Anonym bruker Skrevet 16. juni 2018 #1 Skrevet 16. juni 2018 Jeg vurderer det nå, betale det selv, til tross for at jeg oppfyller kravene for å få det dekket. Men er lang ventetid. Jeg har ca 15kg jeg bør gå ned. Har en bmi på 28 nå. Likevel tenker jeg å ta brystreduksjon nå og ikke vente til jeg er gått ned i vekt. Er det dumt? Brystene er en G-cup nå og jeg sliter med smerter spesielt i nakke, skuldre og rygg. Jeg liker egentlig å trene, men bare tanken på å presse puppene oppi en sportsbh gjør meg kvalm. Jeg er aktiv ellers med tre barn og sitter sjelden i ro. Ville dere bare gjort det, eller ventet? Puppene kan vel ikke forsvinne helt til tross for reduksjon og at jeg i tillegg går ned i vekt etterpå? De har også et heng på 28cm fra krageben og til brystvorte, og jeg er ikke 30 år engang! Føler jeg har kroppen til en gammel dame. Er ferdig med barn. Råd? Anonymkode: 6fdad...284
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2018 #2 Skrevet 16. juni 2018 Hvis du virkelig har tenkt til å gå ned i vekt, så synes jeg det er veldig dumt. Hadde jeg vært deg, hadde jeg spart pengene til jeg var ferdig med å gå ned i vekt, og sett om det trengtes da. Anonymkode: 1569f...696
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2018 #3 Skrevet 16. juni 2018 Dumt å ta en slik operasjon før du har gått ned i vekt, for resultatet kan endre seg mye når du skal ned så mange kilo. I tillegg vil jo også brystene dine bli mindre om du går ned i vekt, ergo blir inngrepet litt mindre, ergo litt mindre sjanse for komplikasjoner. Går du ned i vekt er du tryggere på å få et finere resultat. Bruk det som motivasjon for å gå ned i vekt. Det trenger ikke ta deg veldig lang tid å gå ned de kiloene. Anonymkode: 52479...edd
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2018 #4 Skrevet 16. juni 2018 15 kg er borte på 3-4 mnd, hadde helt klart ventet med operasjonen til ting har gått seg til etter vektnedgang Hva med å slanke seg i 4 mnd også la kroppen få like mange måneder på å fordele fett og lande litt, så ta operasjonen? Anonymkode: d8ae0...6b6
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2018 #5 Skrevet 16. juni 2018 Det bare sliter så på meg fysisk og enda mer psykisk. Men kanskje lurest å vente, de opererer ikke i juli heller. Jeg er bare 162, så føler brystene er hele meg. HI Anonymkode: 6fdad...284
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2018 #6 Skrevet 16. juni 2018 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det bare sliter så på meg fysisk og enda mer psykisk. Men kanskje lurest å vente, de opererer ikke i juli heller. Jeg er bare 162, så føler brystene er hele meg. HI Anonymkode: 6fdad...284 Prøv å ikke fokusere på dem. Brystene dine er bare en liten prosent av hele kroppen din, så du gir dem mer oppmerksomhet enn de trenger. Som sagt over, bruk brystreduksjon som en motivasjon for slankingen. Når du går ned i vekt vil mest trolig også brystene bli mindre. Jeg var 10 kilo mer enn jeg normalt er nettopp, så slapp kroppen min fire kilo væske veldig brått og så har jeg gått ned en kilo til utenom dette. Det merker jeg på bh'en, ikke så tungt lenger og bh'ene (F-cup) er blitt løsere. Om jeg kommer meg ned et par-tre kilo til vil jeg være nede i en E-cup igjen, og det er stor forskjell på brystvekten, i hvert fall opplevelsen av hvor tunge de er, på en størrelse. Det er ikke så mange kilo som skal til før du merker det på brystene. Den væsken jeg mistet lå mest fra midjen og ned også, så lite på brystene, og likevel så merker jeg det positivt. Snu de negative tankene dine til positiv motivasjon for å gjøre det du må for å bli normalvektig, og la brystreduksjonen være gulroten du strekker deg etter. Mitt tips til bh når du trener er å bruke en gammel bh med bøyler først, og så en stram sports-bh over. Mine holder seg i ro, kan jogge og hoppe uten å tenke på puppene da. Med bare sports-bh føler jeg at alt disser og jeg føler meg hemmet. Jeg har også oppdaget at når jeg bruker en bøyle-bh innerst så trenger ikke sports-bh'en jeg har utenpå være ubehagelig stram, og det er også en lettelse, fordi det blir mye mer behagelig, ikke påvirker pusten osv. Anonymkode: 52479...edd
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2018 #7 Skrevet 17. juni 2018 Jeg har tatt brystreduksjon selv og ville definitivt gått ned først hvis jeg var deg! En nær slektning har nylig tatt operasjonen og det bare styrker min tanke om det. Og du, det trenger faktisk ikke å bli så lang ventetid. Du kan gi beskjed om at de kan ringe deg på kort varsel hvis noen ikke kan gjennomføre sitt inngrep. Anonymkode: 0ad96...b22
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå