. Litt spesielt forhold men fungerte for dem. De hadde liksom bare solskinnsdager. Anonymkode: 1f001...58b
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2018 #12 Skrevet 17. juni 2018 Bli særboere. La i alle fall ikke barna vokse op med en som ikke liker dem. Det er utrolig skadelig for selvbildet Anonymkode: 0d47f...554
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2018 #13 Skrevet 17. juni 2018 Enten blir det slutt. Eller han flytter ut å dere fortsetter som kjærester uten å involvere barna Anonymkode: 80dfa...2f2
Gjest Antarctica Skrevet 17. juni 2018 #14 Skrevet 17. juni 2018 Det er vanskelig å være steforelder. Men løsningen er jo at de to voksne må kommunisere godt. Og han må jobbe med seg selv og med sine negative følelser. En voksen kan få en god relasjon til barna hvis han skjønner at det største arbeidet ligger hos ham - barna har ikke noen verktøy de kan bruke for å "bli bedre likt" av ham eller please ham. Sier han noe om hva det er han er lei av, HI? Er ungene dine bortskjemte eller slitsomme på andre måter? Husk at dersom dere har veldig ulike standarder for hva som er ok oppførsel og hvordan oppdragelsen skal være, så er dere nødt til å finne noe alle kan leve med.
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2018 #15 Skrevet 17. juni 2018 God grunn til å ikke få ny samboer før barna er store. Prioriter ungene dine! Anonymkode: 82a87...ade
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2018 #16 Skrevet 17. juni 2018 Ungene er viktigere. Og tro meg, barna dine merker at han ikke liker dem. Ut med mannen! Ferdig snakket! Med mindre dine behov er viktigere da. Anonymkode: 335bb...61f
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2018 #17 Skrevet 17. juni 2018 Da får du gjøre det slutt da, du kan ikke mene at barna dine skal bo sammen med en voksen mann som er lei av dem? Anonymkode: 7403d...879
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2018 #18 Skrevet 17. juni 2018 MÅ man på liv og død bo sammen, da? Kan dere være særboere? Mulig jeg blir lynsjet nå, har barn selv, men kunne faktisk ikke tenkt meg å være steforelder. Ikke fordi jeg ikke liker barn, men jeg ville hele tiden vært livredd for å tråkke feil, og det ville igjen ført til at jeg var konstant sliten. Nå er det faktisk sånn at man som mamma elle pappa også kan bli lei av egne barn..problemet når man er steforelder er at man har «en vei ut», da vil det også være mye lettere å gå dit når man blir lei enn det er for oss som er foreldrene til barna. Vi har også en annen tilknytning til de enn man ofte har som steforelder. Parterapi kan sikkert være lurt, for å finne bedre måter å kommunisere på, men prøv å sett deg litt inn i hans ståsted også: er det sånn at han ikke liker barna dine? Eller er han lei av hverdagsrutiner og unger rundt seg hele tiden? Om det er det første vil jo løsningen være en helt annen enn om det er det siste. Anonymkode: 782c4...9ea
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2018 #19 Skrevet 17. juni 2018 da går du fra han.. Barna alltid først Anonymkode: 77728...169
Nyttårs barn Skrevet 17. juni 2018 #20 Skrevet 17. juni 2018 Det er ikke så greit å komme til dekket bord HI, egen unger elsker vi ubetinget og vi har og oppdratt dem så de er gjerne et produkt av det. Om han ikke liker ungene dine så er det dårlige utsikter for dere som par.
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2018 #21 Skrevet 17. juni 2018 16 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg vet at dette er et vanskelig tema, men min samboer er lei av mine barn, er det parterapi en god løsning. for å finne ut? skal jeg foreslår det? fortivelet meg 😕 Anonymkode: da2d1...707 Hvorfor er han lei av ungene? Hva er han lei av med de? Anonymkode: a1b9e...43a
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2018 #22 Skrevet 18. juni 2018 Er han lei av at du er mamma? Eller av akkurat disse barna? Eller av handlinger/oppførsel hos barna? Hvis han egentlig ønsker seg en barnefri kjæreste er jo du feil kandidat. Hvis barna dine er noen galninger må det kanskje jobbes med. Anonymkode: 5bd43...3ff
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2018 #23 Skrevet 18. juni 2018 Hva skjer i hodet ditt, egentlig? Hvordan klarer du å ville ha en mann son er lei av barna dine? Du og barna er en pakke. En ny mann må godta hele pakken eller ikke. Jeeez. Anonymkode: 445e9...cf9
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2018 #24 Skrevet 18. juni 2018 Jeg er også tidvis lei av barna og disse er mine egne......Kunne enkelt ha hoppet på et fly og unngått dem ei uke, dersom jeg fikk barnevakt. Anonymkode: 6d8cd...1f3
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2018 #25 Skrevet 21. juni 2018 Kjenner meg litt igjen her.. Men vi begge har barn fra før.. Han snakker nesten ikke hverken til eller med mine barn, men forventer at jeg er hyggelig til en hver tid mot hans barn. Tross for at de kan være frekke, gjeipe, slå og sparke.. Helt ut av det blå.. Legger skylden på mine barn om noe er tatt fra et skap eller noe, tross for at de ikke en gang spiser det som er borte.. Har blitt sint og kjeftet på meg og nesten skreket om jeg skal forsvare de pga de har tatt feil pålegg på skolematen. Altså et pålegg han hadde tenkt til minste sin.. Da skulle vi ha navn på pålegget.. Lever til tider som to familier under samme tak, men skulle tro det var tomannsbolig.. Han vil nok ha meg men helst ikke mine barn og heller ikke min hund.. Kommer stygge kommentarer om hunden også.. Stygge dyret ol. Han hjelper ikke til i det hele tatt med hunden, så ingenting å klage på.. Barna mine er såpass store og klarer seg fint selv, de hjelper til og med meg med å rydde opp i huset. Hans to krever mye pga vond fortid, mens han duller med minsten sin. Skolestarter til høsten.. Får spise kun pasta, brus døgnet rundt, spise kun pålegg, ikke alltid tilsnakk om slår, etc. Så at de andre barna merker det, ja.. Det er ingen tvil. Jeg vurderer så mangt, men ikke like lett da jeg er gravid. Så må finne ut av hva som vil være best for barna og meg i siste del, men barna først. Tøft når det er barn i bildet, ikke alltid like enkelt å vite hva som vil være det beste syns jeg. For barna bryr seg jo om både han og hans barn, men.. Er et stort men..... Anonymkode: fb81c...7a3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå