Gå til innhold

Uføre svar

Anbefalte innlegg

Skrevet

Til de som har vært gjennom det selv; 

Tar uføre søknad virkelig så lang tid å behandle? Leste at det var i gjennomsnitt 9 søknader pr behandler i min fylke. Menes det 9 sønader i mnd? 

Får jeg beskjed på nav når de begynner på min søknad? Det står bare «til behandling». 

Noen som har fått svar raskere?

Anonymkode: 1a46c...cbe

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tar rundt 2-3 mnd her. Gitt at det er bestemt at du får uføre da. 

Anonymkode: f7f62...246

Skrevet

Jeg søkte i mai, og har fått beskjed om at det er 8 mnd. behandlingstid.

Anonymkode: a4a7e...d2d

Skrevet

Da jeg søkte fikk jeg beskjed om at det var inntil 8 mnd behandlingstid, men jeg søkte på en mandag og fikk uføretrygd innvilget på fredag. Altså tok det 5 dager...

Fikk trygd fra måneden etter så det ble et meldekort for aap å sende inn før alt var i ordet.

Ikke var jeg noen opplagt sak heller, jeg skjønner jo at de som har fått en dødsdom får det innvilget med en gang for å slippe tenke på økonomi siste tiden de har igjen, men jeg er ikke dødssyk og jeg hadde hatt aap i flere år...

Anonymkode: ec89d...551

Skrevet
11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Tar rundt 2-3 mnd her. Gitt at det er bestemt at du får uføre da. 

Anonymkode: f7f62...246

Tar eller «tok» det 2-3 mnd. Skjønte ikke helt om du har fått det invilget etter 2-3 mnd eller du er en saksbehandler på NAV. 

Skrevet
32 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Da jeg søkte fikk jeg beskjed om at det var inntil 8 mnd behandlingstid, men jeg søkte på en mandag og fikk uføretrygd innvilget på fredag. Altså tok det 5 dager...

Fikk trygd fra måneden etter så det ble et meldekort for aap å sende inn før alt var i ordet.

Ikke var jeg noen opplagt sak heller, jeg skjønner jo at de som har fått en dødsdom får det innvilget med en gang for å slippe tenke på økonomi siste tiden de har igjen, men jeg er ikke dødssyk og jeg hadde hatt aap i flere år...

Er det lov å spørre om du får det samme beløpet som AAP eller er det mye mindre? 

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg søkte i mai, og har fått beskjed om at det er 8 mnd. behandlingstid.

Anonymkode: a4a7e...d2d

Jeg har også fått den beskjeden. Men håper at det går litt fortere. Denne ventetiden er ikke så grei for en som har hodet full av bekymringer.

Skrevet
13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er det lov å spørre om du får det samme beløpet som AAP eller er det mye mindre? 

Jeg fikk ganske mye mer i uføretrygd.

Det er vel helt spesielt om du får mindre? De bruker jo samme utregningsprinsippet, men når du blir endelig ufør justeres tapt inntekt til dagens nivå og full tid. I tillegg er barnetillegget (som er behovsprøvd) ganske mye høyere.

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg fikk ganske mye mer i uføretrygd.

Det er vel helt spesielt om du får mindre? De bruker jo samme utregningsprinsippet, men når du blir endelig ufør justeres tapt inntekt til dagens nivå og full tid. I tillegg er barnetillegget (som er behovsprøvd) ganske mye høyere.

Fikk du etterbetalt da, de mnd du ventet på ufør? Altså mellomlegget?

Skrevet
53 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Fikk du etterbetalt da, de mnd du ventet på ufør? Altså mellomlegget?

Nei, jeg hadde aap i mellomtiden. Da jeg fikk innvilget ufør var det fra måneden etter, og jeg hadde aap frem til det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...