Gå til innhold

For gammel for ny jobb?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Er 41 år. Jobbet hos samme arbeidsgiver i 16 år. Er akkurat ferdig med en mastergrad og skal ut og søke jobber, men redd arbeidsgivere syns jeg framstår for «satt».

Anonymkode: d912f...601

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tenker du er perfekt! Du har hatt et stabilt, fast arbeidsforhold, du har mye erfaring, fin alder (mange år igjen) og har nå fersk utdanning.

Anonymkode: d6f56...498

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg tenker du er perfekt! Du har hatt et stabilt, fast arbeidsforhold, du har mye erfaring, fin alder (mange år igjen) og har nå fersk utdanning.

Anonymkode: d6f56...498

Enig! Du viser at du har stabiliteten samtidig som du ikke har stivnet faglig, men at du fremdeles tenker fremover, utdanner deg og ikke er redd for nye utfordringer.

Lykke til med jobbjakten :)

Anonymkode: f4110...8ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg deg i nesten samme situasjon som deg. 43 år, blir ferdig med masteren neste vår og har vært på samme arbeidsplass i 13 år. Har fått meg ny jobb denne uka 😊 Kjør på og vis at du er klar for nye utfordringer! 

Anonymkode: ab019...2b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må antagelig jobbe 30 år før du kan gå sånn med pensjon, så hvis du jobber hos samme arbeidsgiver alle de årene, vil jeg si de er heldige🙂

Anonymkode: bf186...225

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Er 41 år. Jobbet hos samme arbeidsgiver i 16 år. Er akkurat ferdig med en mastergrad og skal ut og søke jobber, men redd arbeidsgivere syns jeg framstår for «satt».

Anonymkode: d912f...601

Hvis du akkurat er ferdig med en mastergrad, så er vel det et god tegn på at du ikke er satt! 

Anonymkode: 89e94...af5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk for hyggelige tilbakemeldinger. Jeg har søkt to jobber hvor jeg ikke ble kalt inn til intervju, og var begynt å tenke negative tanker. 

Hi

Anonymkode: d912f...601

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Go for it!

Jeg er i nesten samme situasjon, vil graduate som 40 åring. Jeg tror det er ett tegn på at man vil forbedre seg selv at man tar mer utdanning.

Anonymkode: 22ec1...88e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tusen takk for hyggelige tilbakemeldinger. Jeg har søkt to jobber hvor jeg ikke ble kalt inn til intervju, og var begynt å tenke negative tanker. 

Hi

Anonymkode: d912f...601

Du er IKKE satt. 

Lameg sette ting i perspektiv for deg: Jeg er 44 år, og har vært arbeidsledig i snart to år (etter å ha sagt opp frivillig i siste jobb). Jeg har søkt «uendelig mange» jobber (minst 60, både innenfor mitt gamle fagfelt og mitt nye fagfelt), og har nå fått en helt perfekt jobb for meg innen mitt nye fagfelt (HR-konsulent). Poenget mitt? Det er for tidlig å få negative tanker etter å ha søkt to (!) jobber! Arbeidsmarkedet nå er helt sinnsykt. Det har aldri vært mindre enn 100+ søkere på de stillingene jeg har søkt de siste to årene. Så det betyr at det er mange søkere som er mer enn godt nok kvalifisert som ikke får jobb hver gang. Finn frem selvtilliten din og søkt på alt av relevante og/eller interessante jobber. Før du vet ordet av det er det fin tur! Lykke til! 

Anonymkode: 32768...8d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 47, tok mastergrad i 2010 og er i ferd med å forlate en arbeidsplass der jeg har vært i 17 år. Og har ikke på noe tidspunkt følt meg "satt". Jeg føler meg dyktig, kompetent og relevant! 

Anonymkode: a8b5a...c2d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble skvist ut av et selskap etter 15 år. 39 år gammel og Bachelor. Fikk raskt ny jobb innen IT. Det var for det bedre. Søkte meg til et datterselskap i ny rolle, fikk den stillingen og tar noen fag på universitetet for faglig påfyll. Beste som har skjedd meg. Nå 42.

Anonymkode: e2371...1dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 44 og starter på master deltid må. Blir altså 48 når jeg er ferdig. Men tenker som så at en 48 åring med master er bedre enn en 48 åring uten master! 

Anonymkode: 6af9b...68c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk, damer! Føler meg mye bedre nå :) Må kanskje jobbe litt mer med CV. Noen som har noen brennhete tips der?

 

Hi

Anonymkode: d912f...601

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har mange mellom 40-50 som har blitt ansatt hos oss de siste årene. Jeg synes det er utelukkende positivt.

Anonymkode: 61a82...f16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...