Anonym bruker Skrevet 14. juni 2018 #1 Skrevet 14. juni 2018 Datteren min skal begynne på videregående skole til høsten og ønsker seg Mac til skolearbeidet. Er det noen her som har erfaring med den til skolebruk? Anonymkode: 744f7...762
sug lut Skrevet 14. juni 2018 #2 Skrevet 14. juni 2018 Jeg ville undersøkt med skolen, for jeg har opplevd at det har vært dårligere support for Mac enn for PC på skolens it-kontor. Samt at enkelte programmer ikke har fungert på Mac. Skal hun gå medialinje var det imidlertid Mac over hele fjøla sist jeg hadde barn i vgs.
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2018 #3 Skrevet 14. juni 2018 Enig med forrige taler, du må sjekke med skolen, evt vente til hun begynner. Linjen sønnen min går på er det ingen som har annen pc enn den de får på skolen til skolearbeidet, de legger heller pengene i stasjonære pc'er hjemme. Uansett er det ingen som kan mac av lærerne, de har et supportsystem som er lagt opp i forhold til vanlige pc'er og programmene de bruker er laget for vanlige pc'er. Men mye mulig det er annerledes på andre linjer og andre skoler. Anonymkode: 71932...1f5
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2018 #4 Skrevet 14. juni 2018 Once you go Mac you never go back Anonymkode: fc505...c66
Jon Birger Skrevet 14. juni 2018 #5 Skrevet 14. juni 2018 Mac er det eneste riktige! Virus er fortsatt sjeldnere på en mac enn pc. De fleste IT systemer har gode rutiner for mac. og norsk skole bruker vel office pakken? Den fungerer likegodt på mac
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2018 #6 Skrevet 14. juni 2018 Det spørs hva skolen sier. Ring og sjekk. På vår skole kan de ikke ha Mac på yrkesfag, ellers ser jeg at det stort sett er det som brukes på stud spes. Anonymkode: 21c69...15d
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2018 #7 Skrevet 14. juni 2018 Dere vet at alle får PC når de begynner? Anonymkode: 71932...1f5
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2018 #8 Skrevet 14. juni 2018 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Dere vet at alle får PC når de begynner? Anonymkode: 71932...1f5 Det vet ikke jeg. Jeg jobber ved en vgs og ingen får pc hos oss. De får eg godt tilbud gjennom fylkeskommunen på både Mac og pc, men må betale en god sum likevel. Du vet at folk bor i forskjellige fylker? Anonymkode: 21c69...15d
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2018 #9 Skrevet 14. juni 2018 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det vet ikke jeg. Jeg jobber ved en vgs og ingen får pc hos oss. De får eg godt tilbud gjennom fylkeskommunen på både Mac og pc, men må betale en god sum likevel. Du vet at folk bor i forskjellige fylker? Anonymkode: 21c69...15d Men det de må betale er fortelt over antall år de går på skolen og de får et utstyrsstipend som dekker det beløpet akkurat om de velger pc'en som er rimeligst i tilbudet. Velger de en dyrere pc eller mac må de betale mellomlegget selv da, men min sønn valgte den som koster akkurat det samme som han får i utstyrsstipend... Anonymkode: 71932...1f5
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2018 #10 Skrevet 15. juni 2018 Takk for svar. Hun har søkt på stud spes og på skolen ser jeg de får en avtale gjennom fylkeskommunen så hvis hun kan bruke Mac kommer hun nok til og velge det siden hun tar mye notater på iPaden. Anonymkode: 744f7...762
Yellow Brick Road Skrevet 15. juni 2018 #11 Skrevet 15. juni 2018 19 timer siden, Anonym bruker skrev: Men det de må betale er fortelt over antall år de går på skolen og de får et utstyrsstipend som dekker det beløpet akkurat om de velger pc'en som er rimeligst i tilbudet. Velger de en dyrere pc eller mac må de betale mellomlegget selv da, men min sønn valgte den som koster akkurat det samme som han får i utstyrsstipend... Anonymkode: 71932...1f5 Ja, men de "får" likevel ikke pc på skolen, de får støtte til å kjøpe og må fremdeles ta valget mellom billig og dyr, pc og mac. Det er det forskjell på. HI, jeg sier som andre her, vent til skolen begynner og dere får informasjon derfra. Da får dere også høre hva skolen anbefaler sånn at dere kan vurdere ut fra det.
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2018 #12 Skrevet 15. juni 2018 6 timer siden, Anonym bruker skrev: Takk for svar. Hun har søkt på stud spes og på skolen ser jeg de får en avtale gjennom fylkeskommunen så hvis hun kan bruke Mac kommer hun nok til og velge det siden hun tar mye notater på iPaden. Anonymkode: 744f7...762 Lær henne å notere for hånd. Velg skole-pc. Vent med overpriset mac til hun blir student. Anonymkode: 19628...82d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå