Anonym bruker Skrevet 12. juni 2018 #1 Skrevet 12. juni 2018 Jeg vurderer sterkt å prøve meg på dette. Tenker å først prøve meg som vikar og deretter ta utdanning innen norsk som andrespråk. Har du erfaring med norskopplæring av voksne? Hvordan trives/trivdes du? Hva er fordelene og ulempene med jobben din? Takker for svar! Anonymkode: 24227...64f
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2018 #3 Skrevet 13. juni 2018 Ja, jeg har minoritetspedagogikk som en del av grunnutdannelsen min. Du har lærerutdanning fra før, da, regner jeg med? Jeg trivdes veldig godt :-) Anonymkode: a6a98...0d9
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2018 #4 Skrevet 13. juni 2018 Ja, jeg har lærerutdanning og har jobbet ti år i barneskolen. Hvilke nivå underviste du på? Hvor lenge jobbet du med det? Hvorfor sluttet du? Hvordan var de voksne elevene? Var de hyggelige? Var de motivert? HI Anonymkode: 24227...64f
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2018 #5 Skrevet 13. juni 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Ja, jeg har lærerutdanning og har jobbet ti år i barneskolen. Hvilke nivå underviste du på? Hvor lenge jobbet du med det? Hvorfor sluttet du? Hvordan var de voksne elevene? Var de hyggelige? Var de motivert? HI Anonymkode: 24227...64f Jeg jobbet i voksenopplæringen bare ett år, da hadde jeg både voksne og enslig mindreårige mellom 16 og 18 (grunnskole). Ungdommene satt som tente lys i et år, jeg har fortsatt kontakt med flere av dem. De voksne mannfolka hadde tidvis problemer med at jeg var kvinne, men det gikk stort sett greit. Men de har opplevd mye og hadde mange opp og nedturer (dette tok jeg ofte med meg "hjem"), og det var det som gjorde at jeg søkte meg tilbake til ungdomskolen. Jeg har siden hatt minoritetsspråklige i ungdomsskolen, og trives godt med å ha det som en del av jobben min. Anonymkode: a6a98...0d9
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2018 #6 Skrevet 14. juni 2018 Tusen takk for svar. Anonymkode: 24227...64f
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2018 #7 Skrevet 16. juni 2018 Hvordan var arbeidsmengden? Er det mye vurderingsarbeid? HI Anonymkode: 24227...64f
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2018 #8 Skrevet 17. juni 2018 14 timer siden, Anonym bruker skrev: Hvordan var arbeidsmengden? Er det mye vurderingsarbeid? HI Anonymkode: 24227...64f Mindre vurderingsarbeid enn i ungdomsskolen (underviser norsk og matte), men mer forarbeid, og individuell tilpassing. Anonymkode: a6a98...0d9
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2018 #9 Skrevet 17. juni 2018 Ja. I det offentlige var elevene veldig umotiverte. På privat norskkurs var de veldig motiverte og flinke Anonymkode: 166e6...a01
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2018 #10 Skrevet 17. juni 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Ja. I det offentlige var elevene veldig umotiverte. På privat norskkurs var de veldig motiverte og flinke Anonymkode: 166e6...a01 Jobber du fremdeles med denne elevgruppen? Hvorfor sluttet du evt.? Hvilke privat norskkurs har du erfaring med? HI Anonymkode: 24227...64f
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2018 #11 Skrevet 17. juni 2018 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jobber du fremdeles med denne elevgruppen? Hvorfor sluttet du evt.? Hvilke privat norskkurs har du erfaring med? HI Anonymkode: 24227...64f Jeg sluttet. Var umulig å få meg fast jobb fulltid privat. Og jeg likte ikke å jobbe i det offentlige. Jeg jobber med noe helt annet enn undervisning nå. En 8-16-jobb med fleksitid. Lettere å kombinere med å være småbarnsforelder. Da jeg jobbet privat var det freelance, og det var både undervisning om morgenen og på ettermiddag/kveldstid. Anonymkode: 166e6...a01
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2018 #12 Skrevet 17. juni 2018 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg sluttet. Var umulig å få meg fast jobb fulltid privat. Og jeg likte ikke å jobbe i det offentlige. Jeg jobber med noe helt annet enn undervisning nå. En 8-16-jobb med fleksitid. Lettere å kombinere med å være småbarnsforelder. Da jeg jobbet privat var det freelance, og det var både undervisning om morgenen og på ettermiddag/kveldstid. Anonymkode: 166e6...a01 Takk for svar 🙂 Har du jobbet i ordinær grunnskole? Hvilke utdanning har du? Kan du fortelle noe om jobben du har i dag? Jeg er nysgjerrig fordi jeg selv trenger å endre litt retning. HI Anonymkode: 24227...64f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå