Anonym bruker Skrevet 15. juni 2018 #1 Skrevet 15. juni 2018 Jeg har en gutt som er ganske opptatt av mote og stil. I det siste har han begynt å gå med neglelakk på fingerneglene. Det har jeg ingen mening om, det er helt ok for meg og syns gutter kan gå med neglelakk hvis de vil det, akkurat som jenter. Men så googlet jeg det likevel, for jeg lurte litt på om dette er begynt å bli mer vanlig. Og da kom jeg over en artikkel om en mann som hadde blitt slått ned på gaten fordi han hadde hatt neglelakk på seg. Det var vel noen homofibe bøller som hadde lagt merke til det på gaten. Så da ble jeg litt engstelig for om dette er noe som kan være farlig for ham, fordi han kan bli oppfattet som kjønnsoverskridende og provosere sånne primitive bøller som hater homofile og andre som ikke innordner seg etter alle samfunnets båser. Hadde dere tenkt sånn også eller er dette toppen av mamma-hysteri? Anonymkode: 2ff6e...4e8
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2018 #2 Skrevet 15. juni 2018 Toppen av mamma-hysteri. Han kan blir slått ned pga feil bukse, feil frisyre, feil sko, av de «rette». Anonymkode: 7946f...82a
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2018 #3 Skrevet 15. juni 2018 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Toppen av mamma-hysteri. Han kan blir slått ned pga feil bukse, feil frisyre, feil sko, av de «rette». Anonymkode: 7946f...82a Puh, takk, ja du har nok rett. Har herved skjerpet meg. Takk for svar. hi Anonymkode: 2ff6e...4e8
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2018 #4 Skrevet 15. juni 2018 Bøller kan man møte på overalt, det er mye tilfeldigheter som avgjør hvem som er på feil sted til feil tid. Noen ønsker å sloss, og da finner de noen de kan slå... Tror ikke du skal tenkte på dette, gutten din er den han er, og det er alle andres sønner også. Hvem som provoserer og hvem som blir provosert, og av hva, er umulig å forutse... Anonymkode: 3dd92...2ae
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2018 #5 Skrevet 15. juni 2018 Du kan bekymre deg så mye du vil. Jeg skjønner deg godt, jeg hadde nok også tenkt tanken. Men hva er alternativet? Si at han må gjerne den fordi noen andre kan syns det er provoserende? Man kan ikke si det, da lærer man dem at den de er ikke er bra nok fordi de ikke passer inn i en boks. Stress ned og la han gå sånn. Det er veeeeldig små sannsynligheter for at han noen gang kommer til å bli slått ned pga. dette. Anonymkode: 37f1b...736
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2018 #6 Skrevet 15. juni 2018 Bøller fins overalt dessverre. Vær stolt av sønnen din som tør være seg selv. Anonymkode: 34481...1da
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2018 #7 Skrevet 15. juni 2018 Vær stolt over at din sønn tørr å være "anderledes" og stå for sine egene meninger. Du har oppdratt ett barn med ryggrad. Men samtidig kan han møte på endel kjipe ting pga dette, men om det er pga negllakk eller pga at han har håret feil vei er en annen sak. Noen lager kvalme uansett og det bør du ta en prat med han om. Jeg syns ikke du bør si at han kan oppleve ulike ting bare pga at han bruker negllakk, men at noen her i verden lager kvalme med både ord og med vold, hvorfor og hva kan vi ikke vite på forhånd men slik er livet. Jeg tror det er viktig at alle barn får høre og vite dette, for det har lite å si om de skiller seg ut eller ikke for de som lager kvalme, lager kvalme for helt ulike grunner. Anonymkode: f7b58...ab3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå