Anonym bruker Skrevet 15. juni 2018 #1 Skrevet 15. juni 2018 For å sjekke føflekker man er litt bekymret for Hvor nøye sjekker de faktisk? Jeg gjorde dette og legen tok en kjapp titt på de, er dette godt nok? Anonymkode: e94c5...d2b
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2018 #2 Skrevet 15. juni 2018 Ja, de fleste er jo bare føflekker, og legen vet nok hva han skal se etter. Da svigerfar gikk med en som blødde og var svart og ekkel ringte legen etter en annen på legesenteret så de var to som hadde sett på den og var enige før de startet en sånn kreftpakke og ting skjedde veldig fort. Uka etter fikk han time på sykehuset, den ble fjernet med god margin, sendt inn og uka etter der igjen fikk han beskjed om at det var ondartet kreft. Skjedde ikke noe mer da, han var på en kontroll for å se at de hadde fjernet nok også skal han tilbake til kontroll om et halvt år for å se at den ikke kommer tilbake... Om du er engstelig kan du jo betale for å få de sjekket på apoteket, men når legen har tatt en titt og "avvist" dem som ufarlige regner jeg med de er det. Anonymkode: 95695...ab6
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2018 #3 Skrevet 15. juni 2018 Jeg gjorde det samme for mange år siden, gikk til legen, som begynte å snakke om skalpell og sprøyter. Jeg gikk derfra med gråten i halsen, hadde ikke forberedt meg på det. En stund etterpå motet jeg meg opp og gikk til legen igjen, en annen lege denne gangen. Legen tok en rask titt på den, og sendte meg hjem med beskjed om at det var ingenting farlig. Har nå levd i 15 år etterpå med føflekken som ikke forandrer seg. Anonymkode: d1ea6...af3
Mostly Harmless Skrevet 15. juni 2018 #4 Skrevet 15. juni 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Jeg gjorde det samme for mange år siden, gikk til legen, som begynte å snakke om skalpell og sprøyter. Jeg gikk derfra med gråten i halsen, hadde ikke forberedt meg på det. En stund etterpå motet jeg meg opp og gikk til legen igjen, en annen lege denne gangen. Legen tok en rask titt på den, og sendte meg hjem med beskjed om at det var ingenting farlig. Har nå levd i 15 år etterpå med føflekken som ikke forandrer seg. Anonymkode: d1ea6...af3 Er jo bare fornuftig å fjerne den dersom legen er usikker, da? Hva ønsket du han skulle gjort? Mulig de har bedre metoder for diagnostisering dag, men jeg har fått fjernet en tre-fire føflekker (med bedøvelse og skalpell) oppigjennom for sikkerhets skyld. Var ikke noe i veien med noen av dem, viste det seg, men det visste de ikke før de hadde dissekert dem.
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2018 #5 Skrevet 15. juni 2018 15 minutter siden, Mostly Harmless skrev: Er jo bare fornuftig å fjerne den dersom legen er usikker, da? Hva ønsket du han skulle gjort? Mulig de har bedre metoder for diagnostisering dag, men jeg har fått fjernet en tre-fire føflekker (med bedøvelse og skalpell) oppigjennom for sikkerhets skyld. Var ikke noe i veien med noen av dem, viste det seg, men det visste de ikke før de hadde dissekert dem. Jeg har også fått fjernet noen føflekke ropp gjennom årene. Alle har vært ok, men jeg har ikke angret. En jeg kjenner hørte på fastlegen som sa at føflekken han var bekymret for var ufarlig og at han ikke burde fjerne den pga at han ville få et synlig arr.Så viste det seg at det likevel var kreft i den, og han døde av det, bare 27 år gammel. Ikke for å skremme, for det er jo som oftest ufarlige føflekker man har, og det er stort sett lett for en lege å se om den er noe å bekymre seg over eller ikke. Anonymkode: ac6f8...1d8
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2018 #6 Skrevet 15. juni 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Jeg har også fått fjernet noen føflekke ropp gjennom årene. Alle har vært ok, men jeg har ikke angret. En jeg kjenner hørte på fastlegen som sa at føflekken han var bekymret for var ufarlig og at han ikke burde fjerne den pga at han ville få et synlig arr.Så viste det seg at det likevel var kreft i den, og han døde av det, bare 27 år gammel. Ikke for å skremme, for det er jo som oftest ufarlige føflekker man har, og det er stort sett lett for en lege å se om den er noe å bekymre seg over eller ikke. Anonymkode: ac6f8...1d8 Noe så fælt 😢 Anonymkode: e94c5...d2b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå