Anonym bruker Skrevet 15. juni 2018 #1 Skrevet 15. juni 2018 Hei! Nærmer seg tid for oppkjøring her (klasse B), så jeg lurte litt på hva slags beskjeder/instrukser dere fikk på oppkjøringa? Eksempler jeg har hørt er jo "følg skilter mot", finn en egnet plass å snu, finne et sted å parkere, lukeparkere, forbikjøring. Er det noen snille sjeler her inne som vil "ta meg med" igjennom din oppkjøring eller gi noen tips om hva dere måtte gjøre? Og hva slags sikkerhetsspørsmål fikk dere? Anonymkode: df20f...ba5
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2018 #2 Skrevet 15. juni 2018 Starter med spørsmål. Du skal svare på to-tre. Typ hvor er varseltrekanten, hvor fyller du på kjøleveske, hva er tillat totalvekt på henger (står i vognkort, fikk lov å se). Så fikk jeg beskjed om å kjøre mot et vist sted, underveis fikk jeg beskjeder; ved neste kryss, ta til høyre, andre avkjøring i neste rundkjøring, følg skiltene til «plass», kjør inn på parkeringsplass og parker med å rygge inn, osv. Enkelt og greit. Stresset mye på forhånd, men det var overhode ikke så ille som jeg så for meg. Anonymkode: 488b1...116
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2018 #3 Skrevet 15. juni 2018 Det er ikke så ille når du først er i gang, det er å gå og grue seg tiden før som er verst😉 Først fikk jeg noen tekniske spørsmål. Så er det ut og kjøre. Jeg fikk hele tiden beskjed om å kjøre mot den og den plassen, altså kjøre etter skilt. Midt i oppkjøring fikk jeg også beskjed om å kjøre inn på parkeringsplassen til et kjøpesenter og finne en egnet plass å parkere. Om Jeg kjørte eller rygget inn for å parkere, spilte ingen rolle. Så var det å kjøre mot den og den plassen igjen, og til slutt kjøre tilbake til trafikkstasjonen. Der skulle bilen rygges inn når jeg parkerte. Mitt beste tips er å være veldig nøye med fotgjengerfelt. Pass også på å komme deg fort opp i fart når du kjører ut av kryss o.l. Lykke til😊 Anonymkode: 7fed7...398
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2018 #4 Skrevet 15. juni 2018 Veldig greit å ha en kjøretime først om det er mulig, da får du en runde i bilen først og kan roe ned nervene før dere kjører til biltilsynet og plukker opp sensoren. Jeg fikk en kommentar på speilbruk og det å se i dæsjbordet, skulle brukt øynene litt bedre fra speil til speil hele tiden, og sett i dæsjbordet i tilfelle røde lamper o.l. Ellers hadde han ingenting å kommentere og jeg fikk lappen på første forsøk Anonymkode: 1a111...af0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå