Gå til innhold

Ukepenger med GIMI, hvilke opgaver til hvilken pris?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en 11 åring, som får 50 kr. i uken. 

Gjør ikke super mye for pengene, men siger ikke Nei, til ting vi spørger om. 

Spiller Fotball og håndball aktiv, så lidt dårlig med fritid, men nå er det snart ferie og han vil gjerne gjøre noget ekstra og tjene ekstra. 

Vil gjerne bruke appen Gimi, men hvilke opgaver har dere og til hvilken pris? 

Anonymkode: ad36d...408

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Datteren min får 100kr i uka. Vi startet med appen,men nå bruker vi den ikke lenger. 

Hun lager matpakke

Tar ut matpakke og drikkeflaske fra sekken

Tar opp sekken til rommet

Legger på plass håndkle og kluter som er ferdig brettet

Pakker gymbag og rydder ut av baggen etter skolen.

Samme med svømmebag. 

Dekker på bordet

Går ut med søppla alt 

Hjelper til ellers

Anonymkode: 34788...868

Skrevet

Rydder rommet og vasker/ støvsuger hver helg

Glemte å ta med dette😉

Skrevet

Hvorfor skal lommepenger være knyttet mot penger?

Jeg tenker at å bidra i huset må alle, og det får man ikke penger for. Alle må bidra etter evne for at familielivet skal gå opp, ingen bor på hotell.

Mine unger får derfor lommepenger, og jeg forventer at de bidrar i huset, men de er ikke knyttet mot hverandre.

Men, de kan tjene noen penger om de vil det. Ting som å støvsuge og vaske bilen, klippe gresset osv er ting som de kan få betalt for. Da sier jeg gjerne en sum, f.eks du kan tjene 70 kr på å støvsuge bilen min.

Anonymkode: dbbf3...08c

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Jeg tenker at å bidra i huset må alle, og det får man ikke penger for. Alle må bidra etter evne for at familielivet skal gå opp, ingen bor på hotell.

Mine unger får derfor lommepenger, og jeg forventer at de bidrar i huset, men de er ikke knyttet mot hverandre.

Men, de kan tjene noen penger om de vil det. Ting som å støvsuge og vaske bilen, klippe gresset osv er ting som de kan få betalt for. Da sier jeg gjerne en sum, f.eks du kan tjene 70 kr på å støvsuge bilen min.

Hvorfor skal husarbeid være knyttet mot penger?

En liten skrivefeil der gitt...

Skrevet

Min datter tjente seg 250 kr på å "passe" lillesøster litt iløpet av 1 uke..alt fra å se etter henne når jeg tar meg en etterlengtet dusj 😅til å hente alt mulig for meg, bleier,kluter,fjernkontroll..lage kveldsmat til oss begge nå som jeg ikke har 2 hender lengere 😅 driver på å ammer jeg..hente bodyer kle på litt her og der..vi ble egentlig bare enig om et beløp før uken startet :) har en mann som jobber offshore..

Anonymkode: 53cfc...b8b

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Datteren min får 100kr i uka. Vi startet med appen,men nå bruker vi den ikke lenger. 

Hun lager matpakke

Tar ut matpakke og drikkeflaske fra sekken

Tar opp sekken til rommet

Legger på plass håndkle og kluter som er ferdig brettet

Pakker gymbag og rydder ut av baggen etter skolen.

Samme med svømmebag. 

Dekker på bordet

Går ut med søppla alt 

Hjelper til ellers

Sorry meg altså...men myyye av det du beskriver er da en SELVFØLGE at hun gjør uten at hun skal betales for det???

eks tar ut matpakke av sekken...skulle virkelig bare mangle...

*rister på hodet*

Anonymkode: 21cc1...4fa

Skrevet
10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Synes det er viktig, de lærer sig og “passe på pengene”. 

Ved og få fast ukelønn, må de tænke over hvad de bruker og hvor mye der er igjen. 

Men helt enig i at alle må bidrage hjemme! 

-nu vil han gjerne tjene litt ekstra til ferien og vi må finne jobbe, som han vanligvis ikke Gjør 

Anonymkode: ad36d...408

Skrevet

Hvis du er ute etter at han skal gjøre oppgaver han vanligvis ikke gjør: (typ minisommerjobb); 

- naboer som trenger husdyrene sine passet (katter trenger f.eks. kos og mat, evt å bli sluppet inn og ut)

- vanne blomster for naboer

- Klippe gresset

- skal noe males eller bygges?

- passe søsken?

Anonymkode: d09c6...6d5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...