Gå til innhold

kan vi ikke ha utebursdag i november?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg sier: Jo! Kle på dere, vi griller pølser på bål og har på oss godt med tøy. 

Mannen sier: Nei, det går ikke. 

Vi er ute med ungene hele året, hadde akedag i 10 minus. Er det virkelig ikke greit med utebursdag i november??..

Anonymkode: e7a61...4ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

November er en litt vanskelig måned fordi det gjerne ikke er snø enda, men utebursdag kan du absolutt ha.

Masse gøy man kan gjøre, bare å be ungene kle seg og finne på litt ting å gjøre.

Anonymkode: a151a...640

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært i utebursdag i november ( I nordnorge). Var litt for kaldt, så vi var ikke ute hele tiden. Kjør på, klart det går. Men det er sikkert lurt med en mulighet for å gå inn dersom været overhodet ikke spiller på lag med dere.

Anonymkode: cbfc4...846

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er november ofte våt og kald, men likevel kan man selvsagt godt være ute et par timer. 

Barnas turlag arrangerer alltid spøkelsesvandring i november og å gå i skogen med lommelykt og lete etter refleks i trærne før man kommer frem til lavoen og får høre spøkelseshistorier er kjempespennende. Og da gjør jo regn det ekstra skummelt. 

Anonymkode: c54a0...05e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selvfølgelig kan dere det, er jo kjempeflott. Hvorfor mener mannen at dere ikke kan det?

Anonymkode: 1a57d...7a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde ikke det ifjor, syns det var mørkt og surt. Men tenker at i år kjører vi ute. De er store nok til å bruke hodelykter og lete etter skatter, de kan ake eller huske avhengig av været, og grillen fungerer uansett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke villet ha utebursdag om det plaskregnet, men gjør det ikke det går det fint an å ha utebursdag, også i november :)

Anonymkode: 9a033...950

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det ville jeg synes var kjipt. Hvorfor vil du absolutt ha uteburdag? For å slippe å rydde? Synes ungene skal få kose seg i bursdag, ikke fryse.

Anonymkode: 9d050...9ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har hatt utebursdag i november. Det var fakler i skogen, reflekser i trærne, grilling av pølser og marshmallows, kakao og skattejakt. Veldig vellykket. Var et par små venninner som i etterkant sa til bursdagsbarnet at det var teit med bursdag uten kjole, men de andre koste seg veldig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi tør ikke planlegge for det selv om vi har bursdagsbarn i november. Synes det alltid regner i november og det vil bli kjipt å ha utebursdag i regnvær. Hvis dere har en backup plan eller kan være under tak hvis det regner er det sikkert greit.

Anonymkode: 8e4c4...bb6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har alltid utebursdag når min datter fyller år i januar og da er det gjerne femten minus og snøvær, men barna er alltid strålende fornøyd. Mao utebursdag i november hadde jeg arrangert uten betenkning.

Anonymkode: bb2a2...733

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Nei det ville jeg synes var kjipt. Hvorfor vil du absolutt ha uteburdag? For å slippe å rydde? Synes ungene skal få kose seg i bursdag, ikke fryse.

Anonymkode: 9d050...9ad

De fryser jo ikke om de har kledd seg skikkelig... 

Barn er jo forskjellige da, så det kan godt hende du har inne-barn som ikke trives så godt ute om vinteren, men andre har jo ute-barn som synes det er helt topp å ha bursdag ute.

 

Anonymkode: a151a...640

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går ann, men november er en vanskelig mnd. Problemet o november er at det plutselig kan være vått og kaldt samtidig, da blir ting for kjedelig og bare trist. For du kan banne på at flere enn du tror ikke har kledd seg skikkelig etter vått og kaldt vær. De fleste klarer å kle seg til kaldt og bart/snø enn til ca 0 grader og vått. 

Jeg har januarbarn og ungene har ofte ville ha utebursdag, det syns jeg hadde vært hyggelig men jeg har sett ann været når vi har planlagt bursdagen. Begge har bursdag i januar og sjeldent det har vært vær for utebursdag, for de aktivitetene vi kan ha her. Bor rett ved akebakken, så det kan bli aking. Det er grillmuligheter der, men ikke noe samlingsted undertak eller noe bare for oss. Så med isete bakke har det blitt innebursdag, men ungene har forsvunnet ut mange ganger siden de har fått rett fra skolen og da har de med seg ute tøy. Veldig greit å ta det rett etter skoletiden for da har ungene klær til det meste og vi må ikke planlegge for mye. Snøen her er ikke så lett å beregne.

Anonymkode: a3dad...984

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar, det er tidlig i november. Det er ærlig talt fordi vi ikke har plass inne så alternativet er å leie et lokale 😛 men hage og skog er det nok av. Tror mannen er mest bekymret for sin 60-årige mor som hater alt som har med "ute" å gjøre. 

Anonymkode: e7a61...4ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig 😊 vi hadde utebursdag for 5 åringen i vinter. Bål,pølser,kakao og marshmallows. Eneste som frøys var foreldrene..

Anonymkode: d87fb...239

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Takk for svar, det er tidlig i november. Det er ærlig talt fordi vi ikke har plass inne så alternativet er å leie et lokale 😛 men hage og skog er det nok av. Tror mannen er mest bekymret for sin 60-årige mor som hater alt som har med "ute" å gjøre. 

Anonymkode: e7a61...4ac

Jeg trodde det var snakk om barnebursdag jeg.. svarte deretter 😅

Anonymkode: d87fb...239

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Jeg trodde det var snakk om barnebursdag jeg.. svarte deretter 😅

Anonymkode: d87fb...239

Det regnet jeg og med.

Anonymkode: 1a57d...7a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nei det ville jeg synes var kjipt. Hvorfor vil du absolutt ha uteburdag? For å slippe å rydde? Synes ungene skal få kose seg i bursdag, ikke fryse.

Anonymkode: 9d050...9ad

Fryse? Hvorfor skal de fryse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å dele opp? Ha barnebursdag ute, og la besteforeldre komme senere på dagen, eller en annen ettermiddag, til et annet opplegg inne? 
Synes det er sært med utebursdag for familie altså, og jeg er sær, så når jeg synes det er sært er det veldig sært. 

Anonymkode: 3e6ec...e17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva med å dele opp? Ha barnebursdag ute, og la besteforeldre komme senere på dagen, eller en annen ettermiddag, til et annet opplegg inne? 
Synes det er sært med utebursdag for familie altså, og jeg er sær, så når jeg synes det er sært er det veldig sært. 

Anonymkode: 3e6ec...e17

Sært.. har vært på mange voksen-utebursdager, jeg, så du er kanskje ikke så sær som du skulle ønske🤔

Kan selvsagt dele opp ☺ Men det er kjipt, for ungen, som synes det er gøy at alle er samla. Ungen blir 3 så ikke noe barnebursdag her. Er dog 4 barn i familien da. 

Anonymkode: e7a61...4ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, her regner det bøttevis stort sett, så passer ikke så godt her,men gjerne desember-februar da er det snø og kaldt stort sett

Anonymkode: 7ddca...1c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke sært dersom familien er en ute-familie som liker seg ute og synes at det er ok å være ute og feire i november. Men det er sært dersom familien ikke er en ute-familie. Jeg hadde synes at det var drit-kjiip og veldig sært og blitt bedt til utebursdag i november, det må jeg si. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.6.2018 den 22.11, Anonym bruker skrev:

Sært.. har vært på mange voksen-utebursdager, jeg, så du er kanskje ikke så sær som du skulle ønske🤔

Kan selvsagt dele opp ☺ Men det er kjipt, for ungen, som synes det er gøy at alle er samla. Ungen blir 3 så ikke noe barnebursdag her. Er dog 4 barn i familien da. 

Anonymkode: e7a61...4ac

Det er veldig sært å ha familiebursdag ute, det har jeg aldri hørt om....

Barnebursdag er nå en ting, og går helt greit, fordi ungene kler seg godt og leker ute. 

Men besteforeldre osv vil vel ha bursdagen, kakene og kaffen inne i stua?

Anonymkode: a151a...640

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...