Gå til innhold

Bruker dere opp feriepengene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har fått mye penger inn denne måneden. Skufler det meste inn på regningskonto og bruker nok den del også, men skulle ønske vi sparte mer.. Sitter pengene løsere nå framover hos dere eller lever dere som vanlig..? 

Anonymkode: 37b00...607

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, betaler på lån.

Anonymkode: a4c3a...701

Skrevet

Nei, vi følger budskjettet året igjennom -dvs feriebudsjettet og ferien ble jo planlagt året i forveien, og selv om vi fikk tilsammen 100 000 istedenfor 70 000 som vi trodde (og dermed budsjetterte 50 000) så bruker vi ikke mer. Det går rett til sparing og lån. -Det er jo nettopp den tankegangen som gjør at vi har god råd. Hvis «pengene sitter løst» hver gang vi får inn noe ekstra så får man aldri lagt av noe da.

Anonymkode: dd8e0...881

Skrevet

Nei, bruker ikke mer i det daglige, men kjenner at det er godt nå 3 dager etter lønn at det fortsatt ser ut som jeg nettop har fått lønn. Pleier vanligvis å ha 2-3 tsen igjen nå før mannen får lønn. Det går litt mer når vi skal på ferie, men jeg har satt bort endel til sparing, og regner med å kunne spare enda litt til av dem.

Anonymkode: fa19d...83d

Skrevet

Går til lån/sparing 🙂 

her bruker vi skattpengene vi får igjen på ferietur. 

Lever ellers som normalt👍🏽

Anonymkode: 0e284...42c

Skrevet

Vi er på hytta hver sommer, men siden det ikke trengs og fikses noe i år så blir det spart mye😊

Anonymkode: 19663...c4a

Skrevet

Her brukes feriepengene til ferie og er det noe igjen når ferien er over, går det til sparing eller nedbetaling av lån. I år blir det nok sparing fordi bufferen gikk til %#&/(%" her på vårparten da det så ut som om inventar i huset hadde blitt enige om å ruinere oss...

Skrevet

Eneste jeg har brukt ekstra er 9000 kr, betalte akkurat depositum på årets sommerferie 😁.

Betalte regninger som vanlig og satt resten inn på sparekontoen😊

Skrevet

Ja. Her brukes det gjerne mer penger på klær, gubben bulket bilen igjen, tannlege OL. Så ja, pengene flyr.

Anonymkode: be072...d97

Skrevet

Vanligvis går det til vanlige utgifter, samt noe til ferie. Resten til sparing. Det samme gjøres i år, men noe mindre til sparing da jeg, for første gang etter at jeg fikk barn, skal på jentetur til storby. Har fått 20 000 mer enn jeg pleier å ha utbetalt. Skal på to storbyturer og har satt av 6000 til shopping, mat og spa i hver by. Kommer jo ikke til å bruke alt, men greit å vite at man har muligheten. Får 12 000 igjen på skatten til høsten som da settes til sparing.

Anonymkode: c2363...2e5

Skrevet

Ja, vi bruker dem. Ekstra nedbetaling på lån og pusser opp

Anonymkode: e1140...842

Skrevet

Feriepengene går jo til å dekke faste utgifter den mnd jeg har ferie? Bruker de ikke til noe annet

Anonymkode: d1054...b72

Skrevet

halvparten til regninger og halvparten til ferie. fikk 150.000 til sammen + skatten

Anonymkode: b16a4...d3a

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Feriepengene går jo til å dekke faste utgifter den mnd jeg har ferie? Bruker de ikke til noe annet

Anonymkode: d1054...b72

Men man får jo gjerne mye mer ettersom feriepengene er skattefrie. Mannen min og jeg får tilsammen 60 000 mer enn vanlig i juni, og vanlig månedslønn resten av året. 

Anonymkode: 775cb...ef9

Skrevet

Som ufør så blir man ikke akkurat rik, ferie er helt uaktuelt til evig tid. De to tusen kronene man får ekstra i juni, de går inn i det evinnelige dragsuget. 

Anonymkode: 24548...145

Skrevet (endret)

Fikk 90000 kr som jeg ikke aner hva jeg skal bruke på.

Noen forslag?

Endret av accobra1
for liten skrift
Skrevet
8 minutter siden, accobra1 skrev:

Fikk 90000 kr som jeg ikke aner hva jeg skal bruke på.

Noen forslag?

Bruk de til det du vil, du finner garantert på noe 😊

Anonymkode: 24548...145

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...