Anonym bruker Skrevet 16. juni 2018 #1 Skrevet 16. juni 2018 Er det da i løpet av mandagen eller i løpet av søndagen? Hvordan forstår du det? Anonymkode: b4b6e...655
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2018 #3 Skrevet 16. juni 2018 Iløpet av søndag Anonymkode: 48e53...4f8
uhhuhher Skrevet 16. juni 2018 #5 Skrevet 16. juni 2018 En av ordbokdefinisjonene (https://ordbok.uib.no/INNEN) av innen er "i løpet av", så i ditt tilfelle er det i løpet av mandagen. I tillegg kan man argumentere at hvis man mener søndag 00.00, vil det være poengløst å åpne opp for misforståelser ved å snakke om mandag. Det er imidlertid et ord som ofte tolkes og brukes på forskjellige måter av forskjellige folk, så det er mulig du bør dobbeltsjekke hvis du kan.
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2018 #6 Skrevet 16. juni 2018 Jeg ville nok tenkt i løpet av mandag, men det er jo litt avhengig av hva det gjelder selvfølgelig. "Ukeplanen til elevene må være ferdig innen mandag" ville jeg tolket som at man må ha det ferdig til mandags morgen. "Pengene må være på konto innen mandag" ville jeg tolket til at de måtte være på konto innen mandags kveld. Anonymkode: 27ca2...c66
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2018 #7 Skrevet 16. juni 2018 Takk for svar. I mitt tilfelle er det mest naturlig at det menes i løpet av mandagen, for det burde ikke være nødvendig at der skulle være allerede i løpet av søndagen. Fint med den ordbok-definisjonen, da tipper jeg det er det som menes 😊 Hi Anonymkode: b4b6e...655
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2018 #8 Skrevet 17. juni 2018 Innen utgangen av mandag Anonymkode: 189d6...504
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå