Gå til innhold

Budsjett! 3 barn i barneskole?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som er flinke og lever etter budsjett....hvordan gjør dere det rent praktisk? En ting er mat og bensin samt regninger. Hva med når de plutselig trenger ting som sko og klær, utstyr? Vis meg gjerne ditt budsjett! Syns det er vanskelig å få god råd selv om vi har bra inntekt samlet sett. Vi får all lønn på min konto.

Anonymkode: 840bd...cd8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Setter av en fast sum hver måned til klær og sko. Det som ikke brukes spares til senere, da er det alltid penger der når vi trenger det

Anonymkode: 09c33...a58

Skrevet

Egen konto til dette da eller? Må ha det inn med te-sje.😊

Anonymkode: 840bd...cd8

Skrevet
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Egen konto til dette da eller? Må ha det inn med te-sje.😊

Anonymkode: 840bd...cd8

Ja, jeg bruker en egen konto til å sette det inn på. Men jeg overfører en sum til brukskontoen når jeg vet at jeg skal handle noe. Hvis jeg handler noe jeg ikke har planlagt på forhånd så jeg har overført penger, overfører jeg det jeg har brukt når jeg kommer hjem.

Anonymkode: 09c33...a58

Skrevet

Jeg har også egen konto der jeg setter av penger gjennom hele året slik at vi har til de store utgiftene vår og særlig høst. Med mindre de må ha veldig mye nytt ellers i året så bruker jeg av vanlig brukskonto til klær og sko.

Anonymkode: 4ae70...6b1

Skrevet

Ok takk for svar! Men vil noen vise meg budsjett krone for krone hva dere setter av til forskjellige faste og uforutsette utgifter?

Anonymkode: 840bd...cd8

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ok takk for svar! Men vil noen vise meg budsjett krone for krone hva dere setter av til forskjellige faste og uforutsette utgifter?

Anonymkode: 840bd...cd8

Jeg og min mann har tilsammen utbetalt 53.000 i mnd i lønn. Vi overfører ett fast beløp hver til felles regninskonto hvor alle regninger blir trekt fra. Vi overfører alltid rundt 1000kr mer enn hva vi har i utgifter siden enkelte regninger ikke betales hver mnd (NRK) og ikke alltid er lik sum(strøm) Vårt budsjett er slik:

Huslån: 9100

Husleie: 4030

Billån: 4300

Strøm til elbil: 300

Bil og reiseforsikring: 660

Internett/Canal digital: 470

Barnehage, matpenger i SFO og bhg: 3405 (har gratis SFO)

Strøm: setter av 1500 til det hver måned på regningskonto

Livssforsikring meg og mannen: 295

Mat/husholdning: 8-10.000

Studielån: 2100

Mobil for 3 stk: 1300

Ferie: 5000

Klær: 2000

Sparing: 4500

Innboforsikring har vi gjennom fagforbundet så det blir trukket fra lønnen sammen med kontigenten.

Også setter vi over 2000 kr hver på kontoen vår som går til en kaffe på jobb, impulskjøp, mat i kantinen på jobb, lege, frisør, medisiner når det trengs, og slike ting.

Vi har litt forskjellige kontoer:

-regningskonto

-ferie

-klær

-sparing

-sparekonto til barna hvor barnetrygden går inn og fordeles på alle tre. 

Tror jeg har fått med alle utgifter nå :)

Anonymkode: b3ee5...ea3

Skrevet
10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg og min mann har tilsammen utbetalt 53.000 i mnd i lønn. Vi overfører ett fast beløp hver til felles regninskonto hvor alle regninger blir trekt fra. Vi overfører alltid rundt 1000kr mer enn hva vi har i utgifter siden enkelte regninger ikke betales hver mnd (NRK) og ikke alltid er lik sum(strøm) Vårt budsjett er slik:

Huslån: 9100

Husleie: 4030

Billån: 4300

Strøm til elbil: 300

Bil og reiseforsikring: 660

Internett/Canal digital: 470

Barnehage, matpenger i SFO og bhg: 3405 (har gratis SFO)

Strøm: setter av 1500 til det hver måned på regningskonto

Livssforsikring meg og mannen: 295

Mat/husholdning: 8-10.000

Studielån: 2100

Mobil for 3 stk: 1300

Ferie: 5000

Klær: 2000

Sparing: 4500

Innboforsikring har vi gjennom fagforbundet så det blir trukket fra lønnen sammen med kontigenten.

Også setter vi over 2000 kr hver på kontoen vår som går til en kaffe på jobb, impulskjøp, mat i kantinen på jobb, lege, frisør, medisiner når det trengs, og slike ting.

Vi har litt forskjellige kontoer:

-regningskonto

-ferie

-klær

-sparing

-sparekonto til barna hvor barnetrygden går inn og fordeles på alle tre. 

Tror jeg har fått med alle utgifter nå :)

Anonymkode: b3ee5...ea3

Hvorfor har dere gratis SFO?

Anonymkode: e3426...7e9

Skrevet
På 17.6.2018 den 0.37, Anonym bruker skrev:

Jeg og min mann har tilsammen utbetalt 53.000 i mnd i lønn. Vi overfører ett fast beløp hver til felles regninskonto hvor alle regninger blir trekt fra. Vi overfører alltid rundt 1000kr mer enn hva vi har i utgifter siden enkelte regninger ikke betales hver mnd (NRK) og ikke alltid er lik sum(strøm) Vårt budsjett er slik:

Huslån: 9100

Husleie: 4030

Billån: 4300

Strøm til elbil: 300

Bil og reiseforsikring: 660

Internett/Canal digital: 470

Barnehage, matpenger i SFO og bhg: 3405 (har gratis SFO)

Strøm: setter av 1500 til det hver måned på regningskonto

Livssforsikring meg og mannen: 295

Mat/husholdning: 8-10.000

Studielån: 2100

Mobil for 3 stk: 1300

Ferie: 5000

Klær: 2000

Sparing: 4500

Innboforsikring har vi gjennom fagforbundet så det blir trukket fra lønnen sammen med kontigenten.

Også setter vi over 2000 kr hver på kontoen vår som går til en kaffe på jobb, impulskjøp, mat i kantinen på jobb, lege, frisør, medisiner når det trengs, og slike ting.

Vi har litt forskjellige kontoer:

-regningskonto

-ferie

-klær

-sparing

-sparekonto til barna hvor barnetrygden går inn og fordeles på alle tre. 

Tror jeg har fått med alle utgifter nå :)

Anonymkode: b3ee5...ea3

Tusen takk for utfyllende svar, akkurat det jeg var ute etter😊👍

Anonymkode: 840bd...cd8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...