Gå til innhold

Hva gjør en økonomi og administrasjonsmedarbeider


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Noen som jobber som økonomi og administrasjonsmedarbeider? Hva gjør dere helt konkret, har dere utdanning/lang erfaring innen dette og hva tjener dere?

hvor vanskelig er det og lærer man økonominbiten lett?

Anonymkode: 21a20...9ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg jobber som det å har hatt forskjellige oppgaver oppigjennom. Kjøring av lønn, regnskapsføring, diverse rapportering, inkasso/purring/oppfølging av utestående fordringer etc. Jeg har ikke utdannelse utover stud spes fra videregående og et par mnd med regnskap/lønnskurs. Synes det har vært greit å lære seg. Har 680.000,- i årslønn, overtid i tillegg, flexitid og 5 uker ferie.

Anonymkode: fafee...eb7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg jobber som det å har hatt forskjellige oppgaver oppigjennom. Kjøring av lønn, regnskapsføring, diverse rapportering, inkasso/purring/oppfølging av utestående fordringer etc. Jeg har ikke utdannelse utover stud spes fra videregående og et par mnd med regnskap/lønnskurs. Synes det har vært greit å lære seg. Har 680.000,- i årslønn, overtid i tillegg, flexitid og 5 uker ferie.

Anonymkode: fafee...eb7

Takk for svar😊 Noen flere?

Anonymkode: 21a20...9ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Takk for svar😊 Noen flere?

Anonymkode: 21a20...9ce

Jeg vil bare påpeke at det ikke er normalen å tjene 680 000 som økonomi- og administrasjonsmedarbeider..

Anonymkode: f8f57...bcf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg vil bare påpeke at det ikke er normalen å tjene 680 000 som økonomi- og administrasjonsmedarbeider..

Anonymkode: f8f57...bcf

Dette!

I tillegg kan du ikke regne med å få en slik jobb uten utdannelse på bachelor-nivå nå om dagen. Dessverre. Det er helt vilt mange søkere til slike jobber nå, så bachelor eller ekstremt lang og relevant erfaring er det som gjelder... 

Anonymkode: 961cd...2b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg vil bare påpeke at det ikke er normalen å tjene 680 000 som økonomi- og administrasjonsmedarbeider..

Anonymkode: f8f57...bcf

Dette. Høres ut som løgn for min del. Jobber som financial controller og har 710 000,- 

 

Anonymkode: 7af70...0a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dette!

I tillegg kan du ikke regne med å få en slik jobb uten utdannelse på bachelor-nivå nå om dagen. Dessverre. Det er helt vilt mange søkere til slike jobber nå, så bachelor eller ekstremt lang og relevant erfaring er det som gjelder... 

Anonymkode: 961cd...2b9

Nettopp!

Jeg leder en avdeling med flere som har den type stilling, og hvis jeg skulle rekruttert til en slik stilling i dag, så hadde jeg forventet lang erfaring eller en god grunnutdannelse (bachelor). I tillegg hadde jeg kanskje tilbudt 400 000. 450 000 til den perfekte kandidaten

Anonymkode: f8f57...bcf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Nettopp!

Jeg leder en avdeling med flere som har den type stilling, og hvis jeg skulle rekruttert til en slik stilling i dag, så hadde jeg forventet lang erfaring eller en god grunnutdannelse (bachelor). I tillegg hadde jeg kanskje tilbudt 400 000. 450 000 til den perfekte kandidaten

Anonymkode: f8f57...bcf

Men hvis jeg har bachelor men innen et annet fagområde? Over 15 års yrkeserfaring innen administrativt arbeid, men ikke regnskap/ økonomi annet enn oppretting, kontroll og avstemming av po/fakturaer samt viderefakturering til kunder?

Anonymkode: 21a20...9ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men hvis jeg har bachelor men innen et annet fagområde? Over 15 års yrkeserfaring innen administrativt arbeid, men ikke regnskap/ økonomi annet enn oppretting, kontroll og avstemming av po/fakturaer samt viderefakturering til kunder?

Anonymkode: 21a20...9ce

hvis det i hovedsak er økonomioppgaver jeg trenger utført hadde du nok ikke fått jobb hos meg. Med mindre du utmerket deg på ett eller annet vis, og jeg kunne ha flyttet litt rundt på folk ellers i avdelingen..

Anonymkode: f8f57...bcf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Dette. Høres ut som løgn for min del. Jobber som financial controller og har 710 000,- 

 

Anonymkode: 7af70...0a2

Er nok forskjell på hvilken bransje man jobber i. Jeg jobber i en veldig mannsdominert bransje med generelt høye lønninger.

Anonymkode: fafee...eb7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nettopp!

Jeg leder en avdeling med flere som har den type stilling, og hvis jeg skulle rekruttert til en slik stilling i dag, så hadde jeg forventet lang erfaring eller en god grunnutdannelse (bachelor). I tillegg hadde jeg kanskje tilbudt 400 000. 450 000 til den perfekte kandidaten

Anonymkode: f8f57...bcf

Da høres det ikke ut som du vil få noen særlig gode kandidater som søkere med det lønnsnivået. Men det er kanskje nyutdannede du sikter til som tilbys en slik startlønn?

Anonymkode: fafee...eb7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Da høres det ikke ut som du vil få noen særlig gode kandidater som søkere med det lønnsnivået. Men det er kanskje nyutdannede du sikter til som tilbys en slik startlønn?

Anonymkode: fafee...eb7

Jeg har mange veldig gode ansatte med solid erfaring i stallen til den lønna! Nyutdannede ansetter jeg sjelden, men hvis tilfelle så sjelden mye over 400

Anonymkode: f8f57...bcf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er nok forskjell på hvilken bransje man jobber i. Jeg jobber i en veldig mannsdominert bransje med generelt høye lønninger.

Anonymkode: fafee...eb7

Hvis jeg var deg ville jeg def bedt om en annen tittel hvis du tjener 660 000! For den lønna henger ikke sammen med en medarbeider-tittel 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 timer siden, Puppen og lillemor skrev:

Hvis jeg var deg ville jeg def bedt om en annen tittel hvis du tjener 660 000! For den lønna henger ikke sammen med en medarbeider-tittel 

Ikke alle av oss er opptatt at tittel, men heller innholdet i jobben vår og lønna vi får utbetalt. Så lenge hun ikke har en leders arbeidsoppgaver, skal hun vel ikke ha noe annet enn en medarbeider-tittel..

Anonymkode: 219a9...580

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ikke alle av oss er opptatt at tittel, men heller innholdet i jobben vår og lønna vi får utbetalt. Så lenge hun ikke har en leders arbeidsoppgaver, skal hun vel ikke ha noe annet enn en medarbeider-tittel..

Anonymkode: 219a9...580

Hvis man er opptatt av CV og mulighetene for en annen jobb senere så burde hun tenke tittel!

Anonymkode: f8f57...bcf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle innspill.😊

Kan dere kanskje si litt om hva man konkret gjør i en slik stilling? Spesielt når det gjelder økonomidelen?

Anonymkode: 21a20...9ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvis man er opptatt av CV og mulighetene for en annen jobb senere så burde hun tenke tittel!

Anonymkode: f8f57...bcf

Men det hjelper ikke om man har en fin tittel og så viser arbeidsoppgavene at hun ikke har oppgaver som tilsvarer tittelen. Det hjelper jo ikke med en CV full av fancy titler hvis man ikke gjør eller kan disse oppgavene. Selv om hun har god lønn, så trenger ikke det å tilsi en lederstilling. Hun kan likevel gjøre en god jobb og fortjene lønna si, men det trenger ikke å henge sammen med tittel.

Årsaken til at jeg ikke er opptatt av tittel er at jeg har en fancy tittel, men du må nesten google den for å forstå hva den er. Heldigvis viser teksten i CVen kompetansen min!

Anonymkode: 219a9...580

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men det hjelper ikke om man har en fin tittel og så viser arbeidsoppgavene at hun ikke har oppgaver som tilsvarer tittelen. Det hjelper jo ikke med en CV full av fancy titler hvis man ikke gjør eller kan disse oppgavene. Selv om hun har god lønn, så trenger ikke det å tilsi en lederstilling. Hun kan likevel gjøre en god jobb og fortjene lønna si, men det trenger ikke å henge sammen med tittel.

Årsaken til at jeg ikke er opptatt av tittel er at jeg har en fancy tittel, men du må nesten google den for å forstå hva den er. Heldigvis viser teksten i CVen kompetansen min!

Anonymkode: 219a9...580

Det finnes jo en haug med titler mellom medarbeider og sjef/direktør/leder da.. 

Anonymkode: f8f57...bcf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvis man er opptatt av CV og mulighetene for en annen jobb senere så burde hun tenke tittel!

Anonymkode: f8f57...bcf

Jeg har kun «medarbeider» oppgaver nå. Tidligere hadde jeg lederoppgaver og tittel, da tjente jeg 1,1  mill i året (uten å jobbe noe overtid). Jeg ønsket ikke dette lenger da firmaet ble større og ga da beskjed om at jeg ønsket en friere stilling med mindre ansvar og ble da «medarbeider». Ikke alle har behov for å klatre i alle perioder av livet:) Ønsker jeg å gå tilbake til en mer krevende og prestisjetung jobb har jeg ingen problemer med å få det ut fra hva jeg kan vise til å ha gjort tidligere.

Anonymkode: fafee...eb7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.6.2018 den 18.43, Anonym bruker skrev:

Nettopp!

Jeg leder en avdeling med flere som har den type stilling, og hvis jeg skulle rekruttert til en slik stilling i dag, så hadde jeg forventet lang erfaring eller en god grunnutdannelse (bachelor). I tillegg hadde jeg kanskje tilbudt 400 000. 450 000 til den perfekte kandidaten

Anonymkode: f8f57...bcf

Da hadde du ikke fått mange som aksepterte tilbudet. Jeg har 505 000 i året og min kollega 540 000.

Anonymkode: fe508...337

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...