Gå til innhold

Gravid eller ikke? Trenger hjelp

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! ☺️

Samboeren min og jeg prøver å bli gravide for første gang, har prøvd i 1 1/5 år😊 nå og det begynner å bli tungt for oss begge. 

På onsdag tok jeg en graviditets test, da var jeg 13 DPO. Og syntes jeg kunne se en antydning til noe, men tror jeg ser syner og har blitt gal😅 mannen min så det ikke. (Legger ved bilde). 

Neste dag fikk jeg litt brunt utflod som jeg alltid får før mensen og har hatt det frem til i dag, ikke hatt noe mer farget utflod siden i ettermiddag. Er nå 16 DPO og var egentlig veldig innstilt på at mensen kom, men den har ikke kommet og kjenner jeg er helt i ubalanse fordi jeg ikke vet hva jeg skal forvente og er gal av og vente. 

Takknemmelig for alle svar! 😃

AB3D28D4-0B6B-4AD8-898B-AE2219F1988F.jpeg

A2A42125-237B-44AC-ADB1-F803ED9129BA.jpeg

Anonymkode: 4226c...0cb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Beklager, men jeg ser ingen strek der

Anonymkode: 0e2ec...971

Skrevet

Takk for svar ☺️

Skrevet

Jeg ser heller ikke noen strek - beklager!

Vent noen dager til og test på ny om du ikke har fått mensen enda. Det er jo merkelig med den blødningen du har hatt og at du ikke har fått mensen. Så vent noen dager og test igjen, får du fremdeles negativt da og heller ikke har fått mensen, da tar du en tur til legen og får tatt en blodprøve.

Lykke til videre :)

Anonymkode: 661d6...71b

Skrevet

Ja, ble liksom lei meg over at det ikke ble noe denne perioden da spottingen begynte fordi det er alltid min start på mensen. Men jeg har ikke vært i nærheten av mensen smerter enda, kun hatt små murring. 

Tusen takk ☺️

Skrevet

Hvis dere har prøvd i 1,5 år uten å bli gravid så bør dere kontakte legen slik dere begge blir sjekket. Hvis det er slik at dere må ha hjelp for å bli gravid så tar det tid. Bare ventetid til time på sykehuset kan være flere mnd. Så jeg ville satt i gang  nå Og kontaktet fastlegen

Anonymkode: da88b...e29

Skrevet

Hei!

ja vi har vært i kontakt med fastlegen i over 6 mnd nå og er lidende klar over at ting i helsevesenet tar sin tid :( har vært hos flere gynekologer og fikk time til fertilitetssenter rett over sommeren. Men håper selvsagt på en graviditet før ☺️

Skrevet

Du trenger ikke dra til flere gynekologer. Holder med en. Få den gynekologen til å ta ultralyd og sjekke eggene dine. Be om evt. resept på femara/letrozol. Få samtidig mannen din til å levere og få sjekket sædkvaliteten på er sykehus (kan hende dere trenger henv. fra gyn på det). Gynekologen kan også henvise deg til utskylling av egglederne.

For på bildene du la ut er det ingen strek.

Lykke til!

Anonymkode: 3372e...338

Skrevet

Jeg ser strek på det første bildet du la ut, men der er jeg tydeligvis den eneste 😅 Skimter helt klart noe der. 

Men, i dag går du ut å kjøper en ny test, og så tester du i morgen tidlig. Så får du svaret ditt.

Anonymkode: 8b159...0e0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...