Gå til innhold

Hvordan hjelpe alenemødre?

Anbefalte innlegg

Gjest Høstogregn
Skrevet

Hei :)

Har ønske om å ta unna et par regninger til fordel for andre, men mulighetene ser ikke ut til å være så mange!

Noen som har tips til hvordan man kan gå frem?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tanken er veldig god, men jeg tror det er vanskelig å få gjennomført. Er alenemor selv, og jeg vet med meg selv at uansett hvor generøst tilbud jeg hadde fått ville jeg aldri hatt samvittighet til å ta i mot økonomisk hjelp fra privatpersoner. Jeg tror det beste du kan gjøre er å donere bort klær eller penger til organisasjoner som deler ut gratis til dem som trenger det, eller finne på noe annet som ikke gjør at alenemoren trenger å gi deg sitt navn og må vite ditt navn. 

Ellers tror jeg tjenester eller gaver i form av klær/ting/opplevelser er lettere å ta i mot eller å tilby å være barnevakt for eksempel, dersom du allerede har en mor i sikte :) 

Anonymkode: f573a...bf8

Skrevet

Hva er det med alle de her innleggene her inne hvor folk skal betale regninger og bøter for andre? Jeg nekter å tro at det er fordi folk har et å godt hjerte altså. Dette her er akkurat de samme innleggene som Accobra1 legger ut. Neppe tilfeldig at du registrerte deg for 30 minutter siden hi

Anonymkode: 33599...3b3

Skrevet
25 minutter siden, Høstogregn skrev:

Har ønske om å ta unna et par regninger til fordel for andre, men mulighetene ser ikke ut til å være så mange!

Kan godt betale et par av mine om du absolutt vil 😊 Selv med feriepenger går jeg akkurat i null..

Anonymkode: 14369...fec

Skrevet
16 timer siden, Høstogregn skrev:

Nå begynner vel du å få mange tips på hvordan du skal gjøre dette. Du fremstår fortsatt som ekkel og jeg håper ikke noen er så dumme at de går på denne. Å få en regning eller to betalt er ikke god nok betaling for å få en stalker etter seg!

Anonymkode: a64a3...0a1

Skrevet

Send pengene dine til en hjelpeorganisasjon. Da hjelper du alenemødre i andre land.

Anonymkode: 16b7e...52e

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nå begynner vel du å få mange tips på hvordan du skal gjøre dette. Du fremstår fortsatt som ekkel og jeg håper ikke noen er så dumme at de går på denne. Å få en regning eller to betalt er ikke god nok betaling for å få en stalker etter seg!

Tusen takk... tør ikke å tenke på hvilke kjipe ting som må ha skjedd før du liret av deg dette 😉

Skrevet
36 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tusen takk... tør ikke å tenke på hvilke kjipe ting som må ha skjedd før du liret av deg dette 😉

Du har ikke lov til å skrive med nick og som anonym i samme tråd

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du har ikke lov til å skrive med nick og som anonym i samme tråd

Det var en IQ-test. Du var den første idioten som ikke kunne dy seg for å si dette.

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det var en IQ-test. Du var den første idioten som ikke kunne dy seg for å si dette.

facepalm :kari:

Skrevet

Kjøp et par gavekort på Rema og gi til en organisasjon som Hjelp oss og hjelpe, det å hjelpe andre er ikke noe man utbasunerer på et anonymt forum, man bare gjør det.

Anonymkode: 9aca6...43c

Gjest Høstogregn
Skrevet
19 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ellers tror jeg tjenester eller gaver i form av klær/ting/opplevelser er lettere å ta i mot eller å tilby å være barnevakt for eksempel, dersom du allerede har en mor i sikte :) 

Anonymkode: f573a...bf8

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Send pengene dine til en hjelpeorganisasjon. Da hjelper du alenemødre i andre land.

Anonymkode: 16b7e...52e

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kjøp et par gavekort på Rema og gi til en organisasjon som Hjelp oss og hjelpe, det å hjelpe andre er ikke noe man utbasunerer på et anonymt forum, man bare gjør det.

Anonymkode: 9aca6...43c

Takker for alle konstruktive forslag. Tror dere er inne på noe her :) 

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Mulig jeg er dum nå, men hvordan kan man bli stalket av at noen betaler regningene dine? Er man lur nok til å sende regningene her inne f.eks, er man «beskyttet» av brukernavn, og man streker over adresse, navn, telefonnr osv. Det eneste noen trenger for å betale andres regninger er jo kontonummeret og KID summen skal betales inn til? Eller er det noe jeg ikke får med meg her?

Anonymkode: d76ed...dee

Gjest Høstogregn
Skrevet
53 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Mulig jeg er dum nå, men hvordan kan man bli stalket av at noen betaler regningene dine? Er man lur nok til å sende regningene her inne f.eks, er man «beskyttet» av brukernavn, og man streker over adresse, navn, telefonnr osv. Det eneste noen trenger for å betale andres regninger er jo kontonummeret og KID summen skal betales inn til? Eller er det noe jeg ikke får med meg her?

KID, kontonr og beløp er nok ja. Om man er redd for "stalkere" så kanskje ikke regninger fra det offentlige da, årsavgifter eller lignende.

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Tror du virkelig at denne personen er ute etter å gjøre noe veldedig uten å få noe annerkjennelse for dette? Dette innlegget kommer med jevne mellomrom og jeg har aldri sett at noen har fått betalt regningene sine her. Dette er en ufin måte å få tak i informasjon på og jeg kan lett se for meg at han bruker dette til å utnytte noe i etterkant. Det har kommet opp mange forslag om hvordan man kan støtte de som har det vanskelig, men det er enkeltpersoner i en vanskelig situasjon det letes etter.

Skrevet

Du kan få betale forsikring på bilen min!

Herregud så jeg ønsker dette faktisk var sant og noen hadde gjort det. Må betale for et helt år og har ikke de pengene. Er helt desperat :( 

Anonymkode: 25c68...28d

Skrevet

Det er mange som har lite penger.Men som ikke går til organisasjoner som hjelp oss å hjelpe.Frelsesarmeen osv. 

Anonymkode: de1bf...eb2

Skrevet

Creepy måte å forsøke å sjekke damer på...

Er du seriøs, Hi, så finner du ryddige måter å gjøre det på slik at du kan hjelpe noen du vet med sikkerhet trenger hjelp, ikke noen som på et anonymt forum sier de trenger det (for det er gjerne ikke de som har størst behov).

Anonymkode: b0527...b2d

Gjest Høstogregn
Skrevet
11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du kan få betale forsikring på bilen min!

Herregud så jeg ønsker dette faktisk var sant og noen hadde gjort det. Må betale for et helt år og har ikke de pengene. Er helt desperat :( 

Anonymkode: 25c68...28d

Skulle gjerne sagt ja, men da blir jeg vel mistenkt for å være en stalker. Livet skal ikke være så lett 😊

Skrevet
13 minutter siden, Høstogregn skrev:

Skulle gjerne sagt ja, men da blir jeg vel mistenkt for å være en stalker. Livet skal ikke være så lett 😊

Men det er jo dette du ville? Hva bryr det deg hva andre tenker? 

Eller er det bare snakk og ingen handling med deg? 

Anonymkode: a56a1...891

Gjest Antarctica
Skrevet
2 timer siden, Høstogregn skrev:

Ikke lett...? Du mener det er DITT liv som ikke er lett nok? Kan du ikke bare velge en organisasjon som driver veldedig arbeid, og slutte å spamme mammaforum? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...