Gå til innhold

Barn/ med traumer fra tidligere mobbing


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har en 12 åring som har byttet skole pga alvorlig mobbing (fysisk/psykisk) . På den nye skolen fungerer det rimelig greit, Barnet har funnet seg godt til rette og gjør det ekstremt bra i fagene. Problemet er at barnet sliter med traumer fra tiden som mobbeoffer og i den forbindelse går hn i terapitimer for å mestre skoledagen iforhold til andre barn og aktiviteter på skolen. Barnet får utfordringer  hos behandler som hn skal prøve å løse på egenhånd osv. 

Barnet har motoriske vansker som gjør det vanskelig for hn å være med på enkelte aktiviteter. Dette var også en av grunnene til at barnet ble mobbet og banket på forrige skole. Ungene på ny skolen er super, det har ikke ført til mobbing og det er jo supert. Problemet er læreren til denne klassen. Læreren viker totalt fjern, og har null sympati for barnet , læreren mener barnet skal tvinges i øst og vest og selv om motorikken hindrer barnet i en del aktiviteter , så mener læreren at barnet skal tvinges til å utføre noe som blir helt urealistisk for hn å få til. 

Behandlerene til barnet, fysioterapeut /ortoped/lege osv mener at vi ikke skal tvinge barnet til aktiviteter vi vet barnet ikke mestrer , så da blir det til at jeg prøver å få lærer til å ordne noe alternativt de få gangene de MÅ ha aktiviteter barnet ikke kan være med på.

jeg har tilbydd meg å være med i gymtimer for å være behjelpelig vdr barnet, at vi evt kan gjøre øvelser barnet kan, slik at hn ikke får for mye fravær, men da blir jeg møtt med taushet fra lærer sin side.

vi har en avtale om å sende mld til lærer hvis det er noe vi lurer på (gjelder alle foreldre), men problemet mitt er at vi ikke får svar.

barnets far er i jobb hele tiden, så det er som regel jeg som må styre med dette.Henvender jeg meg ved å ringe, får jeg ikke svar, sender jeg Mail, får jeg heller ikke svar.

Hvis lærer derimot lurer på noe, da er læreren tilgjengelig på tlf og kan hn ringe ti ganger etterhverandre og deretter bombe oss med sure txt.mld.

 

Jeg har hatt utallige møter, jeg har hatt med en av behandlerene til barnet på et av de møtene og da later læreren som om hn er enig og alt skal bli så bra. Så kommer vi til hverdagen og alt går til helvete. Det er tungt nok å ha en unge med utfordringer om en ikke skal styre med en trøblete lærer i tillegg. Og hvis dere tror dette er en eldgammel utbrent lærer, så er det ikke det, læreren er nyutdannet og har jobbet der i 3 år.  

Nå har barnet vært vekke fra skolen flere ganger det siste året fordi lærer ikke svarer på henvendelser og fordi jeg da ikke kan forsikre barnet om at ting vil bli tilrettelagt på dager hvor klassen skal utføre aktiviteter hvor barnet vårt ikke kan delta. De dagene streiker barnet totalt hvis vi ikke har en plan for dagen. Dette er en problemstilling læreren er klar over , men likevel, så lar hn vær å svare på mld .

I går sendte jeg mld og spurte om vi kunne snakke og finne en løsning på dagens program. Jeg fikk ikke noe svar, og ungen uteble fra skolen i dag.

Jeg føler at denne læreren ikke liker oss/meg  (det er jeg som må styre mest med dette da far er på jobb) 

jeg har vært i kontakt med psykologen til barnet som mener jeg bør ta dette opp med rektor. Jeg synest det er dumt å måtte gå til rektor da tidligere erfaringer er at forholdet mellom lærer da blir enda vanskeligere (skjedde på gamle skolen der barnet ble mobbet av medelever) 

Men samtidig synest jeg det er dumt at jeg blir beskyldt for å ikke få ungen på skolen fordi lærer ikke tar sin del av ansvaret å gjør det vi er blitt enig om på møtene. 

Noen som har noen synspunkter / erfaringer ? 

Dette er ikke noe festlig verken for barnet eller for oss foreldre. Men jeg er litt låst i tankene, redd for at det skal bli verre å forholde seg til lærer osv.. Er normalt sett ikke redd for å ta en kamp og gjør det hvis jeg må, men tenker at dette er blitt for dumt. En liten hindring er blitt et stort problem fordi lærer ikke kan /vil kommunisere med oss. 

Anonymkode: 30ce8...bc6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Huff, dette hørtes kinkig ut. Så synd at læreren skal skape problemer nå når dere har funnet en kjekk klasse.

Jeg tror jeg hadde tatt dette opp mer rektor. Læreren gjør jo rett og slett ikke jobben sin godt nok.

Anonymkode: b2ab2...9d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når strategien ikke fungerer, så hjelper det ikke å fortsette i samme loopen...

Det du nå gjør fungerer jo tydeligvis ikke, da må du endre retning. Neste blir jo da å inkludere rektor.

Først ville jeg skrevet en siste Mail, og beskrevet det du skriver her (men i mer profesjonelt og nøytralt ordlag). Og med det avslutte med at for at barnet skal få en bedre hverdag så må vi bedre vårt samarbeid -Om det ikke blir bedre innen rimelig tid så ser du ingen annen mulighet en å inkludere rektor (Finn en mindre truende måte å si det på).

Anonymkode: 7038c...2d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, om læreren ikke samarbeider så må dere gå et nivå opp.

Men hva mener du med tilrettelegging? Det er fryktelig slitsomt for en lærer å hele tiden skulle lage spesialopplegg for en elev, om barnet har så store motoriske vansker bør det kanskje gå på en spesialskole? Hvis de skal gå tur og barnet ditt ikke kan bli med, hva mener du læreren skal gjøre med det?

Anonymkode: 76b2e...e3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hm, om læreren ikke samarbeider så må dere gå et nivå opp.

Men hva mener du med tilrettelegging? Det er fryktelig slitsomt for en lærer å hele tiden skulle lage spesialopplegg for en elev, om barnet har så store motoriske vansker bør det kanskje gå på en spesialskole? Hvis de skal gå tur og barnet ditt ikke kan bli med, hva mener du læreren skal gjøre med det?

Anonymkode: 76b2e...e3b

Læreren skal legge til rette , slik som læreren er pliktig til og slik som alle de andre lærerene på den skolen ikke har noe problem med å gjøre,  bare denne ene umodne,  late og ikke minst frekke læreren. Rart at det skal være så j......slitsomt for bare en av 50 lærere da , synest heller det minner om ren latskap, noe det trolig også er. Dette er en lærer som er mer borte fra skolen enn på jobb, og når hn først er på jobb, så blir ingenting gjort. Læreren er videns beryktet blandt sine kollegaer og ellers andre som kjenner vedkommende, pga den lave/til dels manglende arbeidsmoralen, læreren er rett å slett en stor dott.

Det ble en annen låt da læreren ble kalt inn på teppet

 

Anonymkode: 30ce8...bc6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...