Anonym bruker Skrevet 16. juni 2018 #1 Skrevet 16. juni 2018 Min mann (ikke gift) har dratt på besøk til ei i min familie(veeeldig nær familie) der har han klaget og ynket seg over meg når jeg gikk høygravid. Han har sagt til mitt familiemedlem at han var usikker på om han ville bli far igjenn..og han var usikker på om han hadde gjort rett valg i å ta meg tilbake. (Det var slutt i noen år hvor vi bodde separat) og han tok meg ikke tilbake...jeg tok han tilbake..men uansett. Sånn har han fremstillt det. Og han har altså diskutert med mitt familimedlem om hva han skulle gjøre nå da..😠 babyen er nå noen uker gammel og nå først fikk jeg høre dette fra mitt familiemedlem..det er noen mnd siden han var der..han har ikke sagt noe til meg og han har heller ikke fortalt meg at han var på besøk der i det hele tatt. Får ganske så blandede følelser om dette....! Vi har forresten 1 barn fra før å Anonymkode: 2aeda...63f
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2018 #2 Skrevet 16. juni 2018 Klart det er noe illojalt av han å baksnakke deg, men alvorlig talt er dette virkelig noe å ta på vei for? Han var vel sliten da, og trengte en utblåsning...🤷🏻♀️ Dere har to barn sammen, på tide å bli voksne snart og snakke sammen eller? Høres ut som om parterapi, så dere får verktøy til bedre kommunikasjon, er lurt for dere. Anonymkode: d48ac...843
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2018 #3 Skrevet 16. juni 2018 Hmm sliten av å være hjemme var han iallefall ikke. Da han var på jobb i flere uker offshore og da har han bare "stukket innom" til mitt familiemedlem i arbeidsperioden..jeg tar absolutt på vei for dette da dette familiemedlemmet hadde jeg halvveis kuttet kontakt med pga andre årsaker..og det var han veldig klar over. Vi har god kontakt igjenn nå da. Og jeg vet ikke helt hva jeg skal tenke om det han har sagt..var hans ide å få ett til barn..åsså sitter han og sier noe sånnt når jeg er høy gravid 😠 meg har han ikke sagt noe som helst til. Anonymkode: 2aeda...63f
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2018 #4 Skrevet 16. juni 2018 Jeg synes du skal ringe familievernkontoret mandag og bestille en time der - pass på at det er når han er hjemme fra sjøen - og så forteller du ham at dere skal i parterapi. Dere har hatt problemer tidligere, dere valgte å bli sammen igjen, og dere valgte å få enda et barn sammen - da er tiden overmoden for å lære dere å kommunisere bedre sammen! Hvis jeg hadde fått høre at min mann hadde sagt noe slikt etter en slik forhistorie, da hadde jeg nok følt meg både såret og sveket og fått problemer med å ha tillit til ham, for jeg ville spurt meg selv om han egentlig ønsker å være i forholdet. Men jeg hadde nok også blitt sint fordi han vingler slik. Og samtidig ser jeg at hvis han der og da var usikker på forholdet, kanskje spent på ny baby og mer ansvar, så var det bra at han tross alt valgte å snakke med noen om det, at det kanskje kunne klarne tankene hans litt. Men det er helt tydelig at dere sliter med kommunikasjonen i forholdet, det røyk sist gang, nå har dere sjansen til å lære dere å kommunisere bedre med hverandre slik at dere kan greie å holde sammen og ha det godt med hverandre - men da bør nok parterapi på plass. Hadde jeg vært deg ville jeg sagt rolig (ikke bebreidende) til ham at du har hørt at han snakket med xxx noen uker før dere fikk siste barnet og at han slet med forholdet, og at du nå føler jeg utrygg og at det har gått opp for deg at dere ikke kommuniserer så bra sammen som dere bør om dere skal fortsette å holde sammen og ha det bra sammen, og at du derfor synes dere bør gå i parterapi for å rydde opp i ev. misforståelser og problemer slik at dere kan forebygge større problemer i fremtiden. Minn ham på at det var en grunn til at dere ble sammen igjen og valgte å få et barn til, og at dere derfor må gjøre alt dere kan for å hindre at unødvendige kommunikasjonssvikt skiller dere igjen. Tross alle hormonene som sikkert raser i kroppen din nå, prøv være rolig og saklig uten å bebreide ham, da tror jeg du har bedre sjanser for å nå frem. Få ham til å se at parterapi er et felles prosjekt, noe som dere gjør sammen for forholdet og barnas og fremtidens skyld. Gratulerer med den lille og lykke til videre :) Anonymkode: edbd4...54c
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2018 #5 Skrevet 16. juni 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Hmm sliten av å være hjemme var han iallefall ikke. Da han var på jobb i flere uker offshore og da har han bare "stukket innom" til mitt familiemedlem i arbeidsperioden..jeg tar absolutt på vei for dette da dette familiemedlemmet hadde jeg halvveis kuttet kontakt med pga andre årsaker..og det var han veldig klar over. Vi har god kontakt igjenn nå da. Og jeg vet ikke helt hva jeg skal tenke om det han har sagt..var hans ide å få ett til barn..åsså sitter han og sier noe sånnt når jeg er høy gravid 😠 meg har han ikke sagt noe som helst til. Anonymkode: 2aeda...63f Er du sikker på at dette nære familiemedlemmet ditt har fortalt ordrett hva Typen din klagde over eller om familiemedlemmet kanskje bare finner på dette for å så splid ? Er det ikke vare til å spørre mannen din om det er tilfelle at han har klagd på deg til familien din ? Det hadde jeg gjort, for å få et problem ut av verden.. Anonymkode: 1a4eb...dfd
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2018 #6 Skrevet 20. juni 2018 På 16.06.2018 den 18.58, Anonym bruker skrev: Hmm sliten av å være hjemme var han iallefall ikke. Da han var på jobb i flere uker offshore og da har han bare "stukket innom" til mitt familiemedlem i arbeidsperioden..jeg tar absolutt på vei for dette da dette familiemedlemmet hadde jeg halvveis kuttet kontakt med pga andre årsaker..og det var han veldig klar over. Vi har god kontakt igjenn nå da. Og jeg vet ikke helt hva jeg skal tenke om det han har sagt..var hans ide å få ett til barn..åsså sitter han og sier noe sånnt når jeg er høy gravid 😠 meg har han ikke sagt noe som helst til. Anonymkode: 2aeda...63f Noen menn får panikk når de skal bli far. Det er ikke vondt ment. Anonymkode: 94a56...6da
Eliseflisa Skrevet 20. juni 2018 #7 Skrevet 20. juni 2018 Det er jo utrolig rart at han ikke har sagt han var der på besøk da, hva samtalen angikk er jo en ting- men har han ikke sagt at han var der engang?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå