Gå til innhold

Endelig - forbyr gatehundimport!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Mattilsynet forbyr nå import av gatehunder fra utlandet pga. den smittefaren disse utgjør for norske dyr. Det er sannelig på tide, burde vært innført et slikt forbud for flere år siden!

En god dag for norske dyrs dyrehelse! :)

Anonymkode: 07b76...d37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Bra for dyr i Norge. Ikke så bra for dyrene i andre land... 

Anonymkode: dfb3d...7c1

De som ønsker å jobbe for å bedre forhold til hunder/dyr i utlandet må jo gjerne fortsette med det.

Men å ta inn dyr til Norge som kan spre dødelige sykdommer vi til nå har vært forskånet for blant våre dyr, det er ren idioti og kunnskapsløshet. Tross veterinærundersøkelser og karantene kan vi ikke beskytte oss fra alle typer smitte fra disse importhundene, dessverre. Det er umulig å sjekke for alt mulig, og disse hundene kan også ha med seg parasitter som kan gi større helseproblemer hos mennesker.

 

Anonymkode: 07b76...d37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle vore gjort for lenge sidan, men bra forbodet er på plass no. Er fleire stygge parasittar vi ikkje ynskjer å importere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Anonym bruker skrev:

De som ønsker å jobbe for å bedre forhold til hunder/dyr i utlandet må jo gjerne fortsette med det.

Men å ta inn dyr til Norge som kan spre dødelige sykdommer vi til nå har vært forskånet for blant våre dyr, det er ren idioti og kunnskapsløshet. Tross veterinærundersøkelser og karantene kan vi ikke beskytte oss fra alle typer smitte fra disse importhundene, dessverre. Det er umulig å sjekke for alt mulig, og disse hundene kan også ha med seg parasitter som kan gi større helseproblemer hos mennesker.

 

Anonymkode: 07b76...d37

Ikke misforstå meg :) veldig glad for forbudet, men det er tross alt synd de ikke kan få et bedre liv her. 

Anonymkode: dfb3d...7c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ikke misforstå meg :) veldig glad for forbudet, men det er tross alt synd de ikke kan få et bedre liv her. 

Anonymkode: dfb3d...7c1

Beklager, da misforstod jeg deg. Jeg er enig i at det isolert sett for de hundene det gjelder er veldig synd. Jeg føler omtrent for å gråte når jeg ser gode, snille hunder lide i de landene og får lyst å ta flere med hjem. Men det går jo ikke uten å risikere å påføre andre dyr (og mennesker) lidelse i Norge.

Anonymkode: 07b76...d37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...