Gå til innhold

Er dette greit? Bursdagsinvitasjon

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gjelder 10-årsdag. Sønnen min må invitere alle guttene i klassen, men får i tillegg invitere de han er venner med i de to andre klassene på skolen. Dermed er akkurat halvparten på hele trinnet invitert. Av guttene i klassen er han bare sammen med to på privaten, de fleste vennene går i andre klasser. Dermed vanskelig å begrense der.

Anonymkode: 43804...ab4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

QLurer du på om det er greit å invitere så mange? Eller lurer du på om det er greit å invitere noen fra de andre klassene? Eller om det er greit at han omgås med 2 av guttene i klassen men ikke fler?  Får ikke helt tak i hva du lurer på er greit eller ikke her.

Anonymkode: 9175f...788

Skrevet

At halve trinnet er invitert.

Skrevet

Jeg synes ikke det er helt greit. Kul fest som halvparten får komme på og halvparten ikke... nei. 

Anonymkode: 9e5a1...95e

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Jeg synes ikke det er helt greit. Kul fest som halvparten får komme på og halvparten ikke... nei. 

Anonymkode: 9e5a1...95e

Hvordan ville du løst det da? Alle vennene hans, med unntak av to, går i andre klasser. Mange på trinnet kjenner han ikke i det hele tatt, så blir jo veldig rart å invitere dem i bursdag. Vi ville heller ikke hatt råd til å arrangere den bursdagen han ønsker seg, siden vi skal betale 200 kr. per barn i bowlinghallen. Hjemme kunne vi ikke hatt hele trinnet uansett.

Hi

Skrevet

Jeg synes det er litt for lite informasjon til å si om det er greit. Jeg forstår det sånn at det er tre klasser på trinnet, og at alle guttene i hans egen klasse skal inviteres, samt noen fra hver av de andre to klassene. Når du sier at halvparten av trinnet er invitert, mener du da halvparten av alle, eller halvparten av guttene?  Hvor mange inviteres fra hver av de andre klassene, og hvor mange er igjen i de to klassene? 

Anonymkode: 0a487...3c9

Skrevet

Det er 30 gutter på trinnet. 8 i hans klasse. Han inviterer alle i sin egen klasse og 7 fra de to andre klassen (4 fra den ene og 3 fra den andre). 

Skrevet

hvorfor ikke bare invitere de 7 han leker med fra trinnet?

Anonymkode: e34e8...3ff

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er 30 gutter på trinnet. 8 i hans klasse. Han inviterer alle i sin egen klasse og 7 fra de to andre klassen (4 fra den ene og 3 fra den andre). 

Forutsatt at det er minst 8 gutter i klassen han inviterer 4 fra, og minst 6 gutter i den klassen han inviterer tre fra tenker jeg at det må være greit. 

Anonymkode: 0a487...3c9

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

hvorfor ikke bare invitere de 7 han leker med fra trinnet?

Anonymkode: e34e8...3ff

Fordi han ønsker invitere alle vennene sine. Hvordan skille mellom dem han omgås jevnlig?

Skrevet

Hvorfor MÅ han invitere alle i klassen? Han leker med 2 på privaten, betyr det at han leker med/er med alle de andre i skoletiden? Hvis det er 10 gutter i klassen, og han er med 2 av dem mye, og kanskje 2-3 av dem i skoletiden, så ville jeg valgt å invitere de 4-5 fra klassen og de han omgås fra de andre klassene.

Ikke gjør det så vanskelig, man trenger ikke invitere alle, men det er ikke lov å utelate kun et par.

Anonymkode: 9364e...726

Skrevet
11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor MÅ han invitere alle i klassen? Han leker med 2 på privaten, betyr det at han leker med/er med alle de andre i skoletiden? Hvis det er 10 gutter i klassen, og han er med 2 av dem mye, og kanskje 2-3 av dem i skoletiden, så ville jeg valgt å invitere de 4-5 fra klassen og de han omgås fra de andre klassene.

Ikke gjør det så vanskelig, man trenger ikke invitere alle, men det er ikke lov å utelate kun et par.

Anonymkode: 9364e...726

Jeg mener man inviterer alle av samme kjønn i klassen for å skape samhold, men jeg kan ikke invitere hele trinnet. Syns samtidig det blir urimelig å ikke la han invitere de han faktisk er gode venner med. Derfor såpass mange utenom klassen.

Skrevet

Har alle mista evnen til å ta en avgjørelse sjøl og stå for den? 

Skrevet
5 minutter siden, sug lut skrev:

Har alle mista evnen til å ta en avgjørelse sjøl og stå for den? 

Neida. Her er invitasjonene sendt ut, men ut fra forrige tråd ble jeg nysgjerrig på om folk mener at dette heller ikke er innenfor.

Hi

Skrevet

Ville faktisk bare invitert de 2 han leker med i klassen og de 7 fra de to andre. Når det er 6 som ikke blir invitert er det helt greit. Hadde det vært 6 som ble invitert og 2 som ble igjen hadde det vært noe annet.

Skrevet
1 minutt siden, Toneelise skrev:

Ville faktisk bare invitert de 2 han leker med i klassen og de 7 fra de to andre. Når det er 6 som ikke blir invitert er det helt greit. Hadde det vært 6 som ble invitert og 2 som ble igjen hadde det vært noe annet.

Han er blitt invitert til alle guttene i klassen, så er ikke aktuelt å ikke invitere tilbake.

Feiringen var på tirsdag. Ikke hørt om noen misfornøyde enda i alle fall..

hi

Skrevet

Hvis han har blitt invitert fra de andre er det selvfølgelig viktig å invitere tilbake. Det blir noe helt annet.

Skrevet

Han trenger jo ikke invitere noen i klassen , viss han ikke er med de, kan invitere de andre vennene privat . Vet noen som gjør det slik når deres 10-11 åringer feirer da de er blitt større. MEN du kan ikke forvente at de andre da vil invitere din sønn...... Pleier å si, viss du vil at din sønn og skal bli invitert, er det greit å holde seg til klassen for seg og eventuelt et lite selskap med de ande....

Anonymkode: 1f4d8...770

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...