Gå til innhold

Småjobb 13 og 15-åring. Lønn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vil spørre nabogutta om de vil ha sommerjobb med å flytte steiner. Det er ca 500steiner. Hva bør de få i lønn? 

Anonymkode: 95eb8...bc6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min på 13 får 55 kr i timen.

Anonymkode: bc806...c51

Skrevet

Minimum 70kr timen om de begge skal ha samme lønn

Anonymkode: 6f1d0...634

Skrevet

55kr timen er latterlig lavt. Vi har en 17-åring som barnevakt og henne betaler vi 100kr timen 

Skrevet (endret)

Min 15-åring jobber i Tusenfryd. Hun får ca. 100,- kr i timen.

Endret av hysterika
Skrevet

Min 17-åring jobber i butikk og har 118 kr timen pluss tillegg for kveld og helg om han jobber mer enn 12 timer i uka. 

Vanlig takst her for barnevakt er 100 kr timen. 

Så du bør nok ut med 100 kr pr time tenker jeg 

Anonymkode: 0926c...02a

Skrevet

Jeg er kanskje teit, men er det noen som trenger penger, så er det jo ungdommen !

Jeg hadde ikke vært gnien. Er ufør, men hadde gitt minst 150 kr timen. 

Anonymkode: dd059...92c

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

55kr timen er latterlig lavt. Vi har en 17-åring som barnevakt og henne betaler vi 100kr timen 

Det dreier seg om en trettenåring. De er som regel ikke så effektive og må ha mye mer tilrettelegging og oppfølging enn de som er eldre. I tillegg er det jeg som må betale skatten, ikke trettenåringen.

I HI sitt tilfelle tror jeg jeg ville forsøkt å beregne en pris for hele jobben, ikke timelønn. Hvis hi selv kunne gjort det på for eksempel 5 timer til 300 kr per time, kan jo lønnen være 1500 for hele jobben. Da kan de jobbe fort eller sakte uten at hi trenger ergre seg for det.

Skrevet
13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er kanskje teit, men er det noen som trenger penger, så er det jo ungdommen !

Jeg hadde ikke vært gnien. Er ufør, men hadde gitt minst 150 kr timen. 

Anonymkode: dd059...92c

Det er virkelig ikke ungdom som trenger mest penger. De får alt de trenger uansett og trenger bare penger til tull og luksus. 

Klart de liker å ha litt å bruke, men de trenger det ikke på noen måte mer enn voksne folk.

Skrevet

Min 12- og 15-åring plukker stein for bonden om våren. De får 100 kr timen

Anonymkode: 2233f...3b7

Skrevet

Takk for gode tips og innspill!

Anonymkode: 95eb8...bc6

Skrevet
8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det dreier seg om en trettenåring. De er som regel ikke så effektive og må ha mye mer tilrettelegging og oppfølging enn de som er eldre. I tillegg er det jeg som må betale skatten, ikke trettenåringen.

I HI sitt tilfelle tror jeg jeg ville forsøkt å beregne en pris for hele jobben, ikke timelønn. Hvis hi selv kunne gjort det på for eksempel 5 timer til 300 kr per time, kan jo lønnen være 1500 for hele jobben. Da kan de jobbe fort eller sakte uten at hi trenger ergre seg for det.

Det er veldig lurt. Jeg har to tantebarn som bytter på å klippe plenen hos bestemoren sin, og de får fast sum hver gang. Og det er bra, for den ene er veldig kjapp og den andre er umåtelig treg med maaange pauser. Jeg ville gitt en fast pris, ikke timelønn

Anonymkode: d1189...0c8

Skrevet

tenker 500 på hver

Anonymkode: d5a2d...977

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...