Gå til innhold

Mannfolk!!!! Må bare tømme meg..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Missforstår alt jeg sier.. blir aldri klok på menn! Tør ikke si nei til gratisarbeid i en alder av snart 30. Resultatet er at vi aldri blir ferdig med vår oppussing.. har tatt mange år.. begynner å miste tolmodigheten.. han drar til mamman sin.. mammadalt.. bli dulla med er fint. Ender med at han skriker til meg for at jeg maser. Bestiller snart seriøst håndtverker som jeg betaler for.. selv om jeg er gift med en....

Anonymkode: e0a61...ec4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spør ham hvorfor det er viktigere for ham å hjelpe andre enn at dere har det bra?

Han trenger tydeligvis å lære seg å sette grenser for seg selv, for det har han tydeligvis ikke lært. I tillegg har han nok en personlighet som gjør at det er naturlig å hjelpe andre. Det kan være en kombinasjon som gjør at man utvisker seg selv. Jeg foreslår at dere går til parterapi på familievernkontoret - som forebygging mot større problemer i forholdet. Dere sliter allerede med ganske mye - dere kommuniserer ikke godt nok, dere har forventninger til hverandre, dere føler dere ikke forstått og sett av den andre, det er mye frustrasjon hos begge. I parterapi er det også lettere for at han skal kunne se at han må lære seg å sette grenser for seg selv, at det er ok å si nei til å jobbe gratis for andre, eller å si at han da må gjøre det på et tidspunkt som passer familien, at dere må få ferdig xx og yy først. Og blir han bedre på å sette grenser for seg selv, så tror jeg du også vil sette bedre pris på at den hjelpsomme siden hos ham, for jeg vil tro det var en del av det du falt for hos ham - men da må dere selvfølgelig finne balansen i det.

Parterapi :)

Anonymkode: 97460...7c1

Skrevet

Hvorfor gjør du bare ikke det!? Hvis han ikke gidder? Bestill håndtvekere og bli ferdig med det!  Jeg gjør alt selv hjemme; maler, rydder garasjen, vasker bilen, klipper gress, pusser opp osv osv. Mannen min sitt bidrag med husarbeid er å vaske klær. Og av og til rydder han på kjøkkenet. 

Anonymkode: 5699c...da1

Skrevet

Dette har jo ikke noe med mannfolk generelt å gjøre. Dette er jo et problem du og din mann har.

Anonymkode: a0273...8a8

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor gjør du bare ikke det!? Hvis han ikke gidder? Bestill håndtvekere og bli ferdig med det!  Jeg gjør alt selv hjemme; maler, rydder garasjen, vasker bilen, klipper gress, pusser opp osv osv. Mannen min sitt bidrag med husarbeid er å vaske klær. Og av og til rydder han på kjøkkenet. 

Når du likevel gjør alt annet, hvorfor vasker du ikke klær og rydder kjøkken også, så slipper mannen din?

Anonymkode: 8656f...eea

Skrevet
11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Når du likevel gjør alt annet, hvorfor vasker du ikke klær og rydder kjøkken også, så slipper mannen din?

Anonymkode: 8656f...eea

He he! Ja, nei.. jeg gjør jo det også! Han stablet søppel utover benken og jeg må sortere det rett. Jeg vasker klær, men han tar «skippertak» og vasker 3-4 maskiner på en gang. Det er jeg som må brette og legge på plass.. 

Skrevet

Kvinnfolk, ass. De forstår ikke at tingene skal bli liggende der de brukes, ikke gjemmes bort et sted der de aldri brukes.

Anonymkode: 4f5d6...843

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...