Gå til innhold

Enkel og god mat til to?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Får en middagsgjest i kveld. Trenger tips til enkel, god mat som imponerer 🙂

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Biff med blomkålpuré og asparges 😋😋

Anonymkode: 1a17a...565

Skrevet

Reker i creme fraiche.

1 boks avrente reker, 1 beger creme fraiche, 1 fedd hvitløk, 1 potte oppklipt dill blandes sammen, helles i ildfaste porsjonsformer eller ildfast fat, ost på toppen, 200 grader i 20 minutter. Stek med halvstekte baguetter de siste ti minuttene. Avsindig godt og usedvanlig enkelt.

Skrevet
1 time siden, sug lut skrev:

Reker i creme fraiche.

1 boks avrente reker, 1 beger creme fraiche, 1 fedd hvitløk, 1 potte oppklipt dill blandes sammen, helles i ildfaste porsjonsformer eller ildfast fat, ost på toppen, 200 grader i 20 minutter. Stek med halvstekte baguetter de siste ti minuttene. Avsindig godt og usedvanlig enkelt.

Shit, nå fikk jeg megaflashback til hvitløksgratinerte reker på Opera i Bergen! Dette må prøves.

Skrevet
2 timer siden, uhhuhher skrev:

Shit, nå fikk jeg megaflashback til hvitløksgratinerte reker på Opera i Bergen! Dette må prøves.

Ufattelig godt og null innsats. Dyppe baguett i sausen....aaah!

Skrevet
4 timer siden, sug lut skrev:

Reker i creme fraiche.

For meg er dette virkelig en marerittrett. Reker på boks (!) varmet alt for lenge så se blir tørre og seige i creme fraiche med lite smakstilsetning og med ost på toppen! Eneste oppturen her er baguette. 😬

Men jeg sitter jo ikke på fasiten av hva som er «godt» her i verden, så kos dere forfall del. 

Anonymkode: 632fa...619

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

For meg er dette virkelig en marerittrett. Reker på boks (!) varmet alt for lenge så se blir tørre og seige i creme fraiche med lite smakstilsetning og med ost på toppen! Eneste oppturen her er baguette. 😬

Men jeg sitter jo ikke på fasiten av hva som er «godt» her i verden, så kos dere forfall del. 

Du er neppe hi sin date og heller ikke min gjest så det er null stress hva du liker.

Skrevet

god biff og bakte poteter med ovnbakte grønnsaker

Anonymkode: 13e29...608

Skrevet

Hvit bacalao skal mannen og jeg ha på kjæresteaften i kveld :) enkelt og supergodt!

Anonymkode: a6a9e...e42

Skrevet
33 minutter siden, sug lut skrev:

Du er neppe hi sin date og heller ikke min gjest så det er null stress hva du liker.

Jøss.. ble du fornærmet nå? 

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Jøss.. ble du fornærmet nå? 

Eh... nei? Er jo nettopp det jeg sier - det gjør ingenting om du brekker deg siden du ikke trenger å smake.

Skrevet

Reker i lake og baguette 😂

Anonymkode: f5cbc...2a1

Skrevet

Tusen takk for tips alle sammen 😃 

Skrevet

Blåskjell dampet i fløte og hvitvin, servert med pommes frites. Eller bare ferske reker, aioli og brød. Spekeskinke og mozzarellasalat er også godt. Eller wok med scampi og nudler.

Skrevet
57 minutter siden, HeiteH skrev:

Blåskjell dampet i fløte og hvitvin, servert med pommes frites. Eller bare ferske reker, aioli og brød. Spekeskinke og mozzarellasalat er også godt. Eller wok med scampi og nudler.

Hvordan får du scampi til å bli gode, og ikke seige, hvordan tilbereder du de? Bruker du frosne eller ferske? Jeg synes scampi er så vanskelig å få bra :(

Jeg ville lagd nachos hi, enkelt og veldig godt, men kanskje ikke så veldig imponerende da :) Men man kan jo gjøre litt ut av det, bruke biffkjøtt, pulled pork eller kylling i stedet for kjøttdeig. Ha i løk og chili og ha hjemmelaget salsa, guacamole og rømme til.

Anonymkode: 3f4dc...e13

Skrevet
På 15.6.2018 den 18.11, #Ariadne# skrev:

Tusen takk for tips alle sammen 😃 

Hva lagde du hi?

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvordan får du scampi til å bli gode, og ikke seige, hvordan tilbereder du de? Bruker du frosne eller ferske? Jeg synes scampi er så vanskelig å få bra :(

Jeg ville lagd nachos hi, enkelt og veldig godt, men kanskje ikke så veldig imponerende da :) Men man kan jo gjøre litt ut av det, bruke biffkjøtt, pulled pork eller kylling i stedet for kjøttdeig. Ha i løk og chili og ha hjemmelaget salsa, guacamole og rømme til.

Bruker frosne ukokte. Marinerer i hvitløk, chili, ingefær og olivenolje. Tømmer av væske og steker raskt til de går fra grå til rosa. 

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hva lagde du hi?

Lagde peanøttsuppe med kylling og rundstykker. Veldig god! Slo an. 

Skrevet
3 minutter siden, #Ariadne# skrev:

Lagde peanøttsuppe med kylling og rundstykker. Veldig god! Slo an. 

Peanøttsuppe? Det har jeg aldri hørt om :) Lyst til å dele oppskrift?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...