Anonym bruker Skrevet 15. juni 2018 #1 Skrevet 15. juni 2018 Har veldig stor slekt, noen nære og noen vi ikke har kontakt med i det hele tatt. Jeg og mannen er veldig uenige i navn men har funnet et vi begge liker. Problemet er at kusinen min som bor i Danmark har dette navnet til sønnen sin. Vi har ikke kontakt med de, har sett sønnen hennes da han var baby, han er 16-17 år nå. Klarte å si at vi vurderte dette navnet til et familiemedlem. Hun mente jeg ikke kunne bruke navnet siden «Siri» har det til sin gutt...🙈 Hva mener dere? Anonymkode: 17523...bb6
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2018 #2 Skrevet 15. juni 2018 Selvfølgelig kan dere ta det navnet! :) Ungene blir jo bare tremenninger, er av nesten ulike generasjoner og vil møtes sjelden. Når de møtes vil ingen være i tvil hvem som er hvem av dem I min familie har vi to søskenbarn med samme navn, mindre enn ti år mellom dem i alder. Det var også veldig upopulært da det ble fortalt at det yngste søskenbarnet skulle hete det, men det varte ikke lenge. Etter det er det ingen som har kommentert det, det er aldri tvil om hvem man snakker om og de selv stusser ikke på det, men synes det er litt moro. Anonymkode: e2178...93e
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2018 #3 Skrevet 15. juni 2018 Selvfølgelig kan dere det. Dere har ikke kontakt med denne delen av familien, og det er nesten 2 ti-år siden dere så dem. Bruk navnet! Anonymkode: 68e2e...07b
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2018 #4 Skrevet 15. juni 2018 Takk😊 Jeg vil egentlig bruke det men kjenner jeg ble usikker etter den kommentaren fra tante. Veldig for og mot 🙈 Anonymkode: 17523...bb6
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2018 #5 Skrevet 15. juni 2018 Stjele navn? I min familie får jentene nesten samme navn, ett navn som har vært i familien lenge. Helt greit. Jeg må innrømme at jeg følte litt på det da mi bestevenninne fikk ei datter og gav henne ett navn som jeg vurderte på min datter. Det var da ett fint navn på ei vidunderlig jente. Hun passer navnet. Og jeg vet jo ikke engang om jeg får ei datter.... Anonymkode: 1f690...734
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2018 #6 Skrevet 15. juni 2018 Min datter har samme navn som min fetters datter (som er 18år eldre) - hun synes det var kjempestas at babyen fikk samme navn som henne :) Anonymkode: c8336...3f6
Mumua Skrevet 15. juni 2018 #7 Skrevet 15. juni 2018 Synes ikke det er å stjele. Min sønn heter det samme som min kusines sønn. Vi er vokst opp sammen og hun er gudmor til min datter. Hun synes bare det var koselig at jeg brukte det navnet på min sønn også. Hadde tenkt annerledes om de var nær familie og nær i alder, men når de er omtrent to ulike generasjoner så må det være innafor.
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2018 #8 Skrevet 15. juni 2018 Vi har to tremenninger i familien som heter det samme, skiller kun et par år mellom dem. Møtes et par ganger i året og det plager ingen at de heter det samme. Med så mange år mellom deres bør det virkelig ikke være et problem. Anonymkode: b5f60...36a
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2018 #9 Skrevet 15. juni 2018 Det går jo fint Jeg valgte samme navn som kusinen min hadde valgt til sin sønn. Jeg snakker med henne maks 1-2 ganger i året.Hun var visst litt irritert over at jeg valgte samme navn men det bryr jeg meg fint lite om når vi ser hverandre så sjeldent. Anonymkode: fe428...d44
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2018 #10 Skrevet 15. juni 2018 Min tremenning og jeg heter det samme, og det er bare noen år som skiller oss. Det går helt fint og vi var mye sammen i oppveksten og! Anonymkode: 5fbb2...18b
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2018 #11 Skrevet 16. juni 2018 Hadde søstra mi " stjålet" navnet, hadde jeg blitt sur. I ditt tilfelle, kjør på 😊 Anonymkode: e4405...55e
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2018 #12 Skrevet 16. juni 2018 Kjære HI siden du nå skal få barn er det viktig at du lærer deg å stå for og ta ansvar for egne meninger og avgjørelser. Helt seriøst. Det er viktig for deg, familien din og ikke minst barnet ditt. Vær en god rollemodell og trygg i deg selv. At du i det hele tatt tviler på at du kan gi det navnet gjør meg litt bekymret. Du burde bare bruke det navnet med god samvittighet. Ta litt mer plass! Stol på deg selv! Anonymkode: 4852e...854
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2018 #13 Skrevet 16. juni 2018 Haha så klart kan dere bruke navnet. Dere har jo ikke engang kontakt. Kontakt eller ikke, jo dere kan fint bruke navnet. Tipper danskene syntes det er stas jeg. Anonymkode: d2a16...b38
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2018 #14 Skrevet 16. juni 2018 I vår familie har vi to tremenninger som heter det samme, og det er et VELDIG uvanlig navn (Theoline). Da legger man litt mer merke til det. Hvis navnet er vanlig, biter man seg ikke merke i det på samme måte. Jeg sier kjør på! Anonymkode: c127f...6fa
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2018 #15 Skrevet 16. juni 2018 8 timer siden, Anonym bruker skrev: Kjære HI siden du nå skal få barn er det viktig at du lærer deg å stå for og ta ansvar for egne meninger og avgjørelser. Helt seriøst. Det er viktig for deg, familien din og ikke minst barnet ditt. Vær en god rollemodell og trygg i deg selv. At du i det hele tatt tviler på at du kan gi det navnet gjør meg litt bekymret. Du burde bare bruke det navnet med god samvittighet. Ta litt mer plass! Stol på deg selv! Anonymkode: 4852e...854 Av alle innlegg jeg har lest her inne er kanskje dette det som vekker minst bekymring, syns jeg. HI viser jo bare at hun er åpen for å høre hva andre mener om en sak som hun har fått en kommentar på. "Vær en god rollemodell", som om at hun er en dårlig en allerede? Ikke trekk dine egne konklusjoner basert på alt for lite fakta. Anonymkode: 4ad48...98f
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2018 #16 Skrevet 16. juni 2018 Jeg heter det samme som to kusiner. Det er bare hyggelig. Tremenningen mine har jeg ikke kontroll på. Tror det er flere hundre av dem. Sikkert noen fler med mitt navn. Anonymkode: 0aa85...c03
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2018 #17 Skrevet 16. juni 2018 16 minutter siden, Anonym bruker skrev: Av alle innlegg jeg har lest her inne er kanskje dette det som vekker minst bekymring, syns jeg. HI viser jo bare at hun er åpen for å høre hva andre mener om en sak som hun har fått en kommentar på. "Vær en god rollemodell", som om at hun er en dårlig en allerede? Ikke trekk dine egne konklusjoner basert på alt for lite fakta. Anonymkode: 4ad48...98f Hun og mannen liker begge et navn. Det i seg selv er god nok grunn til å velge navnet. Selv om søster, bror eller andre familiemedlemmer hadde kalt sitt barn det samme, og selv om man hadde møtt dette barnet flere ganger i året. Det er jo ikke et problem i seg selv. Når det da gjelder en tremenning man ikke har sett på 16-17 år som bor i et annet land er det veldig perifert. Da bør man klare å stå for egne valg. Og ikke la en tante diktere/bestemme at det ikke går. Det har absolutt å gjøre med å være en rollemodell Anonymkode: 4852e...854
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2018 #18 Skrevet 16. juni 2018 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hun og mannen liker begge et navn. Det i seg selv er god nok grunn til å velge navnet. Selv om søster, bror eller andre familiemedlemmer hadde kalt sitt barn det samme, og selv om man hadde møtt dette barnet flere ganger i året. Det er jo ikke et problem i seg selv. Når det da gjelder en tremenning man ikke har sett på 16-17 år som bor i et annet land er det veldig perifert. Da bør man klare å stå for egne valg. Og ikke la en tante diktere/bestemme at det ikke går. Det har absolutt å gjøre med å være en rollemodell Anonymkode: 4852e...854 Men HI har jo ikke latt tanten diktere eller bestemme noe som helst. HI fikk en kommentar på dette som gjorde at hun ville tenke seg om to ganger, og hun spør her inne for å høre hva andre tenker om den samme saken. Det er ikke slik at HI sier "kjære anonyme dibbere, fortell meg hva jeg skal kalle ungen min fordi jeg er for svak og ubesluttsom til å klare å finne det ut selv" slik du får det til å høres ut som. Hun spurte om hva andre mener om å kalle barna for det samme som noen andre i familien. Det er ikke et dumt spørsmål og i mine øyne er det ingenting feil i å få flere synspunkter på nettopp det. Men du, ikke døm andre så fort da. Vær en god rollemodell og lær deg å la andre være annerledes enn deg selv uten å skulle presse på dem din egen "visdom". Anonymkode: 4ad48...98f
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2018 #19 Skrevet 16. juni 2018 12 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hun og mannen liker begge et navn. Det i seg selv er god nok grunn til å velge navnet. Selv om søster, bror eller andre familiemedlemmer hadde kalt sitt barn det samme, og selv om man hadde møtt dette barnet flere ganger i året. Det er jo ikke et problem i seg selv. Når det da gjelder en tremenning man ikke har sett på 16-17 år som bor i et annet land er det veldig perifert. Da bør man klare å stå for egne valg. Og ikke la en tante diktere/bestemme at det ikke går. Det har absolutt å gjøre med å være en rollemodell Anonymkode: 4852e...854 Du bør ta ditt eget råd om å være en god rollemodell. En god rollemodell dømmer ikke andre, snakker nedsettende og en god rollemodell tilegger ikke andre meninger de ikke har uttrykt, Dine innlegg vitner ikke om en god rollemodell Anonymkode: cea3e...786
Yellow Brick Road Skrevet 16. juni 2018 #20 Skrevet 16. juni 2018 Navn er ingens eiendom. Greitt nok at man kan tenke seg om en gang eller to om en nær venninne eller søster har valgt det navnet en selv tenker på, men selv da er det ingen som eier navnet.
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2018 #21 Skrevet 16. juni 2018 Gå for det navnet du liker. 🙂. I min familie heter minst et barn i hver generasjon Anna, Anne, Ann, og Ane, Mormor, mamma, søsteren min 2 søskenbarn og barn til søskenbarna barna mine 😉 Anonymkode: a0102...da8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå