Anonym bruker Skrevet 15. juni 2018 #1 Skrevet 15. juni 2018 Vi flytter fra nord til sør så 3,5-åringen skal bytte barnehage. Trenger tips til hvordan gjøre overgangen mest mulig positiv. Vi har snakket mye med henne at hun skal bytte barnehage. I tillegg har vi spurt barnehagen om de kan ha en liten markering for henne når hun har sin siste dag i barnehagen. Anonymkode: ff38e...517
oslofrk Skrevet 15. juni 2018 #2 Skrevet 15. juni 2018 3,5åringer lever i nuet. Jeg tror det er lurt å snakke litt, men det blir teori og teori er vanskelig for små barn. Vent med resten til det faktisk skal skje. Jeg mener at det viktigste er at dere er rolige, trygge og viser henne at dette er bra når dere drar på besøk. Når dere har flyttet - dra bort til bhg etter stengetid og lek og kos dere der. La barnet bli litt kjent med uteområde. Avklar med de ansatte, de har erfaring med dette. Bruk god tid på tilvenning og vært forberedt på at det kan bli vanskelig også. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2018 #3 Skrevet 15. juni 2018 En 3,5 åring forstår. Få gjerne bilder av barnehagen og turområder de bruker på mail, og vis barnet, la henne gjerne ta bildene med i barnehagen og vis til de andre den nye barnehagen. Har de navn på barnehagen og avdelingen, så er det kanskje greit å snakke om dette også. Anonymkode: 8e305...0e5
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2018 #4 Skrevet 16. juni 2018 Vi snakket om det, så på bilder og lekte i den nye barnehagen i helgene. Jeg hadde angst i flere mnd i forveien , barnet fikk seg bestevenner fra dag en 😜 Anonymkode: 339b4...52b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå