Anonym bruker Skrevet 14. juni 2018 #1 Skrevet 14. juni 2018 Har brukt hormonspiral som prevensjonsmiddel i 7 år, og 2 ganger har jeg opplevd å få svak positiv graviditetstest. Noen dager senere tar jeg en ny test, som da er blendahvit. Hvorfor er det sånn? Kjemisk graviditet? Er det noe som heter det? Feil på testen? Anonymkode: bccf6...3a6
unforgettable Skrevet 14. juni 2018 #2 Skrevet 14. juni 2018 Kan ikke svare deg på spørsmålet men har ikke hormonspiral varighet på 5 år? Sikker på at du ikke er gravid? Må jo være en grunn til at du føler du kan være der hvis du tar en test? 😊
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2018 #3 Skrevet 14. juni 2018 14 minutter siden, unforgettable skrev: Kan ikke svare deg på spørsmålet men har ikke hormonspiral varighet på 5 år? Sikker på at du ikke er gravid? Må jo være en grunn til at du føler du kan være der hvis du tar en test? 😊 Jeg har selvfølgelig skiftet spiralen ut med en ny etter 5 år 😉 Men, eg har brukt spiral som prevensjonsmiddel de siste 7 årene. Jeg har testet innimellom bare for å være på sikre siden. To ganger har det da gitt en svak positiv, som er blitt negativ etter noen dager. Anonymkode: bccf6...3a6
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2018 #4 Skrevet 14. juni 2018 Det er ikke hormonspiralen som gjør jobben sin da? At et egg er blitt befruktet, men at hormonspiralen gjør livmoren så ugjestmild at egget ikke får festet seg. Men at det likevel er nok til å gi utslag på test. Bare et forslag, har egentlig ikke peiling. Anonymkode: 81c4f...e2d
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2018 #5 Skrevet 15. juni 2018 Noen av oss har litt hcg i systemet noen ganger i syklusen. Finnes blant annet ufarlige cyster som kan produsere det. Hormonspiral skal vel gjøre at det ikke skjer eggløsning, så det bør ikke være kjemiske da.. Anonymkode: 0dfe4...584
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2018 #6 Skrevet 15. juni 2018 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Noen av oss har litt hcg i systemet noen ganger i syklusen. Finnes blant annet ufarlige cyster som kan produsere det. Hormonspiral skal vel gjøre at det ikke skjer eggløsning, så det bør ikke være kjemiske da.. Anonymkode: 0dfe4...584 Det høres faktisk logisk ut. Jeg har pcos og mye cyster 😊 Takk! Anonymkode: bccf6...3a6
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2018 #7 Skrevet 15. juni 2018 Hvilken type test har du brukt? Har opplevd flere ganger svak positiv på disse billige strimmel testene. Uansett i syklus og både på og prevensjon. Anonymkode: 5bbce...d53
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2018 #8 Skrevet 15. juni 2018 15 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvilken type test har du brukt? Har opplevd flere ganger svak positiv på disse billige strimmel testene. Uansett i syklus og både på og prevensjon. Anonymkode: 5bbce...d53 RFSU testene 😊 Anonymkode: bccf6...3a6
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2018 #9 Skrevet 15. juni 2018 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Noen av oss har litt hcg i systemet noen ganger i syklusen. Finnes blant annet ufarlige cyster som kan produsere det. Hormonspiral skal vel gjøre at det ikke skjer eggløsning, så det bør ikke være kjemiske da.. Anonymkode: 0dfe4...584 Det er ikke alle som mister eggløsningen helt med hormonspiral, de som har små blødninger har gjerne eggløsning også, da er det bare virkningen i livmoren som gjør det vanskelig å bli gravid... https://nhi.no/familie/seksualitet-og-prevensjon/hormonspiral/ Anonymkode: d05db...380
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå