Gå til innhold

Spis det du har i huset ☀️


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hva ville ha stått på middagsbordet hos dere, dersom dere skulle spist kun det som allerede var i huset i en hel uke? 

Her har vi så langt hatt laks med poteter, brokkoli og gulrøtter

Stekt ris med wokgrønnsaker og elgkjøtt. 

Laksegryte med blomkål, brokkoli, løk og fløte med poteter til. 

I dag blir det entrecôte med ris og salat. 

I morgen blomkål og kikertpanne og på fredag blir det skrale greier... 

Anonymkode: 46ecf...b24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I frysa har jeg kyllingfilet, torskefilet, karbonader, fiskepinner og pølser ihvertfall, men det er skralt med tilbehør her. Jeg måtte hatt en tur på butikken for å kjøpe poteter og grønnsaker selv om vel har pasta, ris, løk og litt forskjellig til en salat kanskje.

Anonymkode: 87f6f...737

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm, 7 middager med deg jeg har i huset :

Sommerkoteletter med nykål
ovnsbakt ørret og ovnsbakte grønnsaker - blomkål, brokkoli, squash, søtpaprika, løk og hvitløk
hvitløksmarinert svinefilet med ris og blomkålmos
havregrøt
squash pasta med kjøttsaus
kyllinglår med ris og salat
omelett med pølse og restegrønnsaker

Anonymkode: 37b4a...864

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gjort det denne uka. Skal å handle i morgen, men hvis vi ikke skulle det så hadde det blitt

karbonader, erterstuing og egg på brød/ Pølser med pomfri til guttungen

kjøttdeig og makaroniform (ferdig laget for lenge siden fra fryser)

rester: kjøttdeig og makaroniform/karbonader

Kjøttboller, grønnsaker og poteter

Seifilet med potet og løk

Risengrynsgrøt (mulig jeg måtte kjøpt mer melk)

Koteletter med grønnsaker, ris og saus.

Anonymkode: 4c188...049

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde crispi torsk med poteter og gulrøtter igår. Idag blir det kylling nuggets med ris og salat. 

Resten av uken: 

koteletter

snitzel

tomatsuppe 

lapskaus 

grillmat 

medisterkaker 

Fryseren har mye godt, så det avhenger av været i grunn☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat hva jeg ville laget vet jeg ikke. Men har nok i fryseren så vi hadde hatt middag i hvertfall en uke, kanskje nærmere to

I fryseren har jeg marinerte svinestrimler, marinert kyllingfilet. marinert lammelår i skiver.(kjøpt til redusert pris pga dato). naturell kyllingfilet(nok til to middager), salt lammekjøtt, bacon, karbonader, kjøttpølser, fiskepinner, fiskekaker, torsk(men ikke nok til middag til alle), div grønnsaksblandinger.

Ferske grønnsaker: noen få poteter, gulrot, sellerirot, rød og gul løk, paprika, agurk, squash, brokkoli, blomkål nykål, isbergsalat, cherrytomater, champignon

Ellers har vi div ris, div pasta, litt couscos, nudler, hermetiske tomater, kokosmelk, egg

Anonymkode: f123a...647

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I kjøleskapet har vi masse grønnsaker, gresk yoghurt, ulikt pålegg og diverse sauser (soyasaus, sweet chili, oyster, fish sauce...), rød og grønn chilipaste, ingefær, fonder etc. 

I frysen har vi indrefilet av okse, reinsdyr og lam, kyllingfileter, filodeig, butterdeig, grønnsaker, rørte jordbær og iskrem. 

Av tørrvarer/hermetikk har vi ulike typer mel, frø, nøtter, gjær, linser, bønner, pasta, ris, hermetiske tomater...

Hadde nok fint overlevd noen uker. 

Anonymkode: 79175...655

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg kommer på besøk sen dagen du serverer ørret 😋

Anonymkode: 46ecf...b24

Hos meg? Du er hjertlig velkommen :):)

Anonymkode: 37b4a...864

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den her uken har jeg hatt til nå ; fiskegrateng med kokt potet, mais og salat, gryterett med rester av svinestek og i dag wok med laks og diverse grønnsaker og en knallgod saus.

Hva det blir i morgen, vet jeg ikke. Det kommer an på hva jenta mi får til middag hos venninnen sin i dag.

Alt for mye mat i fryseren her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, sotosmor skrev:

Den her uken har jeg hatt til nå ; fiskegrateng med kokt potet, mais og salat, gryterett med rester av svinestek og i dag wok med laks og diverse grønnsaker og en knallgod saus.

Hva det blir i morgen, vet jeg ikke. Det kommer an på hva jenta mi får til middag hos venninnen sin i dag.

Alt for mye mat i fryseren her :)

Her har vi spist fra frysen i flere uker uten å fylle noe særlig på, så vi har nesten bare tyttebær igjen 🙄

Anonymkode: 46ecf...b24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah. Må henge meg på denne. Har fryser og kjøleskap fulle og det er 3 uker til ferie. På tide å tømme, men det blir nok blandingsmiddag for å dekke behovet til alle, da barna ofte har venner på besøk, så vi blir mange. I dag ble det rester av kyllingsalat fra i går til de voksne og pannekaker til barna.

Anonymkode: 10d37...8dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...