Gå til innhold

Oppkjøring!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Nærmer seg tid for oppkjøring her (klasse B), så jeg lurte litt på hva slags beskjeder/instrukser dere fikk på oppkjøringa?

Eksempler jeg har hørt er jo "følg skilter mot", finn en egnet plass å snu, finne et sted å parkere, lukeparkere, forbikjøring. 

Er det noen snille sjeler her inne som vil "ta meg med" igjennom din oppkjøring eller gi noen tips om hva dere måtte gjøre?

Og hva slags sikkerhetsspørsmål fikk dere?

Anonymkode: df20f...ba5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Starter med spørsmål. Du skal svare på to-tre. Typ hvor er varseltrekanten, hvor fyller du på kjøleveske, hva er tillat totalvekt på henger (står i vognkort, fikk lov å se). 

Så fikk jeg beskjed om å kjøre mot et vist sted, underveis fikk jeg beskjeder; ved neste kryss, ta til høyre, andre avkjøring i neste rundkjøring, følg skiltene til «plass», kjør inn på parkeringsplass og parker med å rygge inn, osv. 

Enkelt og greit. Stresset mye på forhånd, men det var overhode ikke så ille som jeg så for meg.

Anonymkode: 488b1...116

Skrevet

Det er ikke så ille når du først er i gang, det er å gå og grue seg tiden før som er verst😉

Først fikk jeg noen tekniske spørsmål. Så er det ut og kjøre. Jeg fikk hele tiden beskjed om å kjøre mot den og den plassen, altså kjøre etter skilt. Midt i oppkjøring fikk jeg også beskjed om å kjøre inn på parkeringsplassen til et kjøpesenter og finne en egnet plass å parkere. Om Jeg kjørte eller rygget inn for å parkere, spilte ingen rolle. Så var det å kjøre mot den og den plassen igjen, og til slutt kjøre tilbake til trafikkstasjonen. Der skulle bilen rygges inn når jeg parkerte. 

Mitt beste tips er å være veldig nøye med fotgjengerfelt. Pass også på å komme deg fort opp i fart når du kjører ut av kryss o.l.

Lykke til😊

Anonymkode: 7fed7...398

Skrevet

Veldig greit å ha en kjøretime først om det er mulig, da får du en runde i bilen først og kan roe ned nervene før dere kjører til biltilsynet og plukker opp sensoren.

Jeg fikk en kommentar på speilbruk og det å se i dæsjbordet, skulle brukt øynene litt bedre fra speil til speil hele tiden, og sett i dæsjbordet i tilfelle røde lamper o.l. 

Ellers hadde han ingenting å kommentere og jeg fikk lappen på første forsøk :)

Anonymkode: 1a111...af0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...